22.3.2016. Autor: Željko Marušić

U Zagrebu predstavljen Fiat Tipo, novi talijanski adut za povratak u C-segment

Solidna limuzina dužine 454 cm i prtljažnika 520 l, s benzincem 1.4/95 KS za 99.967 kn, s dizelašem 1.3/95 KS za 105.640 kn

Stigao je model koji donosi zanimljive mogućnosti za kupce u najbrojnijem segmentu našeg tržišta. Fiat Tipo je, nakon dugo vremena, izgledan talijanski adut na na našem tržištu, koji je lani najavljen kao Aegea. Odmah je bilo jasno da su Talijani naučili lekciju iz bliske prošlosti, kad su pod naletom njemačkih, korejskih, japanskih, a i francuskih proizvođača izgubili većinu pozicija u najprofitabilnijim segmentima. Predstavili su kompaktnu limuzinu ozbiljniju od Škode Rapid, Peugeota 301 i Citroëna C-Elyse, po gabaritima prethodne Škode Octavije, u funkcionalnoj i solidnoj izvedbi te najavili diskontnu cijenu.

U međuvremenu su se mudro dosjetili, pa su nakon dobrih početnih recenzija uzeli zvučnije ime iz portfelja, pa je model nazvan Tipo (po uspješnom kompaktu koji se proizvodio od 1988. do 1995., osvajaču titule 'Europskog automobila 1989. godine'). Kako to izgleda u praksi, upoznali smo na hrvatskoj novinarskoj prezentaciji u Zagrebu. 

'Na prvu loptu' dojam je vrlo dobar, dizajn je skladan i funkcionalan, a već po kvaliteti boje i završne obrade, solidnosti i preciznosti izvedbe (što se uočava otvaranjem i zatvaranjem masivnih vrata) te unutrašnjosti, koja pokazuje da se u izvedbi nije rasipao novac, ali je sve izvedeno izdržljivo i ipak nije 'jeftilen', potvrđuje da su Talijani napravili dobar posao. Solidne dimenzije (454 x 179 x 149 cm), uz međuosni razmak od 264 cm, a pogotovo prtljažnik od 520 litara zaokružuju sliku 'poštenog komada auta'.

Na našem tržištu su u ponudi benzinski motor 1.4 sa 95 KS te dizelaši 1.3 JTD sa 95 KS i 1.6 JTD sa 120 KS, a oprema je rangirana u Paketima Pop, Pop Star, Lounge i Easy.  Premda ponuda počinje s benzincem 1.4 BZ Pop za 99.967 kn, tržišno je najzanimljiviji model 1.3 JTD Pop Star za 109.866 kn. Zbog toga smo upravo taj model izabrali za testnu vožnju.  Funkcionalan ulaz i komforno okruženje dobar su početak. Pogledali smo i opipali materijale - jasno, nije to premium segment, ali je sve pristojno i za normalnu upotrebu korektno.

Lijepo oblikovana ručica 5-stupanjskog mjenjača uvjerila nas je u dobru izvedbu - šalta se ugodno i precizno. Općenito, stječe se dojam solidnosti i čvrstoće, što je zasluga već dokazanog i hvaljenog pogona u turskoj Bursi, gdje se proizvode i Doblo (Opel ga sa svojom značkom prodaje kao Combo) i mali dostavnjak Cubo. Ne treba sumnjati, što su već potvrdila preliminarna istraživanja, da će osvojiti pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost.

Od malog, ali dokazanog dizelaša obujma 1248 ccm, u velikoj i masivnoj karoseriji, ne mogu se očekivati čuda, ali već pogled na tehničke podatke pokazuje da će malo tko biti razočaran. Ugradnjom manjeg turbopunjača, bržeg odziva, te doradama u sustavu ubrizgavanja, najveći se okretni moment od 200 Nm oslobađa već od 1500/min, a najveća snaga od 95 KS pri nevelikih 3750/min. To je pokazala i testna vožnja, jer motor lijepo povuče i dobro reagira na gas.

