VOZILI SMO VOLVO V40 CROSS COUNTRY NA HRVATSKOJ PREZENTACIJI U ZAPREŠIĆU

Cross Country je off-road izvedba standardne karavanske verzije – starta cijenom od 26.190 eura

 
Cross Country. Za Volvo je priča o terenskom izgledu i performansama karavanske verzije jednog njenog serijskog modela započela još 1997. godine kada je u biti počeo život potpuno novog automobilskog segmenta. Te godine je švedski proizvođač automobila predstavio svoj novi model u ponudi – Volvo V70 Cross Country. Sada, 15 godina kasnije, novi Volvo V40 Cross Country nastavlja i nadopunjuje tu osnovnu ideju u premium C segmentu.
Volvo V40 Cross Country – elegantan i uglađen premium crossover
Novi Volvo V40 Cross Country vidjeli smo prije tjedan dana na autosalonu u Ženevi, a zastupnik za Hrvatsku organizirao je vrlo brzo nacionalnu prezetaciju u Zaprešiću pored Zagreba. Sasvim prikladno modelu automobila novinarska prezentacija odvijala se u prikladnom okruženju kompleksa konjičkog kluba Trajbar kod Zaprešića. Razrovane asfaltne ceste koje su više sličile na grubi makadam u okolici Zaprešića bile su odličan ambijent za kraće probne vožnje automobila Volvo V70 Cross Country.

U Volvu kažu kako je novi Volvo V40 Cross Country napravljen za kupce koji žele svakodnevni osjećaj avanture i moramo reći da je u potpunosti sposoban ispuniti takve zahtjeve, kao i one luksuzne limuzine koja se odlično snalazi i na asfaltu. Za razliku od XC modela koji se razmeću svojim mišićima, V40 Cross Country donosi elegantnu robusnost upakiranu u stilski uglađeni oblik. Premda na prvu slični, postoji jasna razlika između XC i Cross Country modela. Volvo V40 Cross Country dugačak je 4,37 metara, širok 1,552 i visok 1,458 metara uz međuosovinski razmak 2,646 metara.

Volvo XC modeli posjeduju istančan crossover karakter s povišenom pozicijom sjedenja, dok su Cross Country modeli u biti off-road izvedbe standardnih modela, u pravilu karavanskih verzija. Kada je u pitanju vozna dinamika V40 Cross Country jasno se cilja na sportske konkurente te donosi atraktivan spoj sportskih mogućnosti i udobnosti. Vozačka pozicija u V40 Cross Country viša je za 40 mm od one u standardnom V40. Dojam moćnosti naglašen je i jedinstvenim Cross Country detaljima kao što su: – Kotači poput onih u Volvu V70, s naplacima promjera do 19 cola. – Prednji dio s tamnim kontrastnim odbojnikom, saćastom maskom hladnjaka i okomitim DRL svjetlima – Izmodelirani kontrastni pragovi – Kontrastni stražnji odbojnik s integriranim difuzorom

Iako je u pitanju premium model s pet sjedala, V40 Cross Country krase brojni off-road detalji kao što su visokosjajna crna kućišta svjetala, crna kućišta retrovizora i krovni nosači. Bakrena boja karoserije nastavlja se i na elementima interijera, dok su kožni elementi dostupni u pet različitih verzija, uključujući Espresso smeđu. Očekuje se kako će kupci ovog modela biti individualisti, pa su ponuđene mnogobrojne mogućnosti individualizacije smaog automobila. Dvobojne alternative su savršen izbor za one koji žele istinski individualan izgled.

Volvo V40 Cross Country ima dvodijelni 40/60 naslon stražnjih sjedala, a prtljažni prostor se može opremiti praktičnom mrežicom. Mekana pregradna mreža se nudi kao opcija, a čelična je dio dodatne opreme. Automobil se može opremiti i dodatnim ‘podom’ u prtljažniku, koji stvara korisne mogućnosti za organizaciju prtljažnog prostora prema potrebama. Suvozačevo sjedalo može se preklopiti kako bi se dobio dodatni prostor, a tu su i prigodne kuke za prtljagu. Dodatna oprema nudi i ‘Cargo Mat Organiser’, zadužen za sigurno smještanje sitnica, kao i ‘Load Organiser’ za razdvajanje prtljažnog prostora.

