20.9.2016. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: redizajnirani Renault Clio Energy dCi 90 Intens

LED farovi, osvježena unutrašnjost i bogatija oprema za nastavak uspjeha

Io, Clio (Ja, Clio) bio je tijekom 1991. u Italiji reklamni slogan francuskog aduta niže klase, nasljednika uspješnog modela 5 (nastavio se proizvoditi paralelno s Cliom I do 1996.), ukrašen oznakom 'Europskog automobila 1991. godine'. Prodaja je počela na jesen 1990. Model druge generacije predstavljen je 1998. i kao posebna edicija Storia proizvodio se do 2012., premda je 2005. stigao model treće generacije. Osvaja drugu titulu za Clio - 'Europskog automobila 2006. godine'.

Bio je to već znatno čvršći od prethodnika te je zaslužio pet zvjezdica po Euro-NCAP testu za sigurnost. Jedina je zamjerka bila je neuvjerljiv dizajn, što je poboljšao model četvrte generacije predstavljen 2012., koji je uz atraktivniji stil (konačno!) dodatno unaprijedio sigurnost, osvojivši pet zvjezdica  po novim, oštrijim standardima. O Cliju IV pisali smo kad je predstavljen, potom smo ga testirali u standardnoj hatchback verziji te karavanskoj Grandtour. Po tradiciji stigla je sportska inačica RS, koju smo testirali u snažnijoj izvedbi sa 220 KS.

Na kraju četvrte tržišne godine došlo je vrijeme za redizajn, koji se po francuskoj tradiciji zove 'Faza 2'. Clio IV je od starta, u benzinskim verzijama, bio dostupan s provjerenim atmosferskim 4-cilindrašem 1.2 16V sa 75 KS te turbobenzincima: 3-cilindrašem 0.9 oznake TCe 90 i 4-cilindrašem 1.2 oznake 120 TCe. U dizelskoj je ponudi bio jedan ali vrijedan 1.5 dCi, oznaka (koje pokazuju snagu): dCi 75 i dCi 90. 

Novost u redizajniranom modelu je što je 120 TCe dosad bio dostupan samo uz automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva. Sada se može dobiti i s ručnim 6-stupanjskim šaltungom. Još je zanimljivije što je dizelaš sa 1461 ccm sada u ponudi i u najsnažnijoj verziji sa 110 KS, koja je izvrsna svojstva potvrdila u 30-ak modela Renaulta (Megane, Captur, Scenic, Talisman, Kadjar, Kangoo) Dacije (Duster), Nissana (Juke, Qashqai, Pulsar), Mercedes-Benza (A i B-klasa, Citan) i Infinitija (Q30).

Novost su prednja i stražnja svjetla, koja su u najskupljim izvedbama u Full LED tehnologiji.  Poboljšavaju vidljivost, dakle sigurnost, i stilski dojam. Novi su (reda radi) i branici, a značajnije je dorađena unutrašnjost, s kvalitetnijim materijalima i oblogama, ljepše oblikovanim sjedalima i jednodijelnim naslonima za ruku, novim 'otmjenijim' volanom i dorađenoj armaturi te središnjim ekranom s dodatnim funkcijama. Clio je sada 'umrežen' auto već od osnovne verzije, sa sustavima R&Go, Media Nav Evolution i Renault R-LINK Evolution, sa 7-inčnim ekranom i najvišom razinom elektroničkih gadgeta.

Na prezentaciji, koja je počela u Zagrebu, vozili smo do već kultne stancije Meneghetti u Istri (Bale), gdje je održan službeni dio programa, model Energy dCi 90 Intens, dakle, sa srednjom razinom snage i najboljom opremom. Riječ je o jednako motoriziranoj i slično (malo bogatije) opremljenoj verziji kakvu smo testirali krajem 2012., pa su i dojmovi slični. Ponovno smo zaključili da je to za Clio najpogođenija verzija, koja je u novoj izvedbi malo uglađenija te za nijansu elastičnija i tiša.

Boljem dojmu doprinosi 'otmjenija' unutrašnjost. Bez sumnje, ovaj je Clio jedan od najboljih modela niže klase (B-segmenta), kojemu 'sitne, ali bitne' dorade jamče nastavak solidne prodaje još barem dvije godine. Ako bi gledali isplativost, naša je preporuka osnovni dizelaš s drugim paketom opreme - Zen Energy dCi 75 - koji s popustom (prema cjeniku u prilogu za sve je modele bonus 4000 kn) dostupan za 102.400 kn.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva, common-rail
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 76 x 80,5 mm
Kompresija: 15,5:1
Snaga: 66 kW (90 KS) pri 4000/min
Moment: 220 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4062 x 1731  x 1448 mm
Međuosni razmak: 2589 mm
Udaljenost podnice od tla: 120 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1105/530 kg
Prtljažnik: 300  - 1145 l
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 258 mm/bubnjevi 229 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R 17 

PERFORMANSE

Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12 s
Potrošnja (EU): 3,3/3,1/3,2 l/100 km
Na vožnji: 5,2  l/100 km;
Emisija CO2: 82 g/km


CIJENA 

Konkretni model: 119.400 kn (15.920 eura)
Osnovni benzinac:  bez klime 79.400 kn (10.587 eura), s klimom i više opreme 89.400 kn (11.920 eura)
Osnovni dizelaš: bez klime 94.400 kn (12.587 eura), s klimom i više opreme 102.400 kn (13.653 eura)







Cindrić


Vulkal gume