Nije među najtišima i najuglađenijima, ali radi korektno i za normalno korištenje pruža sasvim dovoljne performanse - do stotke ubrzava za 11,7 s, a najveća je brzina 180 km/h. Malo će tko biti razočaran, a tko želi više, može izabrati 1.6 JTD sa 120 KS, koji nudi već dinamičnost i temperament (9,7 s, 199 km/h).  No vratimo se na bazni dizelaš, zbilja, u uvjetima kad je sve više kontrola i kamera na cestama, sasvim je OK.

Doduše, zbog nedostatka šestog stupnja i što se već na 120 km/h motor vrti blizu 3000/min pokazuje da je ugodna putna brzina 120 do 130 km/h. Ali i to je dovoljno. A deklarirana prosječna potrošnja od 4,1 l/100 km pokazuje da se lijepo može voziti s potrošnjom u mješovitom ciklusu od pet do šest litara. I sve ostalo, upravljač, ovjes, kočnice, su korektne, pa se može zaključiti da je Tipo za koplje bolji od modela Linea kojeg zamjenjuje. A u Ženevi su predstavljene dodatne verzije Tipa, kompakt i karavan.



Ako vas zanima, pročitajte niže opširan PR materijal

 

Nakon svjetske premijere na Istambulskom salonu automobila prošlog svibnja i europske premijere u Torinu, Fiat Tipo danas je predstavljen novinarima. Nova kompaktna limuzina prodavat će se na preko četrdeset tržišta u cijeloj EMEA regiji. Ovaj potpuno novi automobil sa četvero vrata od početka je projektiran kao trodijelna limuzina te utjelovljuje koncept ”rođen da bude limuzina”, koji unaprjeđuje balansirani, suštinski talijanski dizajn kako bi se zajamčili osobnost i stil bez žrtvovanja funkcionalnosti. 

Rezultat je automobil koji maksimalizira vrijednost za novac – što je ključan koncept Fiatove funkcionalne obitelji – opremljen onim što klijenti doista cijene, s jednostavnom serijom i transparentnom komercijalnom ponudom. Jasno je da je kompanija FCA ovom modelu, kojeg karakteriziraju izvrsna živahnost unutrašnjosti i kapacitet prtljažnika, sveobuhvatna ponuda i prepoznatljivi stil, dodijelila ključnu ulogu, a sve u svrhu učvršćivanja svoje prisutnosti u EMEA regiji. 

Dobrog izgleda i funkcionalan, Fiat Tipo kombinira veliki kapacitet prtljažnika (520 litara) s kompaktnim ukupnim dimenzijama (dugačak je 4,54 metra, širok 1,79 metara i visok 1,49 metara). Međuosovinski razmak od 2,64 metra ističe izvrsnu unutrašnju udobnost. Sve ovo upakirano je u talijanski dizajn, iznutra i izvana, što automobil čini jedinstvenim u njegovom segmentu. 

Svatko može pronaći odgovarajući Fiat Tipo za svoje potrebe i sklonosti. U EMEA regiji, ponuda će uključivati tri paketa opreme, četiri izvedbe motora (1.4 16v Fire 95 KS i 1.6 1.6v E.torQ 110 KS benzinski motori i 1.3 MultiJet II 95 KS i 1.6 MultiJet II 120 KS turbo dizelski motori), dva mjenjača (pet ili šest stupanjski ručni ili kasnije u ponudi šest stupanjski automatski koji će se nuditi samo uz motor 1.6 E.torQ), paletu raznih boja karoserije (pastelne i metalik), dvije izvedbe aluminijskih naplataka (16” i “17”) i četiri konfiguracije unutrašnjosti. 

