12.8.2016. Autor: Kristian Sikavičev

Vozili smo: Ford Focus RS

Sa 350 KS i pogonom 4x4 nudi najbolji reli doživljaj na tržištu

Treba imati muda ugraditi 5-cilindraša 2.5 sa 305 turbo 'konja' pod haubu modela C-segmenta i pustiti ih samo na prednje kotače. Upravo je to Ford napravio s prethodnikom, Focusom RS druge generacije. No, to im nije bilo dovoljno. Limitirana izvedba RS500 ispaljivala je 350 KS, a uz prednji pogon stotku je hvatala za 5,6 i jurila 265 km/h (standardni 5,9 i 263 km/h). Tajna je bila u zatvaraču diferencijala i prednjem ovjesu RevoKnuckle. Ipak, za dodatan iskorak jedino rješenje je pogon 4x4. 

Novi je Focus RS posegnuo za tim oružjem, dobro poznatim iz Sierre RS Cosworth (1986. - 1992.), kasnije ispeglanim u Escortu RS Cosworth (1992. - 1996.). Sve strože eko norme presudile su Volvovom 5-cilindrašu T5 pa novog pokreće 4-cilindarski 2.3 EcoBoost, iz Mustanga, nabijen na 350 KS i 470 Nm. Pogonom 4x4 katapultira se do stotke za svega 4,7 s. Sustav Dynamic Torque Vectoring pomoću dvostruke električno upravljane spojke distribuira snagu između prednjih i stražnjih kotača, pri čemu se straga može dostaviti do 70 posto momenta, a stražnjim zatvaračem diferencijala sve samo na jedan kotač. Elektronika koja upravlja radom tog sustava očitava podatke sa senzora čak 100 puta u sekundi. 


Zbog smještaja stražnjeg diferencijala obujam prtljažnika smanjen je sa 363 na 260 l. Stražnje krilo i difuzor zaslužni su za stabilnost jednako kao i gume Michelin Pilot Super Sport dimenzija 235/35


Treća generacija perjanice Focusa predstavljena je u Ženevi u sklopu velikog osvježavanja ponude modela visokih performansi, započetog premijerom Forda GT u siječnju u Detroitu, koja će do 2020. iznjedriti čak 12 novih izvedbi oznake ST i RS.

Fanove oduševljava činjenica kako je dostupan jedino isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač. Nažalost, danas je često obratno. Svaka nova sportska izvedba nekog od modela Forda postavlja nova mjerila po pitanju osjećaja u vožnji, preciznosti upravljanja, komunikativnosti volana te kombinacije vrhunskog ovjesa i snažnih kočnica. Kako bi i ovaj put ispunili visoka očekivanja kupaca na testiranjima im se pridružio Ken Block, zvijezda drifta i WRC-a. Ostvareno bočno ubrzanje od impresivnih 1G Focus RS svrstava na tron.


Stotka za 4,7 s i najveća brzina od 266 km/h prije samo 15 godina bile su performanse klase supersportaša, a RS nudi gotovo svu funkcionalnost standardnog kompakta iz Kölna. EcoBoost motor obujma 2266 ccm uz 350 KS i 470 Nm te direktno ubrizgavanje i turbopunjač troši razumnih desetak litara


Vanjski izgled nabildan je brojnim karoserijskim dodacima koji ga vizualno izdvajaju od izvedbe ST, a osim estetske imaju i važnu aerodinamičnu funkciju. Na 19-colnim naplacima, koji imaju jedan kilogram manju masu od starih, nalaze se gume dimenzija 235/35, koje je isporučio Michelin. Model Pilot Super Sport stručnjaci Forda namijenili su vlasnicima koji se voze isključivo po prometnicama, dok će zahtjevniji izabrati Pilot Sport Cup 2, koje su postojanije prilikom povremenih vikend izleta na stazu.

U vožnji imponira lakoća prijenosa snage na podlogu. Vidljivo je bogato iskustvo svjetskog prvenstva u reliju. Volan je direktan, gas se dozira precizno, ovjes izvrsno prati svaku neravninu, ali kočnica nije dovoljno agresivna. Diskovi promjera 350/302 mm usporavaju snažno, ali nisu dovoljno postojani. Po svemu ostalom zasjenio je sve konkurente 'hot hach' klase, te puca iznad glava Audija RS3, Subaru Impreze WRX STI i Mitsubishija Lancer Evolution X. Cijenom od 44.500 eura u Hrvatskoj jeftiniji je barem 10-ak od spomenutog trojca pa nije ni čudo da potražnja diljem Europe premašuje proizvodnju. Kapa do poda!



POGON 

Motor: turbo, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2264 ccm
Provrt x hod: 87,6 x 94 mm
Kompresija: 9,4:1
Snaga: 257 kW (350 KS) pri 6000/min
Moment: 470 Nm pri 2000-4500/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: kombilimuzina C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4390 x 1823 x 1472 mm
Međuosni razmak: 2647 cm
Masa/nosivost: 1599/540 kg
Prtljažnik: 260/1045 l
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: pet zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 350 mm/diskovi 302 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/35 R 19 


PERFORMANSE 

Brzina: 266 km/h
0-100 km/h: 4,7 s
Potrošnja (EU): 10/6,3/7,7 l/100 km
Na testu: 9,7 l/100 km
CO2: 175 g/km


CIJENA 

Testni model: 333.900 kn (44.530 eura)


+ performanse
+ volan i ovjes
+ cijena (relativno)

- prtljažnik







Cindrić


Vulkal gume