23.7.2015. Autor: Kristian Sikavičev

VOZILI SMO: Opel Astra GTC OPC

Sprinter trči posljednji krug

Oznaka OPC (Opel Performance Center) pojavila se 1999., drugom generacijom Astre, a bazirala se na izvedbi Coupe. Time je GSi otišao u ropotarnicu, a OPC se provukao kroz gotovo cijelu gamu Opela. Prva izvedba nije privukla pažnju ljubitelja sportaša, ali već druga, bazirana na Astri H, stekla je svoju publiku. Dvolitreni turbobenzinac Z20 LEH ispaljivao je 240 KS i 320 Nm pa je sprint do stotke trajao 6,4 s, osjetno brže od glavnih takmaca: Renault Meganea RS (225 KS, 6,5 s), Ford Focusa ST (225 KS, 6,8 s) i Volkswagen Golfa GTI (200 KS, 7,2 s). Na pravcu joj nije bilo premca, ali u zavojima nije bila konkurentna. 

To se promijenilo četvrtom generacijom iz 2009. (facelit 2011.), koja se u izvedbi OPC prodaje od 2012. Ugradnjom prednjeg ovjesa HiPerStrut (pandan fordovom RevoKnuckle), zatvarača prednjeg diferencijala i aktivnim amortizerima FlexRide, prednji kotači 'grizu' asfalt pa rezultat peglanja zavoja više nije samo gomila podupravljanja. Jurišnik iz Rϋsselsheima uspio je nedostatke pretvoriti u prednosti pa boljim prijenosom snage na podlogu lakše se bori sa 280, nego prethodnik sa 240 KS. Upravljanje je preciznije, na granici je predvidiv, a posebna pohvala ide na račun ubojitih kočnica s prednjim diskovima promjera 355 mm. Poboljšan je i ručni 'šaltung', a dvolitreni turbobenzinac ispucava 280 KS i 400 Nm. Kvadratni omjer provrta i hoda (86x86) povećava sklonost visokim okretajima, pa uz tlak prednabijanja od 1,4 bara uvjerljivo vuče do 6300/min. Uz sprint do stotke za 6,0 s i 252 km/h, osjetno je žešća od prethodnika, koji je ubrzavao za 6,4 s i postizao 244 km/h. Šteta što nisu posegnuli i za direktnim ubrizgavanjem, jer bi potrošnja bila barem litru manja, a ovako je teško proći s manje od 13 l. 

Premda je brza, stabilna i uzbudljiva, Astra bi bila osjetno agilnija i upravljivija da joj masa ne iznosi priličnih 1550 kg, 150 više od prethodnika, odnosno stotinjak više od izravnih konkurenata. Glavnu boljku ispravila je peta generacija, koja donosi 200 kg manju masu, a službena premijera održat će se na rujanskom salonu u Frankfurtu. Dojam kvari i predugački završni prijenos, što je poznata boljka svih Opela. Unutrašnjost donosi zanimljivu kombinaciju sportskih elemenata (i šumu prekidača na središnjoj konzoli), pogotovo ako se doplati za sportska sjedala Recaro, koja mame ergonomijom i bočnim osloncem. Karoserijski dodaci podižu agresivnost dizajna, ali se istodobno ne razmeće pretjerano poput Corse OPC. Veliki 20-colni naplaci s gumama 245/35 doprinose atraktivnosti, ali nisu dobar izbor za grad.

Cijenom od 29.800 eura Astra OPC smješta se u sredinu ponude nabildanih kompakata. Nudi dovoljno sportskog užitka, izgleda sasvim OK, a nešto manju dinamičnost, kod brzih prebačaja težišta, kompenzira većom snagom motora.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Karoserija: hatchback C-segmenta, 3 vrata, 5 sjedala
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, DOHC, 16 V, lanac/VVT, aluminijski blok
Obujam: 1998 ccm
Provrt x hod: 86 x 86 mm
Snaga: 206 kW (280 KS) pri 5500/min
Moment: 400 Nm pri 2500-4500/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni, šest stupnjeva
Kočnice: samov. diskovi (355 mm), diskovi
Gume: 245/35 R20
Dimenzije: 4466 x 1840 x 1472 mm
Osovinski razmak: 2695 mm
Prtljažnik: 380/1165 l
Masa/nosivost: 1550/495 kg
Spremnik goriva: 56 l
Najveća brzina: 255 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,0 s
Potrošnja: 10,8/6,5/8,1 l/100 km
Potrošnja na testu: 15,2 l/100 km
CO2: 189 g/km
Cijena: 226.756 kn (29.800 eura)
Osnovni benzinac (1.4 Turbo 120 KS Enjoy): 146.330 kn (19.250 eura)
Osnovni dizelaš (1.6 CDTI 110 KS Enjoy): 150.734 kn (19.850 eura)


+ motor
+ ovjes
+ kočnice 
+ cijena

- masa
- potrošnja







Cindrić


Vulkal gume