Ispod odmorišta za ruku nalazi se pretinac za CD-ove i ostale sitnice. Tu se nalazi i USB/iPod i AUX konektor, ovisno od odabranog audio sustava. Dva držača za čaše i 12V utičnica nalaze se ispred naslona za ruku. Pretinac ispred suvozača nudi prostor za dvije čaše ili konzerve koje mogu biti hlađene. Ostale prigodne funkcije su – nasloni za glavu podesivi po visini, pretinac za sunčane naočale iznad vozačevih vrata, držač za olovku u pretincu ispred suvozača, integrirani držač za čaše na stražnjim sjedalima, pretinac ispod komandne ploče na prednjim sjedalima, na naslonima prednjih sjedala i na vanjskim stranama stražnjih sjedala. Još jedan pametan detalj je specijalno dizajnirano kućište za strugalicu leda u panelima prednjih vrata. Unutrašnje osvjetljenje dizajnirano je kako bi ponudilo ‘teatralni’ osjećaj. LED se koristi za osvjetljenje strateških mjesta. Vozač može uživati u prijelazu s crvenog na plavo svjetlo, u ovisnosti od temperature u interijeru ili izabrati između sedam različitih modaliteta osvjetljenja. Svjetla za čitanje mogu biti prigušena.

Volvo V40 Cross Country nudi vrhunsku voznu dinamiku zahvaljujući pogonu na sve kotače, dostupnim u kombinaciji s T5 turbo benzincem. Moćni 2.5 petcilindarski motor sa 254 KS i 400 Nm okretnog momenta u kombinaciji s automatskim mjenjačem nudi ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 6,1 sekundi, a u prosjeku troši 7,8 l/100 km. T5 motor je na pojedinim tržištima dostupan i u 2.0 izvedbi s 213 KS i 300 Nm. U ponudi je i T4 1.6 GTDI motor sa 180 KS i 270 Nm, koji u prosjeku troši 5,5 l/100 km. Na pojedinim tržištima dostupan je i T4 2.0 petocilindraš sa 180 KS i 300 Nm. T5 verzija u kombinaciji je sa šeststupanjskim automatskim mjenjačem, dok je T4 dostupan s automatiziranim Powershift mjenjačem sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom te šeststupanjskim ručnim mjenjačem.

Petcilindarski 2.0 D4 turbodizelaš optimiziran je za štedljivu vožnju. Razvija 177 KS i 400 Nm, te ima ubrzanje do stotke za 8,6 sekundi (8,3 s automatskim mjenjačem), a zauzvrat troši tek 4,4 l/100 km (5,2 s automatskim mjenjačem). Tu je i 2.0 D3 sa 150 KS i 350 Nm. Oba su dizelska motora dostupna u kombinaciji sa šeststupanjskim ručnim ili šeststupanjskim automatskim mjenjačem. Istinski štedljivac je D2 verzija pokretana 1.6 dizelašem sa 115 KS i 285 Nm, a koji u prosjeku troši tek 3,8 l/100 km. Svi motori opremljeni su start&stop sustavom, te sustavom regeneracije kočione energije, bez obzira da li dolaze s ručnim ili automatskim mjenjačem.

Kako bi avantura terenske vožnje bila što ugodnije iskustvo, V40 Cross Country opremljen je T5 motorom i pogonom na sve kotače te ima sustav pomoći pri kretanju nizbrdo koji kontrolira brzinu automobila na nizbrdici. Tu je i praktična Hill Hold funkcija koja olakšava kretanje na uzbrdici. Volvo očekuje godišnju prodaju od 17.000 primjeraka Volva V40 Cross Country. Oko 50 posto ukupne prodaje predviđeno je za Europu, a oko 30 posto za tržište Kine. Na našem tržištu starta cijenom od 26.190 eura za model Volvo V40 Cross Country D2 (1.6 sa 115 KS), pa sve do top modela Volvo V40 Cross Country Summum T5 A AWD sa 254 KS po cijeni od 39.280 eura.
Davor Kindy

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo