3.12.2016. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Vozili smo: Mazda 3 (redizajn)

U Barceloni smo se upoznali s osvježenim japanskim konkurentom Golfu

Još od predstavljanja treće generacije Mazde 3 potkraj 2013. znamo da je riječ o automobilu koji se kvalitetom i voznim osobinama nalazi u samom vrhu klase. Dizajn, napravljen u nemaloj mjeri po uzoru na veći model 6, dodatno podiže atraktivnost, no nakon tri sezone na tržištu stiglo je vrijeme za zatezanje bora. Osvježen je izgled prednjeg i, na hatchback inačici, stražnjeg kraja, uz paletu novih boja i atraktivnije felge. Iznutra, promjene su još uočljivije, upotrijebljeni su kvalitetniji i luksuzniji materijali, sve u želji napada na najrespektabilnije modele ovog segmenta i postizanja premium dojma, no ipak možda još korak iza najprestižnijih po ukupnom dojmu i detaljima. Nov je dizajn upravljača, u skupljim paketima opreme grijanog, a praktičnost je poboljšana većim i upotrebljivijim pretincima u vratima i između sjedala. Promjena koja se tradicionalistima neće svidjeti jest zamjena ručne parkirne kočnice elektronskom, no glavno je da na funkcionalnost primjedba nema.

Glavna tehnološka novost je ugradnja naprednog G-Vectoring sistema po uzoru na 'šesticu'. Riječ je o automatskom prilagođavanju momenta motora, ovisno o kutu zakreta upravljača, kako bi se umanjila mogućnost nesreća i povećala razina udobnosti. I opet, tradicionalisti i sportski nastrojeni vozači neće biti najsretniji, no u svakodnevnom prometu sustav je praktičan i koristan. Jedino što nam se nije svidjelo u sunčanom i toplom vremenu u Barceloni bila je nemogućnost detaljnijeg istraživanja konkretnijih učinaka G-Vectoringa, koji bi trebao značajno pridonijeti sigurnosti i voznim osobinama na snijegu i drugim izrazito skliskim podlogama. Novost su i adaptivna svjetla, koja prepoznaju druga vozila u prometu i selektivno osvjetljavaju, bez zasljepljivanja ostalih vozača.

Ponuda motora nije mijenjana s redizajnom, no na našem tržištu će velika i značajna novost biti uvođenje baznog 1.5 litarskog dizelaša sa 105 KS, dosad dostupnog samo na zapadnim tržištima. Kod nas će biti dostupan na proljeće, dok ostale izvedbe stižu u salone još ove godine. Mnogo je dorađenih detalja na dizelašima, posebice u mirnoći rada na leru i pri korištenju start/stop sustava, a nova je i elektronika koja omogućuje bolji odaziv na gas - ništa od toga na starom modelu nije bilo loše, naprotiv, no sada je još bolje. Pridodajmo i pozornost posvećenu doradi ovjesa u svrhu udobnosti i poboljšanja vezana za zvučnu izolaciju, te je posve jasno kako je ovo temeljito promišljen i dorađen model, mnogo više no što se na prvi pogled po vizualnim izmjenama može zaključiti.

Pa kako se sve to doima u vožnji? Katalonsko nas je sunce dočekalo s temperaturom mnogo ugodnijom od jutarnje zagrebačke, a iz flote ponuđenih primjeraka prvo smo odabrali srednju benzinsku izvedbu hatchbacka sa dvije litre, 120 KS i vrlo dobrim automatskim mjenjačem. U kabini nema velikih iznenađenja, izmjene su primjetne, no sve je i dalje logično i funkcionalno, pregledno i na pravim mjestima, kako smo već tradicionalno navikli od Mazde. Prostora ima više nego dovoljno, čak i na stražnjoj klupi. Sportski 'štih' karakterističan za aktualne Mazdine modele vrlo je izražen već u ovoj izvedbi, pa se deklariranoj potrošnji od 5.6 l/100 km nismo niti pokušavali, a kamoli uspjeli približiti.

Bliže tom cilju bili smo, usprkos oštrijoj vožnji, na našem drugom testnom modelu, limuzinskoj izvedbi s dorađenim 2.2-litarskim dizelskim motorom od 150 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Taj motor sada radi osjetno uglađenije, možete posve zaboraviti na nekadašnju zvučnu kulisu dizelaša. Zanimljivo je da Mazda ostaje vjerna strategiji motora većih zapremina, opirući se trendu downsizinga i moramo im dati za pravo. S prosjekom potrošnje od manje od pet litara i elastičnošću kakvu mogu pružiti samo dodatni kubici, ovaj je motor, bez obzira na vrlo nisku zastupljenost u prodaji kod nas, pravi gušt. Testni je model imao i najvišu razinu opreme, Revolution, upotpunjujući užitak vožnje.

Nažalost, obimnost izmjena dovest će i do određenih korekcija prodajne cijene modela koji niti dosad nije bio jeftin. S osnovnom Emotion opremom trebao bi koštati kao i dosad, no cijena viših paketa opreme bit će ponešto viša, za 700-2300 kn. S obzirom na trenutne zavrzlame oko novih trošarina, još nije poznata konačna cijena najzanimljivijeg noviteta, manjeg dizelaša. Neovisno o tome, trojka nastavlja na dobrim temeljima dosadašnjeg modela i ostaje jedan od najpreporučljivijih automobila svoje klase, ako cijena nije odlučujući faktor pri kupnji.




Cindrić




Vulkal gume