16.6.2013. Autor: Željko Marušić

VOZILI SMO: PEUGEOT 2008 1.6 E-HDI ALLURE

Najljepši mali crossover, s bogatom opremom i 115 KS, već je šminka

Iz Francuske stiže invazija malih crossovera. Nakon Renault Captura, poluterenske izvedenice Clija, na naše je tržište stigao i Peugeot 2008. A sve je započeo Nissan Juke, koji je nedavno proslavio već četvrti rođendan (kako vrijeme leti). Peugeot 2008, kojemu ime pokazuje srodstvo s modelom 208, svjetsku je premijeru imao početkom ožujka na salonu u Parizu. Hrvatsko je predstavljanje održano prošlog petka u okviru stare zagrebačke tvornice Gredelj (za proizvodnju lokomotiva).

U rustikalnom okruženju željela se naglasiti atraktivnost novog modela, koji izgleda poput 208 'u gojzericama'. Francuzi su pokušali i uspjeli napraviti atraktivan i privlačan crossover B-segmenta, koji najavljuje širenje ovog novog tržišnog segmenta. Kriza s jedne strane ostavlja sumnju da 2008 nije stigao u pravo vrijeme, a s druge to je najbolji tajming za uvođenje potpuno novog i zanimljivog koncepta, koji uz funkcionalnost pruža i snažnu emocionalnu notu.


Dugačak 416, širok 174 i visok 156 cm Peugeot 2008 je 20 cm duži i 10 cm viši od 208, uz zadržanu širinu i međuosni razmak od 254 cm

Već se na prvi pogled vidi da su dizajneri i stručnjaci iz Pariza napravili dobar posao. Najljepši crossover B-segmenta napravljen je uvjerljivo i dobro opremljen. Kombinacija mišičavog i elegantnog stila pokazala se punim pogotkom. Premda je sve napravljeno tehnologijom 'downsizinga', masa od 1050 do više od 1200 kg pokazuje da je novi model naglašeno solidan. Ta se prepoznaje i u 'izvornom' modelu 208, premda je osjetno lakši od 207-ice, a novi je dobio dodatne adute, kojim već postaje 'pošten komad auta'. Udaljenost podnice od tla, u usporedbi sa 208, povećana je sa 9,8 na 16,2 cm, što omogućava izlete izvan asfalta te olakšava ulazak u auto

Za razliku od vanjštine, koja se ipak znatnije razlikuje, unutrašnjost je slična onoj u modelu 208. Maleni volan i neobično postavljeni instrumenti (treba se naviknuti da se na njih gleda preko volana) pružaju osjećaj upravljanja okretnog i dinamičnog automobila, što Peugeot 2008 svakako jest. Komfor na prednjim sjedalima 208-ici je OK, a produženi stražnji dio, uz osjetno veću visinu, osigurao je više prostora na stražnjim sjedalima, gdje je vrlo prostrano za dvije osobe, a mjesta ima i za treću. Kad se tome doda i prtljažnik, obujma povećanog na 350 do 1194 litara, 2008 je zanimljiv obiteljski auto.


Najveći dobitak u gradskim uvjetima je znatno jednostavnije penjanje na rubnike te veća razina udobnosti prilikom prelaska preko rupa i neravnina

U benzinskoj su ponudi 3-cilindarski 1.2 VTi sa 82 KS te 4-cilindarski 1.6 VTi sa 120 KS, a u dizelskoj 1.4 HDi sa 68 KS te 1.6 e-HDi sa 92 i 115 KS. Oprema je rangirana u pakete Access, Active i Allure. Cijena počinje sa 14.950 eura, koliko stoji 1.2 VTi Access. Najjeftiniji dizelaš je 1.4 HDi Access, koji je s cijenom od 15.850 eura i najisplativiji 2008. Testni je model nakrcan opremom i dizelašem od 115 KS, koji pokreće i osnovnu dizelsku verziju limuzine 508 te stoji 19.200 eura. Obzirom na sve što nudi cijena nije visoka, premda mu je to, u osnovi, jedina ozbiljna zamjerka.

