20.6.2016. Autor: Matko Jović

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI

Neuhvatljiv na cesti, nezaustavljiv na terenu

Nije tajna kako su moderni SUV modeli odavna prestali biti vozila za offroad već isključivo udobni i prostrani lifestyle automobili. Jedni pravi offroaderi na tržištu su pick-upovi koji su zadržali robusnost i terenska svojstva te mogućnosti prijevoza tereta, ali su im se značajno povećala udobnost i performanse.

Upravo u tom smjeru ide i obnovljeni Volkswagen Amarok koji je dobio novu unutrašnjost te snažene 3.0 V6 motore koji su zamijenili dosadašnje 2.0 TDI motore. Volkswagen novog Amaroka naziva i premium pick-upom što je u potpunosti i točno obzirom da se radi o jedinom pick-upu u Europi koji ima V6 motor te na kvalitetu i razinu komfora u unutrašnjosti. Za potpuno zaokruženje dojma brinu se impresivni 20 colni kotači koji su dio top opreme Aventura.

Ispod poklopca motora kuca srce 6-cilindarskog motora s okretnim momentom od 550 Nm i 224 KS što ne nudi nitko ne drugi

Naravno 3.0 V6 TDI postoji samo u Euro 6 izvedbi te koristi SCR katalizator, odnosno AdBlue dodatak. Nudi se u tri snage, 120, 150 te 165 kW  s nekoliko kombinacija mjenjača i pogona. U osnovi se radi o motoru koji se ugrađuje u Audi Q7 koji je prilagođen ponešto drugačijoj upotrebi. 

Kao i dosada nude se tri izvedbe pogona, 4x2 pogon na stražnje kotače te 4MOTION s uključivim prednjim pogonom u kombinaciji s 6-brzinskim ručnim mjenjačem te permanentni pogon na sve kotače s Torsen diferencijalom i 8-brzinskim automatskim mjenjačem. Ovakvu kombinaciju ne nudi nitko drugi na tržištu.

Unatoč povećanju obujma i snage, Amarok sa 224 KS i 8-brzinskim automatikom u mješovitom ciklusu ima samo 7,6 l/100 km odnosno 199 grama CO2/km. Po prvi put se Amarok nudi s polugicama za promjenu stupnjeva prijenosa ispod upravljača (s automatskim mjenjačem). Još jedan zanimljivi detalj je i Servotronic upravljački sustav čiji se prijenosni omjer prilagođava brzini. 


Raskošna unutrašnjost koja je opremljena ergoComfort sjedalima s mogućnošću podešavanja na 24 načina te najmodernijim sustavima povezivosti 


Unutrašnjost je poptuno nova i sada velikim dijelom i izgledom i dodirom podsjeća na Passata odnosno Multivana. Osim što je dotjeran izgled okruglih instrumenata sad je između njih info zaslon u boji te naravno veliki središnji multimedijalni zaslon.

Najjača izvedba V6 motora sa 224 KS nude se isključivo s stalnim pogonom na sve kotače, odnosno Torsen središnjim diferencijalom te 8-brzinskim automatskim mjenčem (radi se o ZF mjenjaču čije se slične izvedbe ugrađuju u Audi, BMW, Jaguar,...). Ova kombinacija nudi zaista spektakularan doživljaj jer pritiskom na papučicu gasa Amarok silovito ubrzava i za samo 7,9 sekundi postiže 100 km/h što je impresivan rezultat za vozila od dvije tone. Razina buke čak i na većim brzinama je razmjerno niska, a motor se čuje baš koliko treba. S novim upravljačem su se dodatno popravio osjećaj na upravljaču odnosno vozna svojstva. Ipak, 20 colni kotači s niskoprofilnim gumama te kruti stražnji ovjes s lisnatim oprugama baš i ne vole rupe pa s ovakvim vozilom baš i ne bi išli izvan asfalta. 

Novi Amarok će se u Europi (za sada) nuditi samo u izvedbi s dvostrukom kabinom što znači da će prilikom kupnje kod nas plaćati i trošarina, no zbog najave da će razina CO2 biti ispod 200 g/km cijena bi mogla biti na razini starog modela. Prve primjerke u Hrvatskoj možemo očekivati na jesen. 


Volkswagen je uz novi model ustanovio i novu Aventura izvedbu koja je sinonim za najraskošniju opremu koja uključuje kožnu unutrašnjost, bi-xenon svjetla s dnevnim LED svjetlima, 20 colne naplatke te "Sportbar" u boji vozila. 





Vulkal gume



Cindrić


Vulkal gume