20.7.2015. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Škoda Superb 2.0 TDI Style

Raskošno prostrana alternativa Passatu, s uvjerljivim i štedljivim dizelašem od 150 KS

Škoda Superb je u prvoj verziji predstavljena u rujnu 2001., kao 10 cm rastegnuta verzija Volkswagen Passata B5.5 te je u do ožujka 2008. proizveden u 136.068 primjeraka. Za razliku od prvog modela, koji je bio gotovo jednak Passatu i proizvodio se samo u limuzinskoj verziji, drugi, kao transformacija Passata B8, imao je samosvojan dizajn. Uveo je zanimljivu inovaciju stražnjeg poklopca prtljažnika, s otvaranjem kao u klasičnoj limuzini i kao peta vrata (aktivira se polugom), a na jesen 2009. ponudu je obogatio karavan Combi. 

Premda su mnogi zaključili da su Volkswagenovi stratezi u dizajnu 'povukli ručnu', odnosno namjerno 'sfušali' stražnji dio osnovnog limuzinskog modela, , kako Superb ne bi ugrozio neprikosnoveni Passat, kritike su bile iznimno dobre. Pogotovo za golemi karavanski model. Zbog toga je postigao dvostruko veći uspjeh te je ukupno proizvedeno 560.000 primjeraka, od toga čak 200.000 u Kini.

Sada je stigao novi model, koji je, za sve koji su ga vidjeli rekli su 'wow'. Superb je sada zbilja Superb, ali je u svemu bitnome to Passat na kvadrat, a cijeli koncept smo upoznali na prezentaciji u Costa Smeraldi. Doslovno je tako, Škoda Superb je tehnološki 100% Passat sa sljedećim razlikama: dužina je povećana sa 4767 na 4861 (+94), širina sa 1832 na 1864 (+32) i visina sa 1456 na 1468 (+12) mm. Međuosni razmak je rastegnut sa 2791 na 2841 (+50), a prtljažnik, pazite sad, sa 586 do 1552 l na 625 do 1760 litara. Povećanje od 39 do 208 litara. A dizajn je zbilja Superb i  Novi će Superb zasigurno preuzeti  dio kupaca Passata.

Osim što je dizajn vrhunski, mnogima bolji od Passata, izvedba više nema ni traga 'jeftilena', dapače, približava se premiumu. Zbog toga nije čudno što novi Superb u Njemačkoj uspoređuju s Mercedes-Benzom E-klase i u tim odmjeravanjima redovito pobjeđuje. Što drugo kazati, izvedba je u svemu perfektna i plaćam večeru svakome tko ukaže na ijednu realnu manu ovog auta. Model koji smo vozili ima 'najpogođeniju' motorizaciju - 2.0 TDI sa 340 Nm i 150 KS s filigranski preciznim automatiziranim mjenjačem DSG7, sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom. Što reći kad stotku hvata za 8,8 sekundi, može potegnuti 220 km/h, u gotovo sportskom, a istodobno gospodskom stilu, a deklarirano troši 4,5, realno 5,5 do 6 litara (na testu 6,1)

Dovoljan, sasvim je osnovni Superb 1.6 TDI  sa 120 KS i osnovnom opremom, kao što smo već naveli u prvom linku. Vozi se kao u pravoj statusnoj limuzini, uz raskošan komfor i osjećaj da je sve napravljeno filigranski, precizno u mikron. A cijene su nešto niže od usporedivih Passata. Ovo je zasigurno jedan od najvrjednijih i najvažnijih noviteta godine.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen, common rail
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81,4 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 3500 - 4000/min
Moment: 340 Nm pri 1750-3000/min
Kompresija: 16,2:1
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski, 7 st.
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga Multilink sa stabilizatorom 
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 320 mm, straga puni diskovi 300 mm, ABS/EBD/BAS/ESP 
Gume: 235/45 R 18
Karoserija: limuzina D segmenta, 4 vrata, 5 sjedala 
Dimenzije: 4861 x 1864 x 1468 mm
Osovinski razmak: 2841 mm
Prtljažnik: 625-1760 l 
Masa/nosivost: 1485/545 kg
Spremnik goriva: 66 l 
Krug okretanja: 11,4 m 
Najveća brzina: 220 km/h 
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,8 s 
Potrošnja: grad 5,4 / otvoreno 4,1 / kombinirano 4,5 l/100 km 
Potrošnja na vožnji: 6,1 l/100 km
CO2: 119 g/km 
Cijena: 261.353 kn (34.388 eura)
Cijena s doplatama: 287.488 kn (37.827 eura)
Osnovni benzinac: 183.594 kn (24.157 eura) - 1.4 TSI Active (125 KS) 
Osnovni dizelaš: 185.889 kn (24.459 eura) - 1.6 TDI Active (120 KS)


