22.11.2014. Autor: Željko Marušić

VOLKSWAGEN POLO 1.4 TDI TRENDLINE (2007., 144.231 KM)

Čvrst i pouzdan, ne i bezgrešan, s manje kvarova nakon redizajna

Polo četvrte generacije, s odvojenim farovima po uzoru na Mercedesa ‘okana’ W210 iz 1995. pokazao se solidnim, ali tek osrednje pouzdanim. VW-ov adut niže klase, poput Golfa, uživa visok ugled, posebno u dizelskoj verziji. Mnogi su 2001., kad je predstavljen 3-cilindraš 1.4 TDI, nastao ‘odsijecanjem’ jednog cilindra od 1.9 TDI, uz ugradnju osovine za uravnoteženje, sumnjali u njegovu dugovječnost, zbog ‘drndavog’ rada i vibracija. No, pokazao se izdržljivim i pouzdanim, podjednako sa 70 i 80 KS.

Najviše su pogodili oni koji su kupili jednostavniji i ‘neuništivi’ 4-cilindarski 1.9 SDI sa 64 KS, bez turbopunjača. Tromiji je, ali malo troši, ne kvari se i može prijeći više od pola milijuna kilometara. Za razliku od dizelaša, benzinac 1.2, pogotovo osnovni sa 54 KS, nije oduševio, zbog anemičnosti, a imao je problema s faznim lancem i termostatom. Glavne mane, kao kod ‘bratskih’ Fabije i Ibize, bili su gumeni oslonci prednjeg ovjesa (selen blokovi), koji ponekad ne izdrže ni 30.000 km, kod benzinaca termostat, a kod dizelaša mjerač protoka zraka. 

Najsolidnija izvedba u klasi i izvrsna limarija jamči isplativost, pogotovo kod redovito održavanih primjeraka. Kod dizelaša je najvažnije provjeriti da kilometraža nije vraćena

Nevolje s brizgaljkama uglavnom su bile povezane s lošim gorivom. Bilo je i kvarova sinkrona mjenjača. Prednji diskovi i spojka nisu bili problem, ali zbog razmjerno velike mase (1,1 tona) treba ih temeljito provjeriti prilikom kupnje, jer ukazuju na stil vožnje i opće stanje. Nakon redizajna 2006. pouzdanost se povećala te je testni primjerak, sa sedam godina i 144.231 km ‘na leđima’, očekivano u dobrom stanju. Sve je kompaktno i precizno, dizelaš sa 70 KS pali ‘na prvi’ zub, u leru radi mirno, a kod dodavanja gasa spremno povuče i ne dimi. Visoku kvalitetu pokazuje i očuvana unutrašnjost.

Kod dizelskih verzija proizvedenih do 2006. bilo je problema sa sinkronima, a kod novijih sa zamašnjakom podijeljene mase, koji izdrži oko 80.000 km. Učestaliji i jeftiniji je problem sa gumenim osloncima (selen blokovima) prednjeg ovjesa. Prednji kuglasti zglobovi rijetko otkazuju. Izvrsna je limarija poznata je vrlina svih Volkswagena, pa nije čudno što model, koji je ušao u osmu ‘godinu života’ nema ni najmanjeg traga hrđe. Visoku ocjenu zaslužuje i ostala mehanika, koja je napravljena vrlo solidno. Važno je jedino provjeriti da automobil nije imao sudar.

Sportski naplaci i niskoprofilne gume ne bi trebali biti dodatni motiv za kupnju, naprotiv, jer povećavaju rizik otkaza prednjih selen blokova, koji su slaba točka Pola

Ovjes, upravljački mehanizam i kočnice dobro se nose s godinama. Premda je bilo problema sa amortizerima, besprijekorno stanje testnog modela potvrđuje da je sve riješeno redizajnom 2006. Sportske dorade nisu preporuka za kupnju, a kod dizelaša treba provjeriti prednje diskove.Premda je za prethodnu seriju razvijen vrlo dobri benzinac aluminijskog bloka i multipoint ubrizgavanja, sa 50 KS iz 999 ccm, za četvrtu je generaciju Polo krenuo drugim smjerom - uvođenjem 3-cilindarskih benzinaca 1.2 i dizelaša 1.4.

Radilo se više o modularnoj gradnji nego ‘downsizingu’, jer su izvedeni iz benzinaca 1.6 16V sa 105 KS (rjeđe se koristio od izvedenice 1.4 16V sa 75 KS) i dizelaša 1.9 TDI sa 90 KS, radi smanjenja troškova, gabarita i mase. No, njihov potencijal štednje velikim je dijelom poništila potreba ugradnje osovine za uravnoteženje te su štedljivi samo na niskim okretajima. Na visokim troše poput 4-cilindraša. Ako možete birati, dizelaš je najbolji je izbor, jer je malo opterećen i vrlo pouzdan, 1.4 TDI je također za preporuku, a u benzinskoj ponudi 1.4 16V je puno pouzdaniji i trajniji od 3-cilindarskog 1.2, premda ima problema s termostatom. Kod osnovnog benzinca fazni lanac teško izdrži više od 150.000 km.

Trocilindarski turbodizelaš sa 70 KS iz 1422 ccm može prijeći i više o 300.000 km, a štedljiv je do srednjih turaža. Najveći je problem mjerač protoka zraka

- Kupio sam ga polovnog 2009. sa 60.000 km, za 7500 eura i dosad sam vrlo zadovoljan, ističe Ivan Pisk, vlasnik rabljenog Pola 1.4 TDI Trendline, 22-godišnji student zagrebačkog FSB-a i vaterpolist ‘Mladosti’.  Otada sam promijenio prednje selene, stražnje amortizere i indikator razine rashladnog sredstva, a na 120.000 km i spojku. Performanse su dobre, a potrošnja povoljna - u gradu 5 do 6 litara. Nedavno se pokvario otpornik klima uređaja. Nema ni najmanjeg traga hrđanja, ni zazora u volanu, ispušni sustav je od prvog dana, pa sam siguran problema da mogu prijeći još najmanje 100.000 km.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: turbodizelaski, redni, 3-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, 1 bregasto vratilo (zupčasti remen), 2 ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje pumpa-brizgaljka
Obujam: 1422 ccm
Provrt x hod: 79,0 x 95,5 mm
Snaga: 51 kW/70 KS pri 4000/min
Moment: 155 Nm pri 1600/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 256 mm, straga bubnjevi
Gume: 195/55 R 16 (testni 205/45 R 16)
Karoserija: hachback B-segmenta, 3/5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 389,5 x 165 x 147 cm
Osovinski razmak: 246 cm
Prtljažnik: 270/1030 L
Masa/nosivost: 1090/560 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 164 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,6 s
Potrošnja: grad 3,9 / otvoreno 4,4 / kombinirano 5,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,8 l/100 km

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):

2006. ...... 4800

2007. ...... 5300

2008. ...... 5900

2009. ...... 6600

 

dr. Željko Marušić







Vulkal gume