Novi automobil uključuje pouzdanu postavu ovjesa za vrlo preciznu vožnju, izvrsno držanje ceste i izvanrednu udobnost putnika: neovisni McPherson ovjes na prednjoj osovini i polukruta osovina straga. Ove dvije izvedbe su optimizirane kako bi se smanjila masa i time doprinijelo štedljivosti automobila. 

U pravom Fiatovskom stilu, novi Tipo je opremljen mnoštvom pametnih rješenja kako bi život svim putnicima u kabini bio bolji. To uključuje bogatu standardnu opremu i dostupnost Uconnect™ sustava s 5” dodirnim zaslonom u boji, hands-free Bluetooth sustava, audio reprodukcije s mobilnih uređaja, čitača teksta i sustava prepoznavanja glasa, AUX i USB priključaka s integracijom iPod uređaja, kontrola na upravljaču i na zahtjev, stražnje parkirne kamere i novi TomTom 3D navigacijski sustav. 

Naziv automobila – Tipo – koji je istaknut na znački slavna je oznaka koju je Fiat puno puta koristio tijekom svoje preko jednog stoljeća duge povijesti. Jedan od modela koji je nosio ovo slavno ime bio je automobil koji je od 1988. do 1995. prodan u gotovo dva milijuna primjeraka i koji je dobio nagradu ”Automobil godine 1989.”, također zahvaljujući svojoj raznovrsnoj namjeni, prostranoj kabini i kompaktnim vanjskim dimenzijama. Jednake pobjedničke značajke mogu se pronaći u novom modelu Tipo, praktičnom i funkcionalnom automobilu koji u savršenoj Fiatovoj tradiciji osigurava najbolji odnos opreme i cijene, što predstavlja stvarnu vrijednost za bilo koji industrijski proizvod. 

Projektiran da se suoči s budućim izazovima, novi Fiat Tipo je dizajniran u Italiji u Centro Stile Fiat i razvijen u Turskoj zajedno s odjelom Tofaş R&D, jednim od najvećih istraživačkih i razvojnih centara kompanije FCA, te se proizvodi u Tofaş tvornici u gradu Bursa – jednoj od najboljih tvornica automobila na svijetu koja je dobila nagradu World Class Manufacturing Gold Medal. 

Dizajniran u Italiji u Centro Stile Fiat i zajednički razvijen s odjelom Tofaş R&D, Fiat Tipo je angažirao tim od preko 2000 ljudi u razdoblju od skoro tri godine. Krajnji rezultat je funkcionalni automobil dobrog izgleda koji kombinira izuzetan kapacitet prtljažnika i kompaktne dimenzije u limuzinskom obliku koji je dugačak 4,54 metra, širok 1,79 metara i visok 1,49 metara. Međuosovinski razmak od 2,64 metra ističe njegovu izvrsnu unutrašnju udobnost. Sve je to unaprijeđeno stilskim talijanskim dizajnom, iznutra i izvana, koji automobil čini jedinstvenim u njegovom segmentu. 

Limuzine su vrlo često izvedene od odgovarajućeg kompaktnog modela s dodanim trećim dijelom, što može uzrokovati ukupnu neravnotežu izgleda. Umjesto toga novi Fiat je ”rođen da bude limuzina” i karakterizira ga dizajn u kojem su razni dijelovi integrirani na prirodan i uglađen način kako bi se dobila savršena kompaktna limuzina. 

Fiat Tipo elegantno interpretira stil trodijelne karoserije sa značajkama kao što je istaknuti i obuhvaćajući poklopac motora sa središnjom linijom koja se proteže preko krova i kreira kontinuiranu liniju. Slično, prednja maska je ujedinjena sa sklopovima prednjih svjetala. Kromirani segmenti stvaraju originalni grafički uzorak na kojem se ističe Fiatova značka. Na kraju, prednja svjetla su integrirana u prednju masku kako bi se ojačala odvažna osobnost prednjeg dijela. 