+ komfor
+ prvoklasna izvedba
+ dizajn
+ performanse
+ sigurnost

- ????


Pročitajte PR materijal o novoj Škodi Superb, ako vas ne zamara...


Novi ŠKODA Superb: Jedna nova era


›     ŠKODA perjanica: Nova kvaliteta u automobilskoj srednjoj klasi

    Karakter: Izražajan, moderan, emocionalan – novi ŠKODA Superb donosi revoluciju u ŠKODA dizajn

    Nadogradnja: Prostorni gigant s najprostranijom unutrašnjošću i najvećim prtljažnim prostorom svoje klase 

    Udobnost: Novi Superb - prva ŠKODA s adaptivnim postrojem ‚DCC‘ 

    Vrhunska MQB-tehnika: Optimalna sigurnost, najbolje ekološke vrijednosti, inovativne mogućnosti povezivanja 

    Performanse: Najmoderniji EU-6-motori; do 30 posto manja potrošnja; Superb GreenLine sa samo 95 g CO2/km

    Vozna dinamika: Do 20 posto više snage; 206 KW/280 PS snažan vrhunski agregat; novi postroj; XDS+ u seriji; do 75 kg manja težina; cw vrijednost pada na 0,275

    Tipična ŠKODA - ‚Simply Clever’: 29 praktičnih rješenja koja život čine lakšim 

    Dvostruko dobro: Dva kišobrana za vozača i suvozača na dohvat ruke u vratima 

    Priča o uspjehu: Od 2001. prodano preko 700.000 ŠKODA Superb vozila

    Start: Uvođenje treće generacije modela na tržište: lipanj 2015.


Ime obvezuje: Jedan ŠKODA Superb mora biti nešto posebno. U skladu s tim zadatkom su ŠKODA dizajneri i razvojni stručnjaci oblikom i tehnički doveli novog ŠKODA Superba na jednu novu razinu. Odgovarajuće tomu  ŠKODA Superb predvodi novi, moderan i emocionalan dizajn marke, njegova natprosječna ponuda prostora je iznova poboljšana, a tehnički je dobio inovativnu MQB tehnologiju Volkswagen koncerna. Raskošne dimenzije prostora, inovativni sustavi pomoći za sigurnost, okoliš i udobnost, snažni EU-6-agregati i za ŠKODU tipični ‚Simply Clever‘ detalji guraju perjanicu marke u gornji dio automobilske srednje klase. Ukratko: Novi Superb je najbolja ŠKODA svih vremena i predstavlja vrhunac u najvećoj ofenzivi modela marke ŠKODA.

Jedna ŠKODA mora zaraditi ime ‚Superb’. Nikad prije nisu dizajnu ŠKODA automobila postavljeni tako visoki zahtjevi u pogledu dizajna, još nikad se u razvoj nekog novog modela nije ulilo toliko novih tehnologija. Nikad prije nije bilo toliko novih ‚Simply Clever’-ideja i nikad prije nisu ŠKODA inženjeri stvorili toliko prostora za vozača, putnike i njihovu prtljagu. Stvorena je cijela „falanga“ novih sustava pomoći iz viših klasa vozila za više sigurnosti, čuvanja okoliša i udobnosti. Treća generacija Superba je zahvaljujući novim EU-6-motorima postala snažnija nego ikad prije i istodobno do 30 posto štedljivija. 

