26.1.2018. Autor: Dino Milić Jakovlić

Velikan iz sjene: Henry Ford II (1917. - 1987.)

Dostojan nasljednik legendarnog djeda, zacementirao uspjeh korporacije

Kada je Edsel Ford 1943. preminuo od raka, na čelo porodične korporacije se - nimalo uspješno - vratio njen tada već senilni osnivač. Već 1945. upravljanje preuzima, i do 1982. zadržava unuk, zbog toga izvanredno otpušten iz vojske. Morao je ugasiti požar - djedovi su posljednji potezi bili toliko suludi da je vlada SAD ozbiljno razmatrala presedan nacionalizacije.

Po prirodi energičan, odmah po dolasku na čelo tvrtke smijenio je neke od djedovih ljudi koji nisu dijelili njegove vizije, a zaposlio niz inteligentnih i sposobnih suradnika, među njima i cijelu ekipu od deset ljudi iz upravljačke strukture ratnog zrakoplovstva, uključujući Roberta McNamaru. Mžda zbog iskustva s djedom, nije imao povjerenja u obitelj, do XXI. stoljeća više nitko iz nje neće dobiti priliku voditi Ford.

Veliki uspjesi nizali su se tijekom razdoblja u kojem je HF2 upravljao tvrtkom, od legendarnog modela iz 1949. preko Thunderbirda i Mustanga sve do sjajne serije F pick-upova, no bilo je i podbačaja poput Edsela. Možda mu je najveća zasluga uspješna globalizacija i racionalizacija poslovanja tvrtke na drugim kontinentima. Direktno je nadzirao razvoj Fieste, prvog pravog globalnog modela marke.

Iz inata je kreirao novi, sportski imidž marke. Nakon što su propali pregovori o Fordovom preuzimanju Ferrarija, uslijedila je odmazda. HF2 je dao dozvolu za financiranje dotad neviđenog sportskog programa. Podržao je Shelbyjeve projekte, razvoj modela GT40 i Coswortha DFV, kao i izradu sportskih inačica 'običnih' modela. Ferrari je 'pregažen' i dobrano posramljen i na Le Mansu i u Formuli 1.





Yellow store

CHR

s

Vulkal gume