8.11.2016. Autor: Željko Marušić

U Zagrebu predstavljeni Abarth 595, 595 Turismo i 595 Competizione

Tri sportska paketa, s jednim motorom, turbobenzincem 1.4 sa 145, 165 i 180 KS, ponuda počinje sa 152.876 kn

Abarth, nesumnjivo jedan od najjačih sportskih brendova, tržišnu je renesansu doživio sportskom izvedenicom modela 500, kojeg su u ljeto 2007., kad je predstavljen, mnogi pogrešno proglasili reinkarnacijom Fiće. Da se Talijani ne šale, pokazali su na proljeće 2008. njegovom sportskom izvedenicom Abarth 500

Otada je prošlo više od osam godina (ne bi se reklo), vidjeli smo više od deset izvedenica, a nedavno je predstavljena unificirana izvedba Abarth 595. Došlo je vrijeme i za hrvatsku premijeru, na kojoj smo upoznali novu gamu, koja se temelji na tri razine izvedbe: 595, 595 Turismo i 595 Competizione. Osim opremom, razlikuju se razinom snage istog turbobenzinca obujma 1368 ccm: 145, 165 i 180 KS.

U kratkoj, ali uzbudljivoj vožnji upoznali smo najsnažniju verziju, sa 180 KS, koja 'kopa asfalt' i pruža adrenalinski užitak. Ne samo izgledom i sportskim karakteristikama, nego i uzbudljivim zvukom. O tom modelu još ćemo detaljnije pisati, kad ga uskoro budemo testirali, a sada prvenstveno o onome što najviše zanima naše kupce. Osnovni model 595 sa 145 KS, koji već pruža respektabilne performanse, dostupan je za 152.876 kn.


SVI MODELI

Abarth 595 1.4 Turbo 145 KS Elaborabile M ………………………............... 152.876 kn

Abarth 595 1.4 Turbo 145 KS Elaborabile MTA ……………………………… 166.580 kn

Abarth 595 1.4 Turbo 165 KS Turismo M ………………………………………188.182 kn

Abarth 595 1.4 Turbo 165 KS Turismo MT ……………………………………. 202.131 kn

Abarth 595 1.4 Turbo 180 KS Competizione M ……………………………….. 213.048 kn

Abarth 595 1.4 Turbo 180 KS Competizione MT ……………………………… 226.997 kn

Abarth Convertibile 595C 1.4 Turbo 145 KS Elaborabile M ………………… 164.963 kn

Abarth Convertibile 595C 1.4 Turbo 145 KS Elaborabile MTA ……………… 181.944 kn

Abarth Convertibile 595C 1.4 Turbo 165 KS Turismo MT …………………… 204.644 kn

Abarth Convertibile 595C 1.4 Turbo 165 KS Turismo MTA ………………… 218.766 kn

Abarth Convertibile  595C 1.4 Turbo 180 KS Competizione MT …………… 233.624 kn

Abarth Convertibile  595C 1.4 Turbo 180 KS Competizione MT …………… 247.730 kn



Izvedbe i oprema:


Abarth 595 - 145 KS - 7,8 s, 210 km/h


7 ZRAČNIH JASTUKA • KLIMA UREĐAJ - RUČNI • EL. PODIZAČI STAKALA • SPORTSKI UPRAVLJAČ PRESVUČEN KOŽOM • LED DNEVNA SVJETLA • SJEDALO VOZAČA PODESIVO PO VISINI • PARKING SENZORI - STRAŽNJI • SVJETLA ZA MAGLU • TTC (TORQUE TRANSFER CONTROL) • SPORT TIPKA  • INDIKATOR PROMJENE BRZINE • DVOSTRUKA ISPUŠNA CIJEV - KROMIRANA • SPORTSKE ALUMINIJSKE PAPUČICE • 7’ TFT MULTIFUNKICIONALNI ZASLON • KIT POPRAVAK  PNEUMATIKA(FIX&GO) • ESP + ASR + MSR + HBA + HILL HOLDER • ELEKTRIČNI SERVO UPRAVLJAČ -  DUALDRIVE™ • ELEKTRIČNO PODESIVA VANJSKA ZRCALA U BOJI VOZILA • DJELJIVA STRAŽNJA KLUPA (50/50) S PODESIVIM NASLONIMA ZA GLAVU • CENTRALNO ZAKLJUČAVANJE S  DALJINSKIM UPRAVLJANJEM I ELEKTRIČNA BLOKADA VRATA • UCONNECT® AUTORADIO S 5’M ZASLONOM NA DODIR, SISTEMOM BLUETOOTH®, USB I AUX UTOROM • ALUMINIJSKI NAPLATCI (RACE) S PNEUMATICIMA 195/45 R16 