Gledajući sa strane, prepoznatljiva linija spaja prednja svjetla i sklopove stražnjih svjetala, dok stakla odražavaju dinamički efekt koji doprinosi ideji prostranosti i osigurava velika vrata za lak ulazak vozača i putnika. Dinamični luk, koji automobilu daje sportski izgled, povučen je od nosača na krov, dok mišićavi lukovi kotača pružaju osjećaj snage i čvrstoće. 

Talijanski stil u potpunosti je vidljiv u stražnjem dijelu s harmonično oblikovanim prtljažnikom koji uključuje svijetle obrube stražnjih svjetala. Ovi dizajnerski elementi tijekom noći kada su svjetla upaljena ocrtavaju nepogrešivi potpis. Stražnji kraj je nadopunjen integriranim spojlerom na poklopcu prtljažnika što osigurava dobru aerodinamiku te robusnim, zaštitnim branikom s tankim, elegantnim integriranim reflektorima. 

Vrijedno je spomenuti izvrstan aerodinamični koeficijent automobila: 0,29 cx. Kako bi postigao ovaj rezultat, Centro Stile Fiat koristio je najbolju dizajnersku praksu cijele FCA grupe. Konkretno, gornji dio automobila ima optimizirani profil krova, zaobljenost vjetrobrana i oblik karoserije. Slično, donji dio Fiata Tipo odražava najbolje u smislu pokrivanja kotača i bočnog profila. Bočna zrcala su specifično projektirana kako bi se postigle savršene performanse u smislu akustičke i aerodinamične učinkovitosti. 

Sklopovi svjetala također doprinose postizanju ovog cilja. Na primjer, dodatno na oblik i položaj prednjeg branika i prednjih blatobrana, sklop integriranih stražnjih svjetala poboljšava aerodinamične performanse između kotača i podvozja. Sve ove značajke doprinose performansama, akustici i štedljivosti novog Fiata Tipo. 

Fiat Tipo u ponudi ima zanimljivu paletu boja od samog početka prodaje: pastelna Gelato bijela i metalik Colosseo siva, Amore crvena, Cinema crna, maestro siva, Magnetico brončana i Canal Grande plava. 

Unutrašnjost je dizajnirana uzimajući u obzir stvarne potrebe klijenata i unaprjeđenje funkcionalnih elemenata s profinjenim stilom. Primjer toga je luk armaturne ploče, što je prepoznatljivi element ovog automobila. On zaokružuje središnju površinu i dijeli armaturnu ploču na dvije polovice (jedna koja je više teksturirana i mekanija, dok je druga više funkcionalna i tehnička) kako bi cjelina bila vizualno lakša i kako bi se u isto vrijeme naglasila prostranost putničke kabine. 

Unutrašnjost automobila je posebno tiha i prigušena, također kao rezultat akustičke izolacije uz pomoć najmodernijih rješenja, kao što je bogata uporaba materijala za prigušenje buke, optimizacije protoka zraka i ekskluzivne uporabe metalnih setova za povećanje krutosti u glavnim točkama učvršćenja mehaničkih dijelova, šasije, motora i ovjesa. 

Ovisno o paketu opreme, dostupne su razne konfiguracije unutrašnjosti s različitim materijalima i bojama, kako bi se zadovoljio široki raspon zahtjeva. Konkretno, prvi i drugi paket imaju crnu armaturnu ploču u kombinaciji s praktičnim, funkcionalnim obrubom, sjedalima s umetcima od Jacquard tkanine u sredini i bočnim trakama od tkanine. Mogu se odabrati dvije kombinacije boje sjedala i obloga u vratima koje osiguravaju moderan izgled dobrodošlice: prva je kombinacija sive/crne, a druga bež/crne. Ovaj efekt je naglašen kromiranim kvakama vrata. Konačno, najbogatiji paket opreme nudi superiorni ambijent s presvlakama sjedala od eko kože (bež ili siva), techno kožom na upravljaču i oblogama u vratima koje su sukladne presvlakama sjedala. 

