5.12.2016. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Renault Scenic Bose Energy dCi 160 EDC, prvi, drugi, treći..., pa najbolji

Šminkerski koktel crossovera oduševio funkcionalnošću, performansama i specijalnim 20-colnim kotačima

Dvadesetcolni naplaci nisu nikakav raritet, ali kad postanu standard u kompaktnoj klasi, tada to nije mala stvar. Renault je promovirao 20-colnu gumu, ali za razliku od uobičajenih, povezanih s ekstremno širokim dimenzijama, poput 275/50 R20, kakvima se oprema Mercedes-Benz 65 AMG. Ali, ovdje je riječ lo 20-colnim gumama širine samo 195 mm! Konkretno 195/55. I ta će se dimenzija ugrađivati u sve modele Scenica, a dostupni su dizelaši 1.5 dCi sa 95 i 110 KS te 1.6 dCi sa 130 i 160 KS. Riječ je o dokazano izvrskim motorima, koji pokreću Mercedese A i B klase (1.5 dCi sa 90 i 110 KS) i C-klase (1.6 dCi sa 116 i 136 KS. Turbobenzinca (jako dobrog), sa 115 i 130 KS gotovo ne treba spominjati, jer će pokrivati manje od 10 posto tržošta.

Riječ je o četvrtoj generaciji Renaultovog kompaktnog monovolumena, koji je, kao prvi u klasi, pokrenuo revoluciju u klasi. Prvi, iz 1996., bazirao se na Meganeu te je MPV formatom ponudio iznimnu prostranost za C-segment. Proglašen je Europskim autom 1997. godine. Od druge generacije u ponudi je i rastegnuti Grand Scenic, sa sedam sjedala. Četvrti, predstavljen u ožujku u Ženevi, začinjen je elementima crossovera, po uzoru na Espace. Privlačan i fluidan križanac masu je smanjio 250 kg, a kvalitetom obrade i opremom približio se premiumu.

Osnovni model dugačak 4406 ima pet sjedala, raskošno prostranih (međuosni je razmak čak 4734 l) i prtljažnik obujma 506 litara, odnosno 572 litra, ako se stražnja klupa gurne deset centimetara unaprijed. Verzija Grand Scenic, rastegnuta na 4634 mm, međuosnog razmaka 2804 mm, nudi se samo sa sedam sjedala. Dizajnerski, to je skladna evolucija stila kojeg smo već upoznali u Espaceu, Talismanu i novom Meganeu, a koeficijent otpora zraka, od 0,28 do 0,30 senzacionalan je za ovakav tip automobila.

Čvršća a lakša izvedba, bogato i skladno opremljena, sa svim mogućim gadgetima i instrumentnom pločom koja lijepo i funkcionalno kombinira analogni i digitalni prikaz, uz preciznu ručicu mjenjača na uzdignutoj središnjoj konzoli omogućava ugodnu vožnju. ali, vratimo se revolucionarnim 20-colnim gumama, koje omogućavaju bolje prianjanje uz manji otpor kotrljanja te manji utjecaj neravnina (u određenu neravninu manja guma upadne, a veća prijeđe preko nje. Dakle, auto, osim što se osjetno bolje kontrolira, bolje leži i koči, manje je osjetljivo na neravnine.

Sjeli smo za volan 'top-modela' Scenica, najskupljeg modela Bose Energy dCi 160 EDC i našli se na poprištu najboljega što se na tržištu, za prosječne kupce nudi. Sustav R-Link2, donosi jednostavnost u upravljanju gadgetima i podiže vizualan dojam, a da je riječ o vrhu ponude, osim kožnih sjedala koja se podešavaju na struju, te omogućavaju vibriranje i masiranje (podešava se na sebi), nudi vrhunsku glazbu i najbolje gadgete i Infotainment, prepoznaje se i po 7-stupanjskom, automatskom mjenjaču s dvostrukom spojkom.

Uvjerljivost francusko-japanskog turbodizelaša, obujma 1598 ccm, koji s pomoću registarskog prednabijanja (maim turbopunjačem za niske okretaje, velikim za visoke, u paralelnom, dakle odvojenom spoju, te oba za srednje turaže, u serijskom spoju) već smo upoznali u Espaceu i Talismanu. Najveći okretni moment 380 Nm pri 1750/min i snaga od 160 KS pri 4000/min omogućavaju pristojne performanse te ugodnu i sigurnu vožnju. Jasno, sprint do stotke za 10,7 s i najveća brzina od 200 km/h nisu revolucionarni, dapače, nešto su lošiji od očekivanja za te brojke pod haubom.

Ali, novi je Scenic oduševio, podjednako u osnovnoj i rastegnutoj verziji sa 7 sjedala. Lijepo i ugodni se vozi, uz imponirajući osjećaj ležanja i sigurnosti te prigušenja buke. Scenic fino i vrlo udobno vozi, 'kao u lađi', vrlo je siguran i dovoljno lijepo povuče. No, ova je uto nije namijenjen za obaranje brzinskih rekorda, nego je vrlo funkcionalan i siguran, vrlo kompaktan i bez 'klepetanja'p kojeg smo uočavali kod prethodnika. Potrošnja, oko šest litara s automatskim mjenjačem (jasno, ako se juri ide i iznad sedam), a s ručnim je šaltungom moguće između pet i šest. Dakle, jasno - palac gore, a najisplativije su osnovne dizelske verzije, u cjeniku, dolje.


POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (lanac), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 80 x 79,5 mm

Kompresija: 15,5:1

Snaga: 118 kW/160 KS pri 4000/min

Moment: 380 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: ne


KAROSERIJA

Izvedba: monovolumen C-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4406 x 1866 x 16538 mm

Međuosni razmak: 2734 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 11,2/11,4 m

Masa/nosivost: 1644/690 kg

Prtljažnik: 506 - 1515 l

Spremnik: 53 l

Euro NCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice: diskovi,sprijeda samoventilirani 320 mm, sprijeda puni 290 mm

Ručna: električna 

Naplaci: aluminijski

Gume: 195/55 R 20


PERFORMANSE

brzina: 200 km/h

0-100 km/h: 10,7 s

Potrošnja (EU): 5,3/4,4/4,7 l/100 km

na testu: 5,6 l/100 km

CO 2 : 122 g/km


CIJENA

Testni model: 229.900 kn (30653 eura)

Osnovni benzinac: 131.900 kn (17.587 eura) - LIFE Energy TCe 115

Osnovni dizelaš: 141..900 kn (18.920 eura) - LIFE Energy dCi 95


+ funkcionalnost

+ potrošnja

+ ležanje

+ udobnost


- skupa izmjena guma




Vulkal gume


Cindrić