Abarth 595 Turismo - 165 KS - 7,3 s, 218 km/h


ABARTH 595 + 

• AUTOMATSKI KLIMA UREĐAJ • BI-KSENONSKA PREDNJA SVJETLA • SJEDALA PRESVUČENA KOŽOM • KOČIONE ČELJUSTI U CRVENOJ BOJI • PERFORIRANI DISKOVI KOČNICA • STRAŽNJI OVJES KONI FSD • ZATEMNJENA STRAŽNJA BOČNA STAKLA I STRAŽNJE STAKLO • ALUMINIJSKI NAPLATCI (GRANTURISMO) S PNEUMATICIMA 205/40 R17


Abarth 595 Competizione - 180 KS - 6,7 s, 225 km/h


ABARTH TURISMO + 

• PREDNJI AMORTIZERI  KONI® • RACE COCKPIT • BREMBO® KOČIONI SISTEM  S ČELJUSTIMA U CRVENOJ BOJI • ISPUŠNI SISTEM ''RECORD MONZA'' COMPETIZIONE • SPORTSKI UPRAVLJAČ OBLOŽEN KOŽOM, KARBONOM I ALKANTAROM • OBLOGA INSTRUMENT PLOČE U ALKANTARI • VANJSKI RETROVIZORI , KVAKE VRATA U MAT SIVOJ BOJI • SPORTSKA SJEDALA PRESVUČENA  TKANINOM ABARTH CORSE BY SABELT® • ALUMINIJSKI NAPLATCI (CORSA) S PNEUMATICIMA 205/40 R17


PAKET PERFORMANCE 

 ABARTH D.A.M. – MEHANIČKA BLOKADA DIFERENCIJALA. SPORTSKA SJEDALA SABELT PRESVUČENA KOŽOM (ŠKOLJKASTA  SJEDALA U KARBONU). ALU NAPLATCI (SUPERSPORT MATT BLACK) S PNEUMATICIMA 205/40 R17. ANTENA U KROVU VOZILA. BOČNE NALJEPNICE ABARTH.


Najvažnije:


• Dostupan kao kompakt ili kabriolet, ovaj model nudi se u tri paketa opreme - 595, 595 Turismo i 595 Competizione – koji odgovaraju trima razinama snage motora i postava pogona. 

• Jedan od glavnih inovacija je povećanje snage 1.4 T-jet motora koji je ugrađuje u izvedbe 595 (145 KS) i 595 Turismo (165 KS), s time da ova druga koristi Garrett turbinu.  

• Izvedba 595 Competizione sada je opcijski dostupna s mehaničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem (Abarth D.A.M.) kako bi se poboljšalo držanje podloge u ekstremnim uvjetima.  

• Koni FSD (Frequency Selective Damping) amortizeri za izvedbe 595 Turismo i 595 Competizione.  

• Novi prednji kraj s većim usisnicima zraka, novim i više istaknutim stražnjim difuzorom i novim specifičnim umetcima. 

• Novi sklop polieliptičnih prednjih svjetala i LED dnevnih svjetala dio su standardne opreme. Na zahtjev su dostupna Xenon prednja svjetla. 

• Novi 17’ Granturismo lakometalni naplatci 7% su lakši i imaju 50% veću površinu provjetravanja.  

• Nove boje karoserije: Modena žuta, Abarth crvena, troslojna Iridato bijela i Scorpione crna/Podio plava, Scorpione crna/Record siva i Pista siva/Abarth crvena dvobojne kombinacije. 

• Unutrašnjost je još više ekskluzivna uz uporabu novih tehničkih materijala, kao što su Alcantara® i karbonska vlakna. 

• Corsa by Sabelt kožna i Alcantara® presvlake sjedala s karbonskom školjkom dostupna su na zahtjev.  

• Novi sportski podrezani upravljač s oznakom ‘12 sati’ i jedinstvenom iz utrka razvijenom pločom s instrumentima.  

• Debi Uconnect sustava – od čega su dvije 5’ i 7’ HD izvedbe dostupne sa zaslonom visoke razlučivosti, navigatorom i DAB digitalnim radio prijemnikom – te 480 W snažnim BeatsAudio™ Hi-Fi sustavom sa sedam zvučnika.  


