20.5.2018. Autor: Željko Marušić

Volkswagen Golf 1.9 TDI iz 2006. pri 3000/min naglo izgubi snagu...

Problem je u blokiranim krilcima turbine uslijed začađenja, pa upravljački modul, radi zaštite motora, prebacuje na ‘safe mode‘

Posjedujem Volkswagen Golf 1.9 TDI (5. generacija). proizveden 2006., snage 77 kW, sa 188.000 km. Pri 3000/min motor iznenada i naglo izgubi snagu, kao da je noga sklizla s gasa. Kad zaustavim vozilo, ugasim motor i ponovno ga upalim, kao da se ništa nije dogodilo... 

Drago M.

Po simptomima, problem je vjerojatno u blokiranim krilcima turbine, uslijed začađenja. Naime, turbopunjači dizelskih motora od 2000-ih imaju turbinu sa zakretnim krilcima statora, koja se postavljaju u optimalan položaj, ovisno o brzini vrtnje. Kod vašeg motora krilca ostaju blokirana u položaju za malu brzinu vrtnje motora (odnosno turbine). Kad brzina vrtnje motora, odnosno ispušnih plinova koja pokreću turbinu, poraste, krilca se ne vrate u početni položaj.

Zbog toga nekontrolirano poraste brzina vrtnje turbine, time i puhala koji se nalazi na istom vratilu, a posljedično poraste i tlak prednabijanja. Kad prijeđe graničnu vrijednost (1,1 bar), koju mjeri senzor tlaka smješten između puhala i hladnjaka stlačenog zraka (intercoolera), upravljačka elektronika (modul), radi zaštite motora, prekida dovod goriva i prebacuje na rezervni pogon ('safe mode').

U vašem je slučaju problem tek počeo, jer se nakon gašenja i paljenja motora krilca turbine vrate u početni položaj Tada kod svakog dizelskog motora nastaju velike vibracije i trešnje te opružni mehanizam vraća krilca u početni položaj.

Postoji mogućnost da je kvar samo u regulatoru tlaka prednabijanja, povezanim s 'waste gate' ventilom. Taj sklop sprečava porast tlaka iza puhala otvaranjem ventila ispred turbine, koji dio ispušnih plinova, koji pokreću turbinu, usmjerava izravno u ispuh. Dakle čim prije otiđite u Volkswagenov ovlašteni servis ili specijalizirani za dizelske motore. 




CHR



Vulkal gume