Evolucija koncepta limuzine gdje sve doprinosi najvišoj razini udobnosti putnika bez žrtvovanja kapaciteta prtljažnika, Fiat Tipo ima veliku, svijetlu putničku kabinu koja je izvanredno živahna i osigurava superiornu udobnost u smislu ergonomije i prostora za vozača i putnike. 

Ukratko, praktičan i privlačan, Fiat Tipo je automobil za opuštene i udobne vožnje. Kako bi postigli ovaj cilj, dizajneri su implementirali najmodernije ergonomske kriterije radi definiranja parametara koji mjere kapacitet automobila u odnosu na potrebe blagostanja i udobnosti u kabini. Konačni rezultat je izvrsna osnovna ergonomija: živahnost, položaj u vožnji, konfiguracija prostora, pristupačnost i vidljivost. 

Konkretno, pet odraslih osoba može udobno putovati u modelu Tipo (prednja sjedala su projektirana za putnike do visine od 1,88 metara, a stražnja do visine od 1,80 metara). Prostor za noge je također među najvećima u klasi: udaljenost između ruba prednjih sjedala i peta putnika iznosi 1,07 metara. 

Jače strane Fiata Tipo uključuju veliki, lako pristupačan prtljažnik, jedan od najvećih u segmentu (520 litara), koji se može maksimalno iskoristiti uz preklapanje podijeljenog stražnjeg sjedala (60/40), u cijelosti ili djelomično kako bi se prevezli posebno dugački predmeti. 

Maksimalnoj udobnosti dodatno doprinose pretinci za odlaganje i izvrsna ergonomija vožnje. Konkretno, položaj u vožnji je jedna od jačih strana koja ovaj novi Fiat stavljaju u vrh njegove klase. Zasluga za to ide savršenom okomitom poravnavanju između upravljača, ručice mjenjača i papučica, što osigurava praktičnost i lakoću uporabe. Nadalje, okomiti položaj upravljača vozaču pruža sportski osjećaj, kao i savršeni raspored kontrola (klima uređaj, audio sustav i kontrolna ploča) koje vozač može lako dohvatiti, bez skidanja pogleda sa ceste. 

Putnici također uživaju u izuzetnoj udobnosti, što je demonstrirano savršenim oblikom i gustoćom spužve stražnjih sjedala koja mogu udobno smjestiti tri odrasle osobe. Druga prednost novog Fiata Tipo je prisutnost mnogih odjeljaka različitih oblika i kapaciteta (ukupnog volumena od 12 litara), što će zadovoljiti sve potrebe putnika. Lako dohvatljivi za vozača i putnike, ovi odjeljci su savršeni za spremanje osobnih predmeta, pametnih telefona, igraćih konzola, boca, kovanica i puno više. Nadalje, ispred ručice mjenjača tu je i medijski centar za spajanje vanjskih uređaja. 

Ovisno o tržištu, klijenti mogu odabrati dva benzinska motora (1.4 Fire 95 KS i kasnije 1.6 E.torQ 110 KS) ili dva Multijet II turbo dizelska motora (1.3 95 KS i 1.6 120 KS). Svi motori dolaze u kombinaciji s prednjim pogonom i pet ili šest stupanjskim ručnim mjenjačima, osim u slučaju motora 1.6 E.torQ koji dolazi u kombinaciji sa šest stupanjskim automatskim mjenjačem, za uglađenu i udobnu vožnju u svim situacijama. 

Čvrst i pouzdan, 1.4 16v Fire je bazni benzinski motor novog Fiata Tipo. Ovaj motor razvija snagu od 95 KS pri 6000 okr/min i maksimalni okretni moment od 127 Nm pri 4500 okr/min. Motor, koji se kombinira sa šest stupanjskim ručnim mjenjačem, je redni četverocilindraš s dvostrukom bregastom osovinom u glavi motora i direktnom kontrolom ventila. 