Dodatne PR informacije - ako imate volje čitati

 

Marka čiji je zaštitni znak škorpion ponovo je uznemirila vode. Novi Abarth 595 predstavlja evoluciju ovog ikoničnog modela: snažniji motori, još bogatija standardna oprema i mnoštvo inovacija, od kojih su neke rezervirane za automobile više klase.  Uz početak prodaje u EMEA regiji u lipnju 2016 ., ovaj novi Abarth model potvrđuje svoju reputaciju kompaktnog, laganog i agilnog automobila i jedinstvenog modela u smislu konfiguracije i tuninga. Performanse, tehnologija i ikonični talijanski dizajn ključni su faktori ove vrlo uspješne strategije. 

Dostupan kao kompakt ili kabriolet, novi Abarth 595 nudi se u tri paketa opreme (595, 595 Turismo i 595 Competizione) i tri razine snage kako bi se zadovoljili zahtjevi sve zahtjevnijih i stručnih klijenata. Mnoge uvedene nadogradnje rezultat su iskustva koje je stečeno s razvojem modela 695 Biposto, proglašenog ‘najmanjim super automobilom’, koji spaja prava trkačka uzbuđenja i tehnologiju u automobilu koji se može legalno voziti po javnim cestama. 

Prepoznatljiva, ali prihvatljiva izvedba 595, Abarthov je bazni model i nudi svu standardnu opremu koja osigurava tipično Škorpionovo uživanje u vožnji. Nadalje, 595 je idealna baza za vozače koji žele tjunirati svoj automobil i učiniti ga jedinstvenim. 

Izvedbe 595 Competizione i 595 Turismo odražavaju druge dvije prepoznatljive Abarthove duše. Prva, više ‘puritanska’, dizajnirana je za one koji vole performanse i beskompromisnu sportsku notu. Druga, predstavlja referencu za tipične vrijednosti talijanskih GT modela u kompaktnom obliku, idealnom za gradske ulice. 

 

MOTOR I MJENJAČ

Jedna od najvećih inovacija je povećana snaga 1.4 T-Jet motora u izvedbama 595 i 595 Turismo. Prva izvedba razvija snagu od 145 KS i okretni moment od 206 Nm, a druga 165 KS i 230 Nm. Nadalje, druga izvedba opremljena je Garrett turbinom. S druge strane, izvedba 595 Competizione sa snagom od 180 KS predstavlja automobil za vozače koji žude za trkaćim adrenalinom u smislu performansi i tehničkih značajki. Ubrzavanje od 0-100 km/h za 6,7 sekundi i nakon toga sigurno kočenje s povećanim Brembo kočnicama s fiksnim aluminijskim čeljustima s četiri klipa bit će pravi užitak u anatomskim ‘Abarth Corsa by Sabelt’ školjkastim sjedalima. 

Nadalje, motor također razvija specifičnu snagu od 132 KS/litri kao rezultat Record Monza ispušnog sustava visokih performansi s dvostrukim sustavom rada. Ova ekskluzivna značajka na zahtjev je dostupna u drugim izvedbama, zajedno s Record Monza ispuhom koji osigurava identične performanse u kombinaciji s ispušnim cijevima manje agresivnog izgleda. Standardno, sve izvedbe 1.4 T-Jet motora uparene su s mehaničkim pet-stupanjskim mjenjačem, ali se mogu opremiti s Abarthovim robotiziranim mjenjačem s polugama na upravljaču. 

 

Abarth D.A.M.  

Novi Abarth 595 jedini je automobil u svom segmentu u koji se ugrađuje ekskluzivni mehanički diferencijal ograničenog proklizavanja (Abarth D.A.M.), koji omogućuje superlativne performanse. Dostupan na zahtjev, Abarthov mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem dostupan je u izvedbi 595 Competizione s ručnim mjenjačem i direktno je razvijen iz iskustva s modelom 695 Biposto.

Ovaj Abarthov mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem do kraja iskorištava potencijal izvedbe 595 Competizione i poboljšava držanje podloge u ekstremnim uvjetima. Mehanički diferencijal ograničenog proklizavanja osigurava adekvatni prijenos okretnog momenta između prednjih kotača u slučaju da bilo koji izgubi dobar kontakt s podlogom (tipičan primjer je različita brzina vrtnje prilikom izlaska iz zavoja uz visoko poprečno opterećenje). Ova oprema vozaču omogućuje zatvaranje linije i uklanjanje i sprečava efekt podupravljanja. 

Abarth D.A.M. dio je novog Performance paketa - koji je dostupan u novom Abarthu 595 Competizione samo s ručnim mjenjačem - te uključuje 17’ Supersport naplatke i Sabelt kožom/Alcantarom® presvučena sjedala s karbonskom školjkom, ugraviranom aluminijskom 595 značkom i crnim, bijelim ili sjajnim crnim paketom za prilagođavanje izgleda automobila. 