Vozili smo najskuplji model 1.6 e-HDi Allure, koji već ponudom ulazi u segment kompaktnih modela, s blagim premium elementima. Položaj za upravljačem je vrlo dobar, a neobična ručna kočnica i pomalo zbijen, ali ipak funkcionalan raspored komandi na središnjoj konzoli, nakon kratke prilagodbe obećavaju ugodnu vožnju. Sjedala su dobro oblikovana i komforna, maleni volan također zaslužuje palac gore, a najveći plus zaslužuje kratka i precizna ručica mjenjača, posebno stoga što je to donedavno bila glavna zamjerka PSA-ovim modelima. Treba pohvaliti i dobro prigušenje buke.


Turbodizelaš obujma 1560 ccm i snage 115 KS radi uglađeno i vuče uvjerljivo, za što je prvenstveno zaslužan okretni moment od 270 Nm, koji se oslobađa već pri 1750/min

PSA, u suradnji s Fordom, godinama dorađuje turbodizelaša, oznake 1.6 HDi, odnosno 1.6 TDCi, koji je u novoj izvedbi s osam umjesto 16 ventila i jednim bregastim vratilom umjesto dva, pokazao da je manje - više. Teško je reći da nas je oduševio performansama, jer 11,2 sekunde do stotke i najveća brzina od 188 km/h, za najsnažniju verziju, nije ništa posebno. Ali oduševljava uglađenost i ravnomjernost oslobađanja snage, bez 'turbo-rupe', koja je bila uočljiva u prvoj seriji ovog motora, sa 109 KS. U kombinaciji s dobro raspoređenim mjenjačem sa šest stupnjeva, osigurana su vrlo dobra vozna svojstva, uz nisku potrošnju: službeno četiri, a realno oko pet litara.

Peugeot 2008 dobro leži na asfaltu, uz 'pogođenu' tvrdoću podvozja, a stabilnosti pomažu i 17-colni naplaci s gumama 205/60. Blago povišen položaj za volanom i visoki bokovi pružaju osjećaj vožnje znatno većeg automobila. Izvedba crossover dobro je prilagođena neravnim prometnicama, a za dobar osjećaj vožnje kroz zavoje, uz dobro prilagođeno podvozje, zaslužna je naglašena čvrstoća šasije. Sve to omogućava brzu vožnju bez iznenađenja, uz laganu kontrolu i snažne kočnice. Naginjanje u zavojima je minimalno i tek u graničnim uvjetima potrebno je blago dodavati upravljač. Ukratko, osjećaj vožnje je kao u ozbiljnijem kompaktu, a za uvjerljiv dojam zaslužna je i bogata oprema.


Peugeot 2008 je osvježenje na tržištu, a zbog prosječne potrošnje od četiri litre i emisije CO2 od 103 do 105 g/km dizelaši su isplativa opcija

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, SOHC (lanac), dva ventila po cilindru
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75,0 x 88,3 mm
Snaga: 84 kW/115 KS pri 3600/min
Moment: 270 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPhersonove opružne noge, straga polukruti
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 266 mm, straga diskovi 249 mm, ABS+EBV
Gume: 205/60 R 17
Karoserija: crossover niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 416 x 174 x 156 cm
Osovinski razmak: 254 cm
Udaljenost od tla: 16,2 cm
Prtljažnik: 350-1194 l
Masa/nosivost: 1205/500 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 11,2 m
Najveća brzina: 188 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s
Potrošnja EU: 4,7/3,6/4 l/100 km
Realna potrošnja: 5 - 5,5 l/100 km
Cijena: 19.200 eura                  

                                                                                                                                      dr. Željko Marušić

                                                                                                                                                         




CHR



Vulkal gume