6.12.2015. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Kia Optima 1.7 CRDi

Korejski upad u carstvo Passata, s jednim, ali vrijednim dizelašem od 141 KS

Na našem, a i europskom tržištu korejske limuzine rijetke su 'zvjerke', jer je to, kako (često) u nogometu biva, 'igra u kojoj pobjeđuju Nijemci'. Prvenstveno se  to odnosi na Passat & Co. ( + Mondeo i Insignia) te A4, Seriju 3 i C-klasu u premium klasi. Ostalima ostaju mrvice, ali na sjevernoameričkom tržištu korejske limuzine, Hyundai Sonata i Kia Optima, igraju značajnu ulogu. Spadaju među najprodavanije uvozne modele. Ovo je priča o korejskom novitetu koji se nada i europskom uspjehu, a sve je počelo 1987. ...

...  modelom Capella, na bazi uspješne Mazde 626. Tako je napravljen i nasljednik Clarus, koji je od 1995. do 2000. počeo 'europsku turneju'. Optima iz 2000., prva iz vlastitog razvoja, na EU tržištu brendirana je kao Magentis, a na našem je zapaženija bila sestrinska Hyundai Sonata. Druga, slična, stigla je 2005., a treća 2010. Kod nas nezapažena, postigla je dobar uspjeh na svjetskom tržištu, posebno američkom. Prodano ih je blizu milijun i pol, što je bio dobar uvod u prezentaciju četvrte generacije, u Frankfurtu. 


Dužina 4855 (+10), širina 1860 (+25), visina 1465 (+10) i razmak 2805 (+10) mm pokazuju da je 4. generacija, premda izgleda kao redizajnirana, potpuno nova

Dobar redizajn, reklo bi se, ali ovo je novi auto, na novoj platformi. Velik međuosni razmak zaslužan je za raskošan komfor straga i direkcijsku stabilnost. Korejci nisu išli na ekstremni downsizing, jer osnovni dizelaš ima 1515 kg. S čak 50% ultračvrstog čelika masa platforme smanjena je samo 8,6 kg, radi veće solidnosti. Sigurnost je bila prioritet, što se posebno nagrađuje na najvažnijem, američkom tržištu. 'Pogođeni' dizajn prethodnika blago je ispeglan, što će cijeniti vlasnici dosadašnjih Optima. 

Sve je unaprijeđeno sitno, ali bitno, od motora, povećanog momenta i snage, do elektromotora servouređaja, koji je, radi spontanijeg odziva, direktno na zupčastoj letvi. Straga ima 25 mm više mjesta za koljena te se raskošnim komforom mjeri sa Superbom (gotovo jednakih su vanjskih dimenzija). Većina kupaca u D-segmentu bira dizelaše 1.6 ili 2.0, pa je jedini motor u  HR ponudi (na EU tržištu nudi se i benzinac 2.0/163 KS), unaprijeđeni dizelaš 1.7 CRDi sa 141 KS i 340 Nm, prava mjera. Fino je izbalansiran i prigušen, dobro povuče,  ali bez naglašenog temperamenta.


Visok komfor  sprijeda, a pogotovo straga, uz pregledan kokpit i luksuz bez pretjerivanja približavaju Optimu premium klasi

Pomaže automatika s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva (korejska izvedba DSG-a) i podvozje 'brže od motora', pa ni zavojitim uzvisinama Taunusa niti Autobahnom nismo osjetili manjak snage. Naravno, uz masu veću od tone i pol i snagu od 141 KS Kia Optima nije model od kojeg se može očekivati sportski temperament, da će vas pri dodavanju gasa zalijepiti za sjedalo. Naprosto, u ponudi nema takvog dizelaša (da je barem 170 KS i 400 Nm). Ali i to što nudi model kojeg smo vozili sasvim je dovoljno za ozbiljnu vožnju. Nismo osjećali manjak snage.

Ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi i najveća brzina od 203 km/h nisu nešto posebno, čak je nešto lošije nego postiže osnovni Passat 1.6 TDI (10,8 s, 206 km/h), također s automatskim mjenjačem. Ali, za 'gospodsku vožnju', u pristojnom ritmu to je sasvim dovoljno  Oduševljava potrošnja, s automatikom prosjek je lako spustiti ispod šest litara. Vozili smo najopremljeniji model, a ponuda će, dobro opremljenim osnovnim LX startati sa 216.000 kn. Korektno, jer Kia želi biti (i jest) odlikaš, koji ne privlači nerealni niskom cijenom.


Jedan, ali vrijedan dizelaš obujma 1685 ccm pojačan je sa 136 na 141 KS, a veći napredak pokazuje moment od 340 Nm pri 1750 - 2500/min (prije 325 pri 2000 - 2500/min)


POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, zupč. remen, blok od sivog lijeva;
Ugradnja: sprijeda poprečno; 
Obujam: 1685 ccm; 
Provrt x hod: 77,2 x 90 mm; 
Kompresija: 15,7:1; 
Snaga: 104 kW (141 KS) pri 4000/min; 
Moment: 340 Nm pri 1750 - 2500/min; 
Mjenjač: autom, 7 st.; 
Pogon: prednji; 
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: limuzina D-segm., 4V, 5 sjedala; 
Gabariti: 4855 x 1860 x 1465 mm; 
Međuosni razmak: 2805 mm; 
Cd: 0,29; 
Krug okretanja: 10,5 m; 
Masa/nosivost: 1565/515 kg; 
Prtljažnik: 510 l; 
Spremnik: 70 l; 
EuroNCAP: nije proveden


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/multilink; 
Kočnice: samov. diskovi 300 mm/diskovi 262; ručna: električna; 
Naplaci: aluminijski; 
Gume: 235/45 R 18 (standardne 215/60 R 16)


PERFORMANSE 

Brzina: 203 km/h; 0-100 km/h: 11 s; 
Potrošnja (EU): 5,1/4,1/4,4 l/100 km; 
Na vožnji: 6,2 l/100 km; CO2: 116 g/km


CIJENE 

Testni model: 305.000 kn (40.132 eura)
Bazni 1.7 CRDi LX: 216.000 kn (28.421 euro)


+ dizajn i izvedba
+ komfor
+ oprema
+ sigurnost

- nema jačeg dizelaša





Vulkal gume


Cindrić