3.5.2017. Autor: Željko Marušić

Repovi Dieselgatea: VW u Golfu dao prioritet turbobenzincu 1.5 TSI/150 KS

Turbopunjač VNT, direktno ubrizgavanje pri 350 bara, isključivanje cilindara i DSG7 daju izvrsne performanse (8,1 s i 216 km), uz potrošnju od samo 4,9 litara

Dolazak redizajniranog Golfa sedme generacije na naše tržište, kojeg smo i vozili, ostao je uskraćen za najveću novost, turbobenzinca s direktnim ubrizgavanjem 1.5 TSI sa 150 KS, izvedenicu 1.4 TSI, koji je upravo stigao na njemačko tržište. Riječ je o novoj verziji motora serije EA211, kojemu je povećanjem hoda sa 80 na 85,9 mm, uz zadržavanje provrta od 74,5 mm, obujam porastao sa 1390 na 1499 ccm.

Prva je važna značajka uvođenje turbopunjača VNT (promjenjive geometrije, sa zakretnim lopaticama statora turbine), po prvi put u 'civilni' auto. Ta je tehnologija dosad ugrađena u Porsche 911 turbo i 718 Cayman. Riječ. je o iznimno zahtjevnoj izvedbi, jer se turbinska strana turbopunjača kod benzinskog motora zagrijava i na više od 1000⁰C, pa se zakretni mehanizam trebao izraditi od keramike.

Druga je značajka Boschovo direktno ubrizgavanje pete generacije, s maksimalnim tlakom od 350 bara (počelo je s 80), što je doprinos performansama (snazi i brzini odziva na gas), potrošnji i ekologiji. 

Treća su značajka cilindarske košuljice tretirane plazmom, koja osigurava fino spiralno zakaljivanje stijenke, uz stvaranje 'džepova' među spiralama nakon uhodavanja, u kojima se zadržava ulje. Time se otpori trenja u cilindrima smanjuju za više od 20 posto, a istodobno povećava otpornost na habanje (dakle trajnost).

Četvrta je značajka sustav ACT (Active Cylinder Management), za deaktivaciju odnosno isključivanje dvaju cilindara u umjerenoj vožnji. Tada stalno ostaju blago otvoreni ispušni ventili (hidrauličkim aksijalno pomičnim ukošenim brjegovima na bregastom vratilu), kako ne bi bilo negativnog rada, odnosno gubitaka na kompresiji, 'prokletstvu' svakog benzinca, te se isključuju brizgaljke.

Dva od četiri cilindra automatski se deaktiviraju kod umjerene vožnje, pri brzinama vrtnje od 1400 do 4000/min i brzini do 130 km/h. Sve to omogućava  bitno poboljšanje performansi, uz potrošnju nižu za deset posto. Većoj dinamičnosti doprinosi najveći moment od 250 Nm pri samo 1500/min, uz najveću snagu od 150 KS, pa s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem do stotke dosprinta za 8,1 s, može potegnuti 216 km/h, a prosječno troši svega  pet litara, po deklaraciji, realno oko šest. 

S automatskim DSG7, sa sedam stupnjeva i  dvostrukom spojkom, ima iste performanse, a deklarirana se potrošnja spušta na 4,9 litara. Cijena u Njemačkoj, za standardnu verziju s ručnim mjenjačem je 24.350 eura, a za karavan Variant 26.400. Zbog trošarina, kod nas će cijena biti oko 1300 eura veća. Na jesen se očekuje smirena verzija motora 1.5 TSI sa 130 KS.





CHR

s

Vulkal gume