Uz uporabu usisnog sustava optimizirane dinamike fluida, karakterizira ga posebno visoka volumetrijska učinkovitost u cijelom rasponu broja okretaja, što se pretvara u istovremeno izvrsne performanse i ekonomičan rad. Opremljen na ovaj način, novi Fiat Tipo doseže maksimalnu brzinu od 185 km/h i ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi. 

1.6 litreni E.torQ razvija snagu od 110 KS i maksimalni okretni moment od 152 Nm, U ovom laganom motoru implementirane su ekskluzivne komponente kako bi se osigurao visoki okretni moment i na niskim okretajima, kao i smanjila potrošnja. Grafitom presvučeni klipovi optimizirani su u smislu smanjenja trenja i mase. Klipnjače od kovanog čelika i aluminijski karter dodatno doprinose smanjenju mase. 

U kombinaciji sa šest stupanjskim automatskim mjenjačem, koji osigurava uglađenu i udobnu vožnju u svim uvjetima, 1.6 E.torQ 110 KS motor omogućuje Fiatu Tipo da dosegne maksimalnu brzinu od 192 km/h i da ubrza od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde. 

Ponuda motora za novi Fiat Tipo uključuje dva turbo dizelska motora – 1.3 litreni i 1.6 litreni –oba koriste drugu generaciju Multijet tehnologije koja osigurava užitak u vožnji, nisku potrošnju i niske troškove uporabe.  Autentični standard u kategoriji dizelskih motora male zapremine, 1.3 16v MultiJet II motor u novom Fiatu Tipo uključuje mali, sofisticirani turbo punjač promjenjive geometrije koji motoru omogućuje razvijanje većeg okretnog momenta pri nižim okretajima, a sve u korist većih performansi i štedljivosti. U Europi 1.3 16v MultiJet II motor u novom Fiatu Tipo zadovoljava Euro 6 normu emisije i implementira niz značajki koje za cilj imaju rezanje potrošnje goriva i emisija. 

U kombinaciji s pet stupanjskim mjenjačem, 1.3 16v MultiJet II u novom modelu Tipo razvija snagu od 95 KS pri 3750 okr/min i postiže maksimalni okretni moment od 200 Nm pri samo 1500 okr/min. Maksimalna brzina je 180 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 11,7 sekundi. U kombiniranom ciklusu vožnje, novi Tipo 1.3 16v MultiJet II troši samo 4,1 litru/100 km i emitira samo 108 g/km CO2. Nadalje, ECO izvedba ovog motora uključuje Start&Stop sustav i uporabu ulja niske viskoznosti, što joj omogućuje dodatno smanjenje emisija (98 g/km CO2) i potrošnje goriva (3,7 litara/100 km). 

Još zanimljivije performanse postižu se s 1.6 Multijet II motorom u kombinaciji sa šest stupanjskim ručnim mjenjačem. Ovaj turbo dizel razvija snagu od 120 KS pri 3750 okr/min, što Fiatu Tipo omogućuje postizanje maksimalne brzine od 199 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi. Dodatno, uporabom turbo punjača promjenjive geometrije, motor razvija visoki okretni moment pri niskim okretajima (320 Nm pri 1750 okr/min) što doprinosi fleksibilnosti. Ovi izuzetni rezultati postignuti su poštivanjem okoliša (motor je sukladan Euro 6 normi, i najvećom pažnjom u smislu smanjenja potrošnje goriva i emisija: u kombiniranom ciklusu vožnje Tipo 1.6 Multijet II 120 KS troši 4,2 litre/100 km i ima CO2 emisiju od 110 g/km. 

