22.12.2016. Autor: Željko Marušić

Unaprijed se razmišlja o kraju puta

DFR - napredna metoda konstruiranja automobila za što bolje recikliranje

Kratica od Designed for Recycling, pojam je za konstruiranje automobila u svrhu što boljeg recikliranja upotrijebljenih materijala (u engleskoj terminologiji dizajniranje znači ono što mi zovemo konstruiranje). Time se smanjuju proizvodni troškovi, jer se smanjuje cijena ulaznog materijala te se istodobno štedi energija i poboljšava ekologija. Smanjenje zagađenja okoliša poboljšava se kroz manji utrošak energije, što je izravno povezano sa zagađenjem i zbrinjavanje otpada. Najbolje se mogu reciklirati metali - čelik od 60 do 90 posto, a neželjezni metali (posebice aluminij) čak do 100 posto.

Polimerni se materijali mogu reciklirati do 80 posto, prvenstveno stoga što su često onečišćeni drugim materijalima. Proizvodi od gume mogu se reciklirati do 85 posto, a staklo do 60 posto. Najveći je napredak 1993. napravio Audi A8, s aluminijskom karoserijom ASF (Audi Space Frame), koja se može reciklirati u čak 90-postotnom iznosu. U većini naprednih zemalja svijeta već je uvedena ‘ekološka taksa’ na automobile, koja je najveća za one modele koji se mogu najlošije reciklirati.






Cindrić


Vulkal gume