28.4.2016. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Renault Talisman 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris

Nasljednik Lagune ne plaši se Passata i ima šanse za uspjeh, fali samo moćniji dizelaš

Na prezentaciji u Opatiji predstavljen je Renault Talisman (njime smo došli iz Zagreba i vratili se), model kojim se francuska marka vraća u klasu velikih limuzina. Parafrazirajmo nogomet - srednja, viša i visoka klasa su 'igra u kojoj pobjeđuju Nijemci'. Jedini respektabilni 'uljezi' su Mazda 6 i Avensis. Accord se zbog paprene cijene povukao s EU tržišta. C5, 508 i, pogotovo, Laguna? Kad ste ih posljednji put vidjeli nove? Neki tvrde da je nova Renaultova limuzina unaprijed 'izgubljena utakmica', jer 'u ništa' je pogodio i Latitude, kojeg je od 2010. za Francuze proizvodio Samsung (jednak njegovom SM5) i prodavao se uz bok s Lagunom.

Talisman, koji oba modela otpravlja 'u mirovinu', ipak je nešto drugo, ne samo jer je zanimljiv naziv 'obredni predmet koji prema pučkom vjerovanju privlači željene sile i situacije, te štiti od uroka, bolesti i drugih nedaća'. Za pola je klase veći, elegantniji i napredniji od Lagune 3. generacije, u programu od 2007. Ne može stati u istu rečenicu s njom! 'De facto' nasljeđuje Latitudea, u seriji gdje su prethodili Vel Satis (2002. - 2009.), Safrane (1992. - 2000.), 25 (1983. - 1992.), 20/30 (1975. - 1984.) i 16 (1965. - 1980.). Pra-predak 'šesnaestica' (1965. - 1980.), na svijetu prva kombi-limuzina srednje klase s petorim vratima i prednjim pogonom, bila je revolucionaran, 'strašan' auto za naše prilike. 


Dobra, ne i senzacionalna aerodinamika (0,27) posljedica je statusne maske, koja ne može biti odveć nakošena. Izvrsnih 608 litara u gepeku 98 je više nego u Laguni i najviše u klasi, iza Superbovih 625

Gabaritima 485 x 187 duži je 15, širi 6 cm od Lagune i prelazi srednju klasu, dizelska paleta dCi 110, dCi 130 i dCi 160, a benzinska TCe 150 i TCe 200, glavni oponenti: Škoda Superb, Ford Mondeo, Peugeot 508 i Opel Insignia. To su početne reference. Talisman bi mogao uspjeti zbog 'gospodske' izvedbe i napredne tehnologije proizašle iz vrlo dobro prihvaćenog, crossoverskog novog Espacea. Adut je i bazni dizelaš, temeljito 'izbrušeni' 1.5 dCi sa 110 KS, koji pokreće i Nissan Qashqai te Mercedese A i B-klase. U studenom smo ga upoznali na prezentaciji u Firenci.

Statusna maska s LED elementima, slična, a veća od Espaceove, pokazuje da Talisman cilja i na višu klasu. Sve je lijepo 'ispeglano', uz koeficijent otpora zraka 0,27. Što zaključiti? Da će biti popularan poput Passata ili Superba, zasigurno neće. A da je lošiji, ni slučajno. Bitno je drukčiji, 'francuski' u najboljem smislu, što mu pruža jače adute za tržišnu utakmicu nego su ih imali prethodnici. Ah, da..., riječ je o Renault Talismanu, nasljedniku Lagune i Latitudea (jednim udarcem ubija dvije muhe), kojeg smo vozili u Firenci. Francusko japanska alijansa Renault-Nissan od njega očekuju povratak u ‘prvu ligu’, a ‘meta’ mu, objektivno, nisu A4 ni Passat, nego Superb, Mondeo, 508 i Insignia. 


Udobna i skladna unutrašnjost nudi veliku prostranost i udobnost koja će svakako biti jak adut. Talisman je zanimljiv, jer je prvi 'ozbiljan auto', nakon dugo vremena bez okretomjera. Konačno, uz automatski mjenjač je nepotreban...

Skladna limuzina s dizajnerskim genima Espacea gabaritima je 'kopirala' Superb i samo je 3 cm kraća od Mercedes-Benza E-klase. Statusna maska s LED svjetlima pokazuje da Talisman (predmet koji donosi sreću) cilja visoko. U paleti su dizelaši dCi 110, dCi 130 i dCi 160 te benzinci TCe 150 i TCe 200. Najsnažniji i najopremljeniji dizelaš, kojeg smo vozili, lijepo vuče, ali ne lijepi za sjedalo i vrlo je ugodan. A ugrađenim 'gadgetima' riznica je tehnologije. 'Paket' kojeg smo dobro upoznali u Espaceu nudi malo više gospodskog štiha i bolje performanse, bez žestine najjačih njemačkih limuzina, ali više nego dovoljno dinamičnosti. 

Najbolja ostavština Lagune je upravljanje pomoću 4 kotača, brendirano kao 4 Control. Radi se o sustavu 4 Wheel Steering (4WS), koji osigurava optimalna svojstava u svim uvjetima. Do 60 km/h stražnji se kotači zakreću suprotno od prednjih te se smanjuje polumjer zakretanja i povećava okretnost. Pri većim se zakreću u smjeru stražnjih te se polumjer zakretanja 'rasteže', a smanjuje centrifugalna sila i povećava stabilnost. Ova je opcija namijenjena onima koji žele dinamičniju vožnju i nadoknađuje manjak snage, odnosno nedostatak snažnije verzije (model kojeg smo vozili ne je najsnažniji u ponudi).


Turbodizelaš s dva turbopunjača iz 1598 ccm  razvija 160 KS pri 4000/min, a više od snage vrijedi najveći okretni moment od 380 Nm pri 1750/min. Za veliku, statusnu limuzinu to je ipak - donja granica

U visoko ide izvedbom i dužinom 485 cm te je samo 3 cm kraći od Mercedesa E-klase. Respektabilna polu-premium limuzina nudi sve bitno. Parametri podvozja mogu se podesiti u programima Normal, Comfort i Sport, što s upravljanjem pomoću četiri kotača (4WS) omogućava izbor 'personaliziranog' stila upravljanja. Odmah u startu predstavljene su dvije opcije: limuzina i karavan i limuzina Grandtour. Prvi su dojmovi vrlo povoljni, a kao što smo i očekivali i ovaj model pokazuje da bi se Renault mogao vratiti u klasu Volkswagen Passata. Solidan je i kvalitetan, a uvjerljivost posebno dolazi do izražaja u najbogatije opremljenoj izvedbi Initiale Paris.

Kombinacija bi-turbodizelaša 1.6 sa 160 KS i automatskog mjenjača sa šest stupnjeva (EDC), pandana DSG6, performanse su sasvim OK (ubrzanje do stotke 9,4 s, najveća brzina 215 km/h), ali da ne netko radi performansi reći 'wow' - neće. Nedostatak moćnijeg dizelaša jedino je ozbiljno što bi se moglo zamjeriti, ali u Parizu su možda ispravno procijenili da to ionako nije njihovo područje. Korektno ubrzava i lako održava visok ritam autoceste (nedostaje ipak malo siline na pretjecajnoj kraci), a ležanje je izvrsno. Stječe se dojam da je podvozje 'brže od auta', a kočnice su izvrsne. Sve u svemu - zanimljiv igrač. Još ćemo o njemu pisati. 


Cijene su korektne, posebno početna od 171.900 kn za dizelaša 1.5 dCi sa 110 KS, koji objektivno nije loš (11,9 s, 190  km/h), a deklarirana je potrošnja 3,6 litara - realno 4,5 do 5,5. Srednji dizelaš nudi najbolji kompromis cijene, performansi i potrošnje


POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (lanac), blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 80 x 79,5 mm
Kompresija: 15,4:1
Snaga: 118 kW/160 KS pri 4000/min
Moment: 380 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva 
Pogon: prednji
Start/stop: ne


KAROSERIJA

Izvedba: limuzina D-segmenta, 4V, 5 sjedala
Gabariti: 4848 x 1869 x 1463 mm
Međuosni razmak: 2808 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,6 m (4WS:10,8)
Masa/nosivost: 1538/580 kg
Prtljažnik: 608 - 1022 l
Spremnik: 52 l (4WS: 47)
Euro NCAP: 5 zvjezdice


PODVOZJE 

Ovjes: sprijeda McPherson, straga Multilink
Kočnice: sprijeda samov. diskovi 320 mm, straga diskovi 290 mm
Ručna: električna 
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/40 R 19


PERFORMANSE 

Brzina: 215 km/h
0-100 km/h: 9,4 s
Potrošnja (EU): 4,4/4,0/5,0 l/100 km
Na vožnji: 6,5 l/100 km
CO2: 115 g/km


CIJENA 

Model na vožnji: 283.900 kn (37.355 eura)
Osnovni benzinac: 202.900 kn (26.697 eura) - 1.6 TCe 150 EDC Business - 150 KS
Osnovni dizelaš: 171.900 kn (22.618 eura) - 1.5 dCi 110 S&S Life – 110 KS


+ komfor
+ oprema
+ ležanje

- nema snažnijih dizelaša






Cindrić


Vulkal gume