  

KOČNICE, OVJES I SPORT TIPKA

Standardni dio opreme u izvedbama 595 Turismo i 595 Competizione su Koni FSD (Frequency Selective Damping) stražnji amortizeri koji optimiziraju iskustvo vožnje i sigurnost, poboljšavanjem držanja ceste, upravljanje i stabilnost. A sada, jednaki amortizeri standardno se ugrađuju u prednji ovjes izvedbe 595 Competizione, uz značajno povećanje dinamičnih performansi. Također, top izvedba uključuje Brembo sustav kočenja s fiksnim monoblok aluminijskim čeljustima sa četiri klipa - standardno crvene ili opcijski sive, crne ili žute boje - te 305 mm ventiliranim i perforiranim diskovima. 

U izvedbi 595 Turismo, standardne čeljusti kočnica su crvene, dok se kao alternativa nudi žuta boja.  Na kraju, novi Abarth 595 također uključuje Sport tipku za promjenu različitih parametara automobila: od maksimalnog okretnog momenta do kalibracije servo upravljača kako bi se dobio više direktni i manje invazivni osjećaj. Nadalje, sustav namješta kalibraciju papučice gasa kako bi se zajamčio brži odziv, a TFT ploča s instrumentima se prebacuje u trkačku konfiguraciju, u savršenom Abarthovom stilu. 

 

VANJSKI DIZAJN

Izvana, novi Abarth 595 ima mnoštvo novih značajki koje poboljšavaju performanse. Na primjer, prednji kraj je redizajniran i sada ima veći usisnik zraka: to poboljšava upravljanje toplinom u prostoru motora i povećava kapacitet hlađenja za 18%. Dakle, time su povećane performanse i neprestano razvijanje snage motora, čak i u slučaju ekstremnije trkaće postave automobila. Abarthovi inženjeri također su obradili stražnji branik, koji sada uključuje više istaknutu difuzor. Također, svaki paket opreme uključuje specifične ukrasne elemente branika. 

U izvedbi i95 oni su mat crni, u izvedbi 595 Turismo u boji karoserije, a u izvedbi 595 Competizione tar hladno sive boje. Sklopovi prednjih i stražnjih svjetala također su novi, s polieliptičnim prednjim svjetlima i LED dnevnim pozicijskim svjetlima, kao dijelom standardne opreme svih izvedbi. Opcijski su dostupna Xenon prednja  svjetla. Osiguravaju bolju emisiju svjetlosti i izvrsnu učinkovitost u svim vremenskim uvjetima jer su skoro tri puta svjetlija i dugotrajnija od normalnih halogenih svjetala. 

Novi 17’ Granturismo naplatci (standard u izvedbi 595 Turismo) su 7% lakši i imaju preko 50% veću površinu provjetravanja, kako bi se olakšalo odvođenje topline te postigle unaprijeđene i više konzistentne performanse sustava kočenja. Prepoznatljive značajke novog Abartha 595 uključuju nove saten kromirane umetke u izvedbama 595 i 595 Turismo, nove pokrove vanjskih zrcala (saten kromirani u izvedbi 595 Turismo, u boji karoserije u izvedbi 595 i tar hladno sive boje u izvedbi 595 Competizione) i bočne trake (standardne u izvedbi 595 Competizione) koje su sada šire i duže kako bi se više istaknula marka Abarth. 

Dostupan u 15 boja karoserije - uključujući pastelne, metalik i troslojne lakove i pet izvedbi u dva tona boje - uzbudljiva paleta boja novog Abartha 595 osim standardne Pista sive boje uključuje ekskluzivnu Modena žutu koja je do sada bila rezervirana za model 695 Biposto Record, sportsku i svijetlu novu Abarth crvenu pastelnu i novu troslojnu Iridato bijelu. Svoj debi doživjet će tri nove izvedbe u dva tona boje: Scorpione crna/Podio plava i Scorpione crna/Record siva i Pista siva/Abarth crvena. 

Na kraju, na zahtjev su dostupna tri paketa za prilagođavanje izgleda automobila koji uključuju Abarth bočne naljepnice, pokrove vanjskih zrcala i umetke prednje i stražnjeg branika u tri boje: bijela, crna ili crvena. 

 

UNUTRAŠNJOST

Novi Abarth 595 nov je i u unutrašnjosti. Novi tehnički materijali, kao što su Alcantara® i karbonska vlakna, pametno ističu sportski karakter ovog modela. Nadalje, u svim izvedbama dostupne su nove presvlake. 