Ono što je zajedničko ovim turbo dizelskim motorima je treća generacija Common Rail Multijet II sustava ubrizgavanja goriva, naprednog tehnološkog rješenja za kontrolu visokih tlakova ubrizgavanja, bez obzira na broj okretaja motora i količinu ubrizganog goriva. Motor ubacuje male količine goriva (pilot ubrizgavanja) kako bi se optimizirala buka i emisije te s glavnim ubrizgavanjem upravlja količinom ubrizganog goriva potrebnog za osiguravanje željenih performansi, uz osiguravanje posebno uglađenog rada motora u svim situacijama. 

Još konkretnije, inovativni ubrizgavači mogu upravljati s do osam ubrizgavanja po ciklusu i implementiraju napredne strategije za optimizaciju procesa izgaranja, kao što je oblikovanje brzine ubrizgavanja, što uključuje dva uzastopna ubrizgavanja koja su tako bliska da generiraju kontinuiranu, moduliranu isporuku goriva u cilindre. Ove metode poboljšavaju proces sagorijevanja u svrhu tihog rada i niske emisije čestica i dušičnih oksida (NOx). Novi sustav ubrizgavanja je jednostavniji i pouzdaniji implementiranjem manje kompleksne konstrukcije ubrizgavača. 

Nadalje, MultiJet II motori implementiraju mnoštvo značajki za smanjenje potrošnje goriva i emisija. One uključuju pametni alternator koji modulira isporuku energije u skladu sa stvarnom potražnjom i stanjem napunjenosti akumulatora, optimizirani krug hlađenja motora za brže zagrijavanje i pumpu za ulje promjenjive zapremine koja je u mogućnosti namjestiti protok motornog ulja i smanjiti potrošnju energije. 

Na sličan način, sustav tretiranja ispušnih plinova implementira usko povezanu DPF tehnologiju kako bi se postigla učinkovita integracija između oksidacijskog katalizatora i zamke za čestice (CCDPF). Kompaktna izvedba ove komponente smanjuje povratni tlak ispuha, a time i potrošnju goriva i CO2 emisije. Dodatna prednost blizine zamke za čestice i izlaza turbo punjača je u višim prosječnim temperaturama plinova na ulazu u filtar čestica, što smanjuje količinu potrebnog goriva za regeneraciju filtra i rezultira dodatnim smanjenjem potrošnje goriva. 

Oksidacijski katalizator je integriran u novi NSC (NOx Storage Catalyst) koji, implementiranjem specifične kemijske formule i sofisticiranih softverskih strategija ubrizgavanja goriva, može smanjiti NOx emisije za 60%, što značajno doprinosi zadovoljavaju Euro 6 norme emisija. 

Integracija ove dvije komponente smanjuje masu ispušnog sustava i poboljšava njegovu ukupnu učinkovitost. U kombinaciji sa CCDPF dobio se vrlo napredan dvostruki krug kruženja ispušnih plinova (EGR). Drugi krug, koji nadopunjuje rad posebno kompaktnog EGR modula koji je ugrađivan u prošle modele, preuzima ispušne plinove poslije DPF-a i hladi ih u odgovarajućem uređaju. Cilj je precizna kontrola procesa sagorijevanja u smislu smanjenja NOx emisija i potrošnje goriva. 

Projektiran da nadopuni iskustvo vožnje i savršeno se integrira u općeniti stil automobila, Uconnect™ sustav je istaknuti dio armaturne ploče. Ovisno o paketu opreme i tržištu dostupne su tri izvedbe: Uconnect™ Radio, Uconnect™ 5’’ i Uconnect™ 5’’ Nav. 

Prva izvedba uključuje LCD zaslon, AM/FM radio prijemnik i Bluetooth hands-free sustav. Druga izvedba (Uconnect™ 5’’) ima veliki 5” dodirni zaslon koji omogućuje pristup i aktiviranje cijelog niza funkcija bez skidanja pogleda vozača sa ceste: značajke uključuju analogni i digitalni (DAB) radio prijemnik (na određenim tržištima) i mogućnost spajanja svih najčešćih multimedijskih uređaja (medijski reproduktor, iPod, iPhone, pametni telefon) preko USB i Aux-in priključka. 