Novu kvalitetu dosegla je tema mogućnosti za povezivanje: Novi ŠKODA Superb je dobio Infotainment sustav najnovije generacije, koji se putem SmartLinka automatski povezuje s pametnim telefonima. SmartLink obuhvaća standarde MirrorLinkTM, Apple CarPlay i Android Auto. Tako se mnoge aplikacije osobnog pametnog telefona mogu jednostavno koristiti preko zaslona automobila. Uz to se preko funkcije SmartGate na pametnom telefonu mogu pozvati podaci o vozilu i inteligentno koristiti preko vlastitih aplikacija. Dodatno super brzi pristup internetu čini Superba prvim ŠKODA hotspotom na kotačima. Jasno je da se prema kupcima vozi novi ŠKODA Superb u novom, modernom ŠKODA dizajnu.

„S novim ŠKODA Superbom, kvalitetama njegova dizajna i tehnike i njegovom nepobitnom ponudom prostora ŠKODA dokazuje kvalitetu marke u automobilskoj srednjoj klasi“, kaže predsjednik Uprave ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „U razvoj treće generacije modela uloženi su iskustvo i strast iz skoro 120 godina proizvodnje vozila ŠKODA. Novi ŠKODA Superb dojmljivo dokazuje kompetencije inženjera i dizajna marke.“, nastavlja Prof. Dr. Vahland. „Kao važan stup naše strategije rasta novi ŠKODA Superb ukazuje na budućnost marke i oduševit će nove kupce iz privatnog i poslovnog područja. S ovim automobilom ŠKODA započinje jednu novu eru.“

Od 2001. godine ŠKODA Superb stoji na vrhu palete modela ŠKODA. Do danas je proizvođač automobila isporučio više od 700.000 ŠKODA Superba prve i druge generacije. Time je model jedno od najomiljenijih vozila automobilske srednje klase. 

Kupci oduvijek cijene cijeli paket vozila: iznimno velikodušne prostorne uvjete, bezvremenski elegantan dizajn, modernu prokušanu tehniku, vrhunsku udobnost, maksimalnu sigurnost, najbolju funkcionalnost i vrlo dobar odnos cijene i kvalitete. 

Treća generacija modela bi trebala nastaviti pisati priču o uspjehu ŠKODA Superba. „S novim ŠKODA Superbom smo razvili automobil koji će oduševiti naše kupce“, kaže Dr. Frank Welsch, član Uprave ŠKODA za tehnički razvoj. „S novim izražajnim, emocionalnim dizajnom, s još više mjesta i udobnosti, s inovativnom sigurnosnom tehnikom, vrhunskim vrijednostima potrošnje, sofisticiranom voznom dinamikom i najboljom kvalitetom prerade novi ŠKODA Superb dovodi poznate ŠKODA kvalitete na jedan novi nivo“, kaže Dr. Welsch.

Revolucija dinamično-elegantnog dizajna

Novi ŠKODA Superb svojim novim dizajnom pokazuje emocionalnu snagu marke. ŠKODA automobili uvjeravaju oduvijek visokim stupnjem funkcionalnosti, pouzdanosti i najboljim odnosom cijene i kvalitete. S novim Superbom ŠKODA sad podcrtava te kvalitete s modernim, sofisticiranim i emotivnim dizajnom. Novi jezik ŠKODA oblika pokazuje suverenost, dinamičnu eleganciju, uravnotežene proporcije i markantan jezik forme. Time novi ŠKODA Superb uzbudljivi jezik forme izložbenog vozila ‚ŠKODA VisionC’ donosi u seriju. 

„Kompletno novo razvijena treća generacija ŠKODA Superba je rasna i strasna limuzina. Nastup je snažan, suveren i emocionalan. Razmak između kotača narastao je za 80 mm, a istodobno je prevjes skraćen za 61 mm. Ta nova arhitektura vozilu daje eleganciju i dinamiku“, kaže ŠKODA glavni dizajner Jozef Kabaň. „Od prednjeg do zadnjeg kraja, od velikih kotača do nježno padajuće linije krova novi model osvaja površinama markantnih kontura, skulpturalnih formi, purističke preciznosti i elegantnih linija“, kaže Kabaň. Kristalni elementi se kao crvena nit provlače do u detalje jednako kroz eksterijer i interijer. Istodobno se novi Superb prezentira s ponovno poboljšanim vrlinama i još više mjesta. Forma i funkcija se spajaju u savršenu cjelinu.

