10.5.2016. Autor: Robert Ban

Vozili smo: Fiat Tipo 1.3 JTD Pop Star, izvedbom i cijenom preplašio konkurente

Je li dizelskih 95 KS dovoljno za prostranu i masivnu talijansku limuzinu? Itekako

Kako ide bazni dizelaš 1.3, izvorno uveden u veljači 2003., sa 70 KS, u Puntu? Je li 'broj manji' od potrebnog, u novoj kompaktnoj limuzini, koju torinska marka proizvodi u 'jocker' pogonu u turskoj Bursi (gdje i Qubo te blizance Doblo i Opel Combo)? Naime, solidna skockana, čak i sa 16-colnim alu felgama, stoji 109.866 kn. Stoga smo u prvoj vožnji novog Fiat Tipa izabrali upravo tu verziju.

I ugodno se iznenadili. Najprije, Tipo je mudro izabrano ime po uspješnom kompaktu (1988. - 1995.), osvajaču titule 'Europskog auta 1989. godine'. Puno bolje od Aegea, kako se zvao koncept. Već na prvi pogled pokazuje ozbiljnost kvalitetno sklopljene limuzine, s kojom si nitko neće nabiti komplekse. Pristojni gabariti (454 x 179 x 149), uz međuosnih 264 cm, a pogotovo golem prtljažnik, zaokružuju uvjerljivu sliku.

Talijani nisu štedjeli ni na čemu, čvrstoćom karoserije je 'drugi svijet' prema 301 i C-Elysée. Fluidna karoserija osigurava koeficijent otpora zraka od 0,29, unutrašnjost je komforna i solidno izvedena. Jasno, po izvedbi se vidi da se nije rasipao novac, ali je sve solidno i izdržljivo, za 'diskontnu' cijenu više nego dobro. Prtljažnik od 520 litara velika je vrlina za obitelj i posao, a pristojan je i komfor na stražnjim sicevima

Tri inačice karoserije (uz limuzinu pripremaju se kompakt i karavan) potvrđuju velika očekivanja koja Talijani imaju od ovog racionalno koncipiranog auta. Zahtjevnijima je namijenjen 1.6 JTD sa 120 KS. Najmanji 4-cilindarski dizelaš, sa 1248 ccm i 95 KS, ugodno je iznenađenje u masivnoj limuzinu. Poznati 1.3 JTD, koji je u Tipu u jačoj verziji sa 95 KS i 200 Nm, već od starta pokazuje da s njim nema šale. 

Manji turbo povećao je moment sa 190 na 200 Nm i ubrzao odziv na gas, a performanse su sasvim OK: 180 km/h 11,7 s do stotke iznenađujuće su dobre performanse baznog dizelaša. Lijepo potegne, a 'force' ima i za autocestu. Pomaže mu 5-stupanjski mjenjač, koji također zaslužuje palac gore. Doduše, iznad 140 km/h, bez šestog stupnja, je bučan! 

Uz realnu potrošnju  od 5 do 6 litara, to je  i najisplativija verzija. Tipo dobro leži i snažno koči: bubnjevi straga nisu mana nego vrlina. Prednji diskovi mjere čak 284 mm, a stražnji bubnjevi donose prednost u pouzdanosti ručne kočnice. Usto je i dobro izbalansiran te bez neugodnih vibracija. Daje dojam solidnosti i sigurnosti. Dakle, dobar posao u Italiji!


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


POGON 

Motor: turbodiz., 4 cil., 16V, lanac, blok od sivog lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 1248 ccm
Snaga: 70 kW (95 KS) pri 3750/min
Moment: 200 Nm pri 1500/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: prednji pogon
Start/stop: ne


KAROSERIJA 

Izvedba: limuzina C-segm, 4 vrata
Gabariti: 4532 x 1792 x 1497 mm
Međ. razmak: 2636 mm 
Cd: 0,29
Masa: 1235 kg
Prtljažnik: 520 l
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: nije proveden


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 284 mm/bubnjevi 288
Ručna: meh.
Gume: 205/55 R 16

PERFORMANSE 

Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 11,7 s
Potrošnja (EU): 5,1/3,5/4,1 l/100 km
Realno: 5,6 l/100 km; CO2: 108 g/km


CIJENA 

Testni model: 114.996 kn (15.131 eura)
Bez doplata: 109.866 kn (14.456 eura) - to je osnovni dizelaš
Osn. benzinac: 99.967 kn (13.153 eura) - 1.4 Pop/95 KS 


+ omjer izvedbe i cijene
+ dobre performanse
+ niska potrošnja

- nema zamjerki (obzirom na cijenu)







Cindrić



Vulkal gume