Nadalje, Bluetooth tehnologija može se koristiti s odgovarajućim pametnim telefonima za reprodukciju glazbe i provođenje hands-free poziva. Na kraju, Uconnect™ 5” sustav uključuje čitač SMS poruka koje su primljene preko kompatibilnih telefona koristeći ”tekst u govor” tehnologiju. DAB digitalni radio prijemnik dostupan je na zahtjev. 

Ponuda Fiata Tipo nadograđena je s Uconnect™5’’ Nav uređajem koji uključuje novi TomTom 3D navigacijski sustav s trodimenzionalnim kartama, glasovnim naredbama i besplatnim TMC (prometne obavijesti). Navigacija čak i najkompleksnijim križanjima je laka uz značajke kao što je napredni indikator voznih traka. Dodatno, TomTom IQ Routes® funkcija je najjednostavniji način proračuna najbrže rute na osnovi stvarnih prosječnih brzina. I zadnje, ali ne manje važno, vozači se mogu voziti uz potpunu sigurnost prikazom navigacijskih uputa na ploči s instrumentima dok su druge funkcije prikazane na zaslonu audio sustava. 

Na kraju, u ponudi su dva audio sustava ovisno o ugrađenom Uconnect sustavu. Prvi, koji je standardan s Uconnect™ Radio sustavom, uključuje sustav snage 160 W s dva 165 mm širokopojasna zvučnika u prednjim vratima i dva 130 mm širokopojasna zvučnika u stražnjim vratima. Uconnect™ 5’’ i Uconnect™5’’ Nav uključuju sustav druge razine snage 220 W s dva 19 mm visokotonska zvučnika u armaturnoj ploči, dva 165 mm srednje-niskotonska zvučnika u prednjim vratima i dva 130 mm širokopojasna zvučnika u stražnjim vratima. 

Kako bi se zajamčila sigurnost putnika, Fiat Tipo ima krutu, laganu samonoseću karoseriju izrađenu uz iscrpnu uporabu čelika visoke čvrstoće i strukturnih ljepila, u kombinaciji s kompletnom sigurnosnom opremom. Nadalje, preciznost vožnje, izvrsno držanje ceste i visoka udobnost osigurani su pouzdanom izvedbom ovjesa. 

Sve izvedbe Fiata Tipo u standardnoj opremi uključuju šest zračnih jastuka (prednji zračni jastuci, bočni zračni jastuci i zračne zavjese), ABS s elektroničkom raspodjelom sile kočenja (EBD), svjetla za maglu s funkcijom zakretanja i sustav nadzora tlaka u gumama (TPMS) koji vozača informira o niskom tlaku zraka u gumama. Nadalje, novi model osigurava postepeno, precizno kočenje uporabom sustava kočenja koji se razlikuje u ovisnosti o izvedbi motora: automobili s 1.3 Multijet motorom na prednjim kotačima imaju samoventilirajuće diskove promjera 257 mm, dok druge izvedbe imaju diskove promjera 284 mm. S druge strane, izvedbe s 1.6 Multijet motorom imaju stražnje disk kočnice promjera 251 mm, dok su na druge izvedbe ugrađene bubanj kočnice promjera 228 mm. 

Ovisno o paketu opreme i tržištu, druge značajke uključuju parkirne senzore, stražnju kameru sustava pomoći pri parkiranju, automatska prednja svjetla i tempomat. Posebno treba napomenuti da se na 5” zaslonu Uconnect™ sustava prikazuje slika stražnje kamere koja u širokom kutu prikazuje područje iza automobila, što vozaču omogućuje sigurnu vožnju unazad. Na kraju, posebno treba napomenuti istaknuti sofisticirani ESC sustav kontrole stabilnosti koji se aktivira kada se vozilo približi krajnjoj granici stabilnosti te vozaču pomaže vratiti kontrolu nad vozilom.







Cindrić


Vulkal gume