Prednji dio na prvi pogled otkriva snagu i samosvjesnost. Široka rešetka, široko i oštro izraženi reflektori i jasno podijeljena, duboko izvučena arhitektura prednjeg dijela vozila – sve to služi dojmu povećane širine. Istodobno se markantna prednja maska s rešetkom hladnjaka i logotipom marke pozicioniranim centralno na nosu poklopca motora fokusira izražajnost na sredinu prednjeg dijela. Poklopac motora ima karakterno snažne konture. Dvije linije koje vode od izvana prema unutra pojačavaju snažnu pojavu.

Dinamičnu eleganciju prikazuje pogled s bočne strane novog Superba. Poput noža oštra, visoka tornado-linija optički razvlači vozilo i skrbi za interakciju s ostalim reflektirajućim površinama kako bi se dobili djelotvorni kontrasti svjetla i sjene. „Krilna linija“ koja se proteže ispod nje pojačava efekt tornado-linije. Uski stupovi vozila, precizno i oštro povučena linija prozora i nježno padajuća linija krova s elegantnim prijelazom u veliki stražnji prozor daju vozilu pojavu coupea visoke kvalitete. Veliki kotači i markantna kućišta kotača naglašavaju ekskluzivni nastup.

Samosvjesnim i snažnim prikazuje se stražnji dio novog ŠKODA Superba. I ovdje je horizontala snažno naglašena. Linije su vođene zategnuto i jasno. Dvodijelna, široko i usko formirana stražnja svjetla sjaje serijski u LED-tehnici i C-oblik tipičan za ŠKODU dovode do izražaja u novoj oštrini. Istodobno stražnja svjetla zbog kristalnih elemenata dobivaju dodatnu blistavost. Poseban začin stražnjem dijelu je i oštri horizontalni reljef stražnjeg poklopca.

Kompletno novo interpretirana unutrašnjost nastavlja priču značajnih elemenata forme eksterijera. Tu pripadaju naglašenost horizontalnih linija, koje ionako vrlo prostranu unutrašnjost čine još velikodušnijom i prozračnijom. Jasne forme, precizna kvaliteta prerade i upotreba novih visokovrijednih materijala unutrašnjosti daju novu vrijednost.

Nadogradnja – udobnost i prostor u novoj dimenziji

U posebne vrline ŠKODA Superba ubrajaju se od samog početka velikodušni prostorni uvjeti i visoka razina udobnosti. Treća generacija modela u tom pogledu postavlja nova mjerila.

Ponuda prostora novog Superba je u usporedbi s već velikodušnim prostornim uvjetima prethodnog modela još porasla. Tomu je pridonijela prije svega upotreba modularnog sustava (MQB), koji omogućuje duži razmak kotača i širi trag. Time se može stvoriti optimalna unutrašnjost.

Posljedica: znatno više mjesta naprijed i straga. Vozač i suvozač uživaju u 39 mm većoj širini za laktove i više slobodnog prostora za glavu.  Može se čak reći da su prostorni uvjeti u stražnjem dijelu vozila ‚kneževski‘. Prostor za noge na stražnjoj klupi nudi 157 mm slobode za koljena. To je skoro dvostruko više od sljedećeg najboljeg konkurenta.  Slobodni prostor za glavu iznosi 980 mm, kao ni u jednom drugom modelu segmenta. Širina za laktove u stražnjem dijelu je povećana za 69 mm. Najbolju vrijednost u segmentu bilježi zapremina prtljažnika: 625 litara (bez rezervne gume), to je 30 litara više nego u Superbu druge generacije.

S brojnim, kompletno novim rješenjima po pitanju udobnosti nova perjanica ŠKODA marke ispunjava najviše zahtjeve. Kao prvi model marke novi ŠKODA Superb nudi adaptivnu regulaciju postroja Dynamic Chassis Control (DCC) uključujući odabir profila vožnje Driving Mode Select. Kompletno novi klima-uređaji, među njima po prvi put kao vrhunska verzija novi trozonski automatski klima-uređaj, osiguravaju optimalnu temperaturu i najbolju kvalitetu zraka u vozilu. Po želji se ŠKODA Superb može opremiti električnim panoramskim pomičnim i podiznim krovom za više udobnosti i ugodu u unutrašnjosti vozila. Za hladnija razdoblja u godini postoji grijanje vozila u mirovanju, grijanje sjedala, (naprijed i straga) kao i bežično grijano vjetrobransko staklo i grijane mlaznice za pranje prozora. Senzor za kišu i svjetlost skrbi za automatsko uključivanje i isključivanje brisača te ovisno o uvjetima osvjetljenja automatski uključuje dnevno ili kratko svjetlo. 

