10.6.2015. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Renault Kadjar na prezentaciji u Zagrebu i Mariji Bistrici

Rastegnuti Qashqai u francuskom odijelu s dizelašem od 110 KS stoji 167.900 kn

Nakon probijanja leda Capturom, baziranom na Cliju četvrte generacije i koncepciji Jukea, Francuzi na krilima Nissanove tehnologije nastavljaju pohod u područje crossovera. Renault Kadjar, skladna i privlačna izvedenica Qashqaija, jedna od zvijezda salona u Ženevi stigla je na naše tržište. Zanimljiva je prezentacija počela tehničkim i financijskim predstavljanjem u hangaru Aerokluba Zagreb, te nastavljena vožnjom do Marije Bistrice i nazad.

Premda izveden iz Qashqaija, Kadjar ima i prepoznatljiv pečat novih modela Renaulta, od Captura, do Lagune. Dizajnerima je inspiracija bio atraktivan koncept DeZir iz 2010. Dimenzijama na vrhu C-segmenta (445 x 184) duži je sedam i pol, a širi tri i pol centimetra od japanskog rođaka. Zbog toga djeluje uvjerljivo i moćno. Podnica je 20 cm udaljena od tla te omogućava dobru prohodnost, pogotovo u verziji 4x4. 

Dobra vozna svojstva izvan asfalta i klasičnih prometnica poboljšavaju prilazni kut od 18 i odlazni kut od 28 stupnjeva. Osnovne verzije, kako je uobičajeno u klasi crossovera, opremljene su prednjim pogonom, koji je unaprijeđen sustavom Extended Grip. Sustav elektroničkog blokiranja diferencijala poboljšava prianjanje u lošim uvjetima, a dolazi u kombinaciji s cjelogodišnjim gumama. Jak je adut štedljivost. 

Prtljažnik od 472 litara nudi 42 više od Qashqaijevog, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na čak 1472. U usporedbi s Qashqaijem poboljšan je sustav preklapanja sjedala. Dobar kompromis prostranosti i agilnosti (krug okretanja 10,7 m) naglašen je tradicionalnim Nissanovim talentom izvan asfalta. Osnovne su izvedbe s prednjim pogonom, a snažniji je dizelaš dostupan i s integralnim (4x4). U bogatijim su paketima opreme kožna sjedala, LED svjetla i 19-colni naplaci.

Primjetan je i Renaultov napredak u kvaliteti i izvedbi unutrašnjosti. Multimedijski sustav R-Link 2 s ekranom osjetljivim na dodir nudi mogućnost personalizacije aplikacija, a napredni sustavi aktivne sigurnosti uključuju autonomno kočenje, sustave za upozorenje prilikom nenamjernog izlaska iz trake i prepoznavanje prometnih znakova te kameru za vožnju unatrag. Prednja svjetla u tehnologiji LED na popisu su dodatne opreme.

U paleti motora su benzinac TCE 130 i dizelaši dCi 110 i dCi 130, svi s direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem. Benzinac se oprema isključivo s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. Iz 1197 ccm razvija 130 KS pri 5500/min te 205 Nm pri 2000/min.  Do stotke ubrzava za 10,1 sekundu i postiže 192 km/h, a prosječno troši 5,6 litara sa 16 i 17-colnim felgama, odnosno 5,8 sa 19-colnim. Zbog nevelike potrošnje i povoljne cijene, pokrivat će barem 30 posto prodaje Kadjara.

Osnovni dizelaš, dobro poznati 1.5 dCi iz 1461 ccm, razvija 110 KS pri 4000/min i 260 Nm pri 1750/min. S ručnim 6-stupanjskim mjenjačem postiže 182 km/h i do 100 km/h ubrzava za 11,9 s. Sa 16 i 17-colnim felgama prosječno troši samo 3,8  litara i ispuhuje samo 99 g CO2 po kilometru (sa širim gumama troši 3,9 litara). Može se doplatiti automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva, koji uz jednaku potrošnju malo bolje ubrzava (11,7 s) i 'za dlaku' je sporiji (181 km/h).

Snažniji dizelaš također je već dokazano izvrsni 1.6 dCi, koji iz 1598 ccm razvija 130 KS pri 4000/min i 320 Nm pri 1750/min. To je već dovoljno za dobar temperament i performanse (190 km/h, 9,9 s), uz prosječnu potrošnju 4,3 litre (4,5 sa 19-colnim naplacima). Ta je verzija dostupna i s pogonom 4x4, koji ubrzanje produljuje na 10,5 s, a potrošnju povećava na 4,8, odnosno 4,9 litre. Radi se  o provjerenoj Nissanovoj koncepciji te vozač može birati među tri načina rada (2WD, 4WD Auto i 4WD Lock). 

U dobra vozna svojstva francuske izvedenice Qashqaija, na asfaltu i izvan njega, ne treba sumnjati, što smo isprobali na testnoj vožnji osnovnog dizelaša s ručnim mjenjačem. Slično se ponaša i vozi poput Qashqaija, ali je ipak malo udobniji, odnosno ugodniji za vožnju. Ponuda počinje sa 149.900 kn, koliko stoji osnovni benzinac, a tržišno je najzanimljiviji osnovni dizelaš, po cijeni od 167.900 kn. Dakle, nešto više od tisuću eura jeftiniji je od odgovarajućeg Qashqaija, što obećava dobru prodaju.








Vulkal gume