Konkretno, izvedba 595 nudi specifične Abarth presvlake sjedala, koja karakterizira izvanredno bočno držanje tijela. Izvedba 595 Turismo dolazi sa crni, smeđim ili crvenim kožnim sjedalima, dok su u izvedbi 595 Competizione standardna Corsa by Sabelt sjedala, jedna od najboljih sjedala na tržištu što se tiče držanja tijela. Osiguravaju izvanrednu bočnu potporu i savršena su za sportsku vožnju zbog njihove mogućnosti da precizno prenesu svaku minimalnu promjenu opterećenja na tijelo vozača. 

Sjedala imaju presvlake od tkanine s novom grafikom i materijale za najbolje moguće držanje tijela. Opcijski su dostupne alternative od kože i Alcantare® u tonovima crne ili smeđe boje. Nadalje, novi podrezani upravljač s oznakom ‘12 sati’ projektiran je da osigura učinkovitu sportsku vožnju. Govoreći detaljnije, standardni upravljač za izvedbu Cometizione napravljen je od tehničkih materijala, kao što su karbonska vlakna i Alcantara®. 

Prednja ploča, koja je uvijek bila najprepoznatljivija značajka modela 595, specifično je izvedena u četiri inačice: u boji karoserije u izvedbi 595, mat siva u izvedbu 595 Turismo i tar hladno siva u izvedbi 595 Competizione. Kao opcijska oprema, dostupna je karbonska obloga prednje ploče iz modela 695 Biposto i može se naručiti kako bi dodatno unaprijedila putničku kabinu izvedbe 595 Competizione.  

Inovacije se nastavljaju s potpuno novom sportskom pločom s instrumentima koja unapređuje čitljivost, pogotovo s novom grafikom koja je karakteristična za Sport način vožnje. Nadalje, osvjetljenje tlakomjera je bijelo, kako bi čitanje bilo lakše i trenutno. 

 

INFORMACIJE I ZABAVA

Sve izvedbe opremljene su s Uconnect™ 5’ Radio sustavom s dodirnim zaslonom i Uconnect Live uslugama kao dijelom standardne opreme (također s ugrađenom navigacijom i DAB radio prijemnikom na zahtjev). Po prvi put u ovom modelu pojavljuje se Uconnect™ 7’ HD sustav koji uključuje zaslon visoke razlučivosti, navigaciju i DAB digitalni radio prijemnik. 

Uconnect 7’ HD sustav dolazi sa zaslonom visoke razlučivosti i Abarth Telemetryun funkcijom za mjerenje i snimanje voznih performansi na unaprijed snimljenim stazama, radi proučavanja stila vožnje i njegovog poboljšanja. Ova funkcija se također može prilagođavati te nudi mogućnost snimanja novih staza i njihovo pozivanje radi usporedbe performansi. Uz unaprijed učitane točke interesa (Officine Abarth i druga značajna mjesta ove marke), svaki vlasnik može sada ‘skupljati’ specijalne bedževe. Rezultati i napredak mogu se dijeliti na društvenim mrežama. 

Apple CarPlay i Google Android Auto - koje se smatraju najboljim aplikacijama za preslikavanje funkcija pametnog telefona za Apple iOS i Android operativne sustave – na zahtjev će biti dostupne u Uconnect 7’ sustavu. To omogućuje brzi i lak pristup svim funkcijama i sadržajima pametnog telefona na dodirnom zaslonu novog Abartha 595. 

Na kraju, profinjeni i snažan BeatsAudio™ sustav sa sedam zvučnika doživjet će svoj debi u novom Abarthu 595. Zasigurno će osvojiti i najzahtjevnije ljubitelje glazbe. Razvijen u suradnji s Beats by Dr. Dre, BeatsAudio™ sustav može se pohvaliti impresivnom ukupnom snagom od 480 watta i uključuje digitalno osam kanalno pojačalo s naprednim algoritmom ekvalizacije, koje je u mogućnosti reproducirati cijeli zvučni spektar koji glazbenik može doživjeti u studiju za snimanje. 

BeatsAudio™ audio sustav uključuje dva visoko-tonska zvučnika ugrađena u prednje nosače, dva 165 mm srednje-tonska zvučnika u prednjim vratima, dva širokopojasna 165 mm zvučnika u stražnjim bočnim oblogama i jedan 200 mm subwoofer u sredini u prtljažniku u odjeljku rezervnog kotača






Cindrić


Vulkal gume