ŠKODA je iznova poboljšala element udobnosti – kišobran u bočnim vratima. Umjesto jednog kišobrana u stražnjim lijevim vratima, sad su tu po jedan kišobran u vratima vozača i suvozača. Posebno udoban je novi električni poklopac prtljažnika, koji se uz to može dopuniti i takozvanom virtualnom papučicom. Tako se prtljažni prostor može otvoriti pokretanjem stopala u području stražnjeg branika. Električni poklopac prtljažnika i virtualna papučica funkcioniraju u vezi s automatskim sustavom zaključavanja i pokretanja KESSY.

Izuzetno udobno se ubuduće s novim ŠKODA Superbom može parkirati i izlaziti s parkirnog mjesta. Model dobiva najnoviju generaciju sustava pomoći pri parkiranju Park Assist za automatsko parkiranje i izlazak s parkirnog mjesta. Nadalje je za ŠKODA perjanicu po prvi put dostupna kamera za vožnju unatrag (Rear View Camera). Klasična ručna kočnica je u novom Superbu serijski zamijenjena električnom parkirnom kočnicom.

Najbolje umreženo

S trećim izdanjem Superba  tema mogućnosti povezivanja se uključuje u novi ŠKODA Superb. Dostupna su sveukupno četiri potpuno nova Infotainment-sustava na osnovi modularnog  Infotainment-sustava (MIB) Volkswagen koncerna. Nova generacija uređaja radi znatno brže nego dosad, svi uređaji dobivaju zaslone visoke razlučivosti i nude više funkcija i sučelja. 

Vrhunska verzija Columbus po želji raspolaže integriranim super brzim pristupom internetu na osnovi LTE-standarda. To je premijera kod ŠKODE.

Superba se po prvi put može umrežiti s pametnim telefonom i odabrane aplikacije pametnog telefona koristiti na zaslonu Infotainment-sustava. SmartLink pokriva standarde MirrorLink™, Apple CarPlay i Android Auto (raspoloživost sustava Android Auto i Apple CarPlay može varirati ovisno o zemlji u kojoj se koriste). 

Sučelje SmartGate, koje je razvila ŠKODA, nudi mogućnost da se određeni podaci o vozilu pozovu na pametni telefon i mobilno koriste s vlastitim aplikacijama.

S novom ŠKODA Media Command aplikacijom je po prvi put daljinsko upravljanje Infotainment-sustavom moguće iz stražnjeg dijela putničke kabine. Preko nove ŠKODA aplikacije i Wi-Fi hotspota integriranog u  Infotainment-sustavu Columbus i putnici na stražnjim sjedalima svojim tabletom mogu koristiti njegove funkcije.

Sound sustav Canton s dvanaest zvučnika i 610 Watta izlazne snage čine novog ŠKODA Superba koncertnom dvoranom na kotačima.


Simply Clever u novoj dimenziji

Novi ŠKODA Superb je najpametnije ŠKODA vozilo svih vremena. 29 ‚Simply Clever’ detalja olakšavaju život vozaču i putnicima. 23 rješenja dolaze u upotrebu prvi put u Superbu, od toga je njih deset potpuno novih i za marku. 

Pored oba kišobrana u prednjim vratima i novih mogućnosti po pitanju povezivanja i udobnosti u nova ‚Simply Clever’-rješenja se ubrajaju izvanredno praktične stvari poput: mehaničke zakretne kuke za vuču, držača za tablet u stražnjem dijelu putničke kabine,  pretinca za tablet u jumbo-boxu u prednjem dijelu kabine, USB-priključka i 230 voltne utičnice, otvora za spremanje 0,5-litarskih boca te po jednog dodatnog pretinca za reflektirajuće prsluke u svim vratima. U svim prednjim i stražnjim vratima sad se može smjestiti po jedna boca od 1,5 litre. Varijabilnost se u unutrašnjosti povećava preklapanjem naslona stražnjih sjedala iz prtljažnog prostora, a k tomu se još može preklopiti i naslon sjedala suvozača. Novi cargo elementi fiksiraju predmete u prtljažnom prostoru. Standardno Superb dobiva strugač za led u poklopcu spremnika za gorivo. K tomu dolaze još i nove mreže za odlaganje na unutarnjim rubovima prednjih sjedala, LED-svjetiljka u prtljažnom prostoru, koja se može izvaditi te zaštita od točenja pogrešnog goriva. 

