14.8.2015. Autor: Kristian Sikavičev

Vozili smo: BMW 228i Cabrio

Za potpun užitak nedostaje jedino zvuk 6-cilindraša

BMW Serije 2 Cabrio zapravo je kabriolet izvedba Serije 1. Istom su se logikom Bavarci poslužili kod Serije 3 bez krova, preimenovane u Seriju 4 Cabrio. Povratak platnenom krovu sviđat će se ljubiteljima klasike, budući je Serija 3 još 2006. prešla na tvrdi sklopivi. Striptiz električno pokretanog platnenog krova traje svega 20 sekundi, a moguće ga je izvoditi sve do brzine od 50 km/h. Karoserija je temeljito ojačana, posebno u podnici i okviru vjetrobrana te je otpornost na uvijanje povećana 30 posto u usporedbi s prethodnikom. 

Prepoznatljive dizajnerske linije umjerene oštrine, s naglaskom na sportsku eleganciju, izazivaju upadljivu pozornost na cesti. Dužinom od 443, širinom od 177 i visinom od 141 te međuosnim razmakom od 269 cm obećava solidnu prostranost, ali u praksi nije tako. Sprijeda ima mjesta i za dvometraše, ali straga nije preporučljivo višima od 170. Premium unutrašnjost nudi izvrsnu izvedbu i ergonomiju, sve je usmjereno vozaču, a materijali odišu kvalitetom. Na autocesti treba podići sva stakla i mrežu iza prednjih sjedala te se propuh svodi na minimum.

Stražnji pogon, balans masa 50:50, izvrstan automatski mjenjač s osam stupnjeva i moćan turbobenzinac mogu pružiti puno užitka kad ih se upregne, ali istodobno biti i pitomi tijekom krstarenja. Turbobenzinski 4-cilindraš 2.0 s direktnim ubrizgavanjem i 245 KS vuče izvrsno, svih 350 Nm dostupno je već pri 1250/min, a 8-stupanjska automatika mami rafalnim šaltanjem. Nisko težište i sportski ovjes nude sigurnost i užitak kroz zavoje, uz izvrsno ukroćen stražnji pogon. Usprkos upravljačkoj elektronici moguće je posegnuti za adrenalinskom injekcijom i isprovocirati kontrolirani drift, što je blagodat klasične koncepcije (motor sprijeda - pogon straga). 

Volan je precizan, a istodobno sportski izravan, 'vozački', zahvaljujući i stražnjem pogonu. Kočnice snažno grizu. Premda se u usporedbi s Coupeom udebljao sa 1480 na 1630 kg, do stotke sprinta za samo 6 s (Coupe 5,7) i postiže 250 km/h. Uz 245 KS i 350 Nm iz 1995 cm (oznaka 228i marketinški je trik), motor oštro reagira na gas i lijepi za sjedalo. No, kako za sportska ubrzanja 1,7 tona realne mase, i uz najučinkovitiji ottov proces, treba spaliti dosta goriva, treba zaboraviti deklariranu potrošnju od 6,6 l. Realnost je više od deset, kod muške vožnje i iznad 13. 

Za potpuni užitak nedostaju jedino školjkastija sjedala i zvuk 6-cilindraša. Sterilan zvuk 4-cilindraša može se prikriti umjetnim iz zvučnika, ali nije to - to. Očekuje se cijena od 51.000 eura, ali bavarski premium kabriolet zbilja vrijedi...


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Karoserija: cabrio/coupe, 2 vrata, 4 sjedala
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, DOHC, 16V, lanac, blok od alu lijeva, dir. ubrizgavanje
Obujam: 1997 ccm
Provrt x hod: 84 x 90,1 mm
Snaga: 180 kW (245 KS) pri 5000-6500/min 
Moment: 350 Nm pri 1250-4800/min
Pogon: na stražnje kotače
Mjenjač: automatski, 8 st.
Kočnice: samov. diskovi 300 mm sprijeda i straga
Gume: 205/50 R17
Dimenzije: 4432 x 1774 x 1413 mm
Osovinski razmak: 4432 x 1774 x 1413 mm
Prtljažnik: 280/335 l
Masa/nosivost: 1630/395 kg
Spremnik goriva: 52 l
Najveća brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,0 s
Potrošnja: 8,8/5,3/6,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 10,8 l/100 km
CO2: 154 g/km
Cijena: 51.000 eura (očekivana)


+ užitak vožnje
+ prvoklasna izvedba
+ performanse

- potrošnja
- zvuk








Vulkal gume