22.9.2017. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Jeep Compass 2.0 Multijet Launch Edition ATX 4WD cilja na Audi Q3

Spretan kompaktni SUV, koji mijenja prethodni Compass i Patriot, s dovoljno kultnog stila i bogatom opremom, Fiatovim dizelašem od 140 KS i 9-stupanjskom automatikom ZF, obećava...

Jeep je zamijenio dva modela jednim. Compass i Patriot otišli su u povijest, a na tržište stiže novi Compass, između modela Renegade i Cherokee. Prodavat će se u više od 100 zemalja, u 17 različitih izvedbi. Na zanimljivoj hrvatskoj premijeri, na vrhu Sljemena, proslavljen je početak prodaje. Riječ je o kompaktnom SUV-u dugačkom 439 cm, koji nudi prepoznatljiv Jeepov stil, ali je elegantniji od 'sandučastog' Renegadea. Osnovni ima prednji pogon, a snažnije 4x4. Nudi se s turbo benzincima 1.4 i turbodizelašima 1.6 i 2.0, od 120 do 170 KS.

Upoznali smo novu gamu modela, dakle drugu generaciju, koja je nastala na rastegnutoj platformi i mehanici koju već koriste Jeep Renegade i Fiat 500X, a sve je lijepo zapakirano u poznati Jeepov stil, pa novi Compass izgleda poput umanjenog Grand Cherokeeja. Pun pogodak. U Jeepu su očito naučili lekciju s prethodnim Compassom, a i Patriotom koji nije opravdao očekivanja, pa su zaigrali stilom koji je najbolje usavršio Audi - umanjenicom uspješnog modela.

Naravno to je samo dizajnerski, jer Grand Cherokee je izvorni klasični terenac, s motorom uzdužno sprijeda i izvornim pogonom straga te masivnim podvozjem na ojačanoj šasiji. Compass je pak SUV koji dijeli temeljnu koncepciju s Renegadeom i 500 X, dakle ima motor ugrađen poprečno i izvorno prednji pogon (osnovne verzije imaju samo njega) te 4x4 u snažnijim. Talijansko-američka alijansa, u najboljoj maniri 'špageti-vesterna' ponuditi model koji može ciljati na dosadašnje kupce Audija Q3.

Ponuđena je zanimljiva paleta modela, od osnovnog dizelskog 1.6 Multijet Sport, sa 120 KS, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače, koja pruža više nego dovoljne performanse (185 km/h, 11,0 s), a prosječno troši samo 4,4 litre, koji stoji 196.543 kn, do 2.0 Multijet Trailhawk, sa 170 KS, ZF-ovim 9-stupanjskim automatskim mjenjačem i ojačanim pogonom 4x4 s dodatnim reduktorom, koji uz bogatu opremu nudi respektabilne terenske mogućnosti, za 343.143 kn.

Model kojeg smo vozili je u gornjem dijelu ponude, s osnovnom verzijom dvolitrenog dizelaša s dobro odmjerenih 140 KS i 350 Nm, koji s izvrsnom ZF-ovom 9-stupanjskom automatikom pogonom 4x4 i bogatom opremom Launch Edition (posebnom, sličnom s trećim paketom opreme Limited). U ponudi su paketi Sport (samo za baznog dizelaša 1.6) te Longitude, Limited i Trailhawk, koji Compassu pruža mogućnosti pravog terenca, prema tradiciji kuće, i luksuz primjeren premium modelima poput Audija Q3, BMW-a X1, Mercedes-Benz GLA.

Izvedba je za tercu otmjenija nego kod prethodnika, što naglašava dvobojna bijelo-crna kombinacija, a unutrašnjost dobro kombinira klasičan stil i dovoljan luksuz, u kombinaciji koža-tkanina. Premda se izvedba finoćom ne može mjeriti onom u Audiju Q3, sve je korektno i baš na mjeru. Komfor je pristojan, po standardima kompaktnog SUV-a, a osjećaj je vožnje čvrstog, povišenog i sigurnog auta, koji dobro leži na svakom terenu.

Poznati dizelaš obujma 1956 ccm, koji se dokazao u Fiatima, Alfama i, Opelima, u osnovnoj'neisforsiranoj' izvedbi ima snage taman koliko treba, a ni performanse ne ostavljaju nikakvu sumnju da je motorizacija 'poštena'. Uvjerljivo povuče od niskih okretaja i do 100 km/h ubrzava za 9,9 s i može potegnuti 190 km/h. Zbilja ne treba tražiti više. Adaptivni pogon 4x4 zapravo je i najbolja kombinacija za ovakav tip vozila.

Uključivim pogonom Jeep active Drive upravlja se preko kružnog izbornika na središnjoj konzoli uz četiri mogućnosti: Auto, Snow, Sand, Mud. U prvom je pogon 100 posto usmjeren na prednje kotače, a pojavom pogonskog proklizavanja snaga se upućuje straga, do omjera 50:50 (straga ne može ići više od 50 posto snage. U ostalim opcijama za snijeg, pijesak i blato pogon je stalno 4x4 s uključenom elektroničkom blokadom proklizavanja.

Na probnoj vožnji sljemenskim serpentinama upoznali smo mogućnosti s uključenim programom Auto, koji je prilagođen svakodnevnoj vožnji . Mokar asfalt pokazao je da se Compass dobro snalazi u uvjetima graničnog prianjanje, a pogon je pokazao uvjerljiv balans dizelaša momenta 350 Nm pri 1750 Nm, ZF-ovog automatskog mjenjača s devet stupnjeva i uključivog pogona 4x4. Zbog toga smo brzo i sigurno 'peglali' oštre zavoje, a tek povremeno diskretno uključivanje elektronike za kontrolu pogona i stabilnosti ukazivali su da je cesta skliska.

Compass djeluje okretno, stabilno (ipak je neovisan ovjes sprijeda i straga) te je vožnja ugodna i sigurna. Sve je prilagođeno dinamičnoj vožnji, a s obzirom na 21 cm udaljenosti podloge od podnice, što je odlika pravog terenca, ovaj model pruža i priličnu stabilnost. Ležanju doprinose 'statusni' 18-colni aluminijski naplaci s gumama 225/55. A najvažnije da dizajn, koji prethodnicima, pa i manjem Renegadeu nije bio i nije jača strana, sada je ono što se od 'pravog' Jeepa i očekuje. I oprema pruža dovoljno bogatstva, dobre ergonomije i bez pretjerivanja. Compass je, dakle, zaplovio dobrim smjerom...

POGON
Motor: turbodiz., 4 cil., 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 1956 ccm
Provrt x hod: 83 x 90,4 mm
Snaga: 103 kW (140 KS) pri 3750/min
Moment: 350 Nm pri 1750/min
Mjenjač: autom, 9 st
Pogon: 4x4
Start/stop: da.

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segmenta, 5 vrata
Gabariti: 4394 x 1819 x 1644 mm
Međ. razmak: 2636 mm
Cd: 0,31
Masa: 1615 kg
Prtljažnik: 430-1520 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi 284 mm/bubnjevi 288 mm
Ručna: električna
Gume: 225/55 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 190 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Potrošnja (EU): 6,6/5,1/5,7 l/100 km
Realno: 6,8 l/100 km
CO2: 148 g/km

CIJENA
Testni model: 289.871 kn (38.909 eura)
Osnovni benzinac: 207.047 kn (27.792 eura) - 1.4 T-Mair, 140 KS, prednji pogon
Osnovni dizelaš: 196.543 kn (26.382 eura) - 1.6 Multijet Sport, 120 KS, prednji pogon





Cindrić



Vulkal gume