Vrhunska efikasnost

Na vrhuncu rada novi motori novog ŠKODA Superba nude do 30 posto manju potrošnju i emisije štetnih plinova. ŠKODA Superb GreenLine troši samo 3,7 l/100 km i ispušta 95 g CO2 po km. Pored inovativne tehnike motora niskim vrijednostima potrošnje pridonose i težina vozila smanjena za do 75 kg te poboljšana aerodinamika. 

Kombinacija snage povećane za do 20 posto, malog otpora zraka i smanjene težine osim toga dovodi do poštovanja vrijedne vozne dinamike. 

Novi ŠKODA Superb dobiva moderne turbomotore s direktnim ubrizgavanjem na osnovi MQB-tehnike (tri TSI-benzinca, tri TDI-Common-Rail-dizelaša). Svi agregati ispunjavaju EU 6-normu ispušnih plinova i serijski raspolažu tehnologijom start-stop i rekuperacijom. Snaga benzinaca je između 92 kW (125 KS) i 206 kW (280 KS). Spektar snage dizelskih motora se proteže od 88 kW (120 KS) do 140 kW (190 KS). 

S iznimkom osnovnog benzinca i dizelaša za sve pogonske agregate na raspolaganju stoje moderni mjenjači s dvije spojke. U ponudi su tri agregata (2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW i 2,0 TDI/140 kW) opremljena najmodernijim pogonom na sve kotače na osnovi Haldex-5-spojke. 

Sigurnost bez kompromisa

Novi ŠKODA Superb ostavlja dojam svojom razinom sigurnosti, koja dosad za vozila u ovom segmentu nije bila uobičajena. Serijski je novi Superb opremljen sustavom Electronic Stability Control s uključenom multikolizijskom kočnicom: U EU-zemljama su uz to u seriji i sljedeće sigurnosne značajke: Front Assist sa City kočnicom za slučaj nužde, elektronička kontrola tlaka u gumama, sedam zračnih jastuka, pet automatskih sigurnosnih pojaseva s pričvršćivanjem u tri točke i upozorenjem na vezanje, te sigurnosni nasloni za glavu. Stražnji bočni zračni jastuci stoje na raspolaganju po želji kupca. Osim toga je u seriji : XDS+, proširena funkcija elektroničke blokade diferencijala. Od opreme Ambition pa naviše serijski se ugrađuje i sustav za ograničenje brzine.

Uz sve to dolaze inovativni, opcionalno dostupni sustavi pomoći. Adaptive Cruise Control (ACC) vozilo pri propisanoj brzini drži na sigurnom razmaku od vozila koje vozi ispred. S proširenim sustavom Crew Protect Assist vozač i suvozač se „pripremaju“ na prijeteći sudar. Za stabilno držanje traka na autocestama i državnim cestama brine se sustav Lane Assist. Sustav Traffic Jam Assist, koji je po prvi put dostupan za model i marku, daje još više sigurnosti i udobnosti u zastoju i kod vožnje s čestim zaustavljanjima i kretanjima. Novi sustav Emergency Assist koči vozilo automatski do mirovanja, u slučaju da je vozač nesposoban za vožnju. 

Također potpuno novi sustav Blind Spot Detect upozorenjem na vozila u mrtvom kutu (Blind Spot) daje potporu vozaču pri sigurnoj promjeni voznog traka. Čvrsti sastavni dio sustava Blind Spot Detect je po prvi put za marku i model dostupna funkcija Rear Traffic Alert (pomoć pri izlasku s parkirnog mjesta). Driver Alert (prepoznavanje umora vozača) prevenira prijeteći premor vozača. Sa sustavom Travel Assist s prepoznavanjem prometnih znakova, koji se po prvi put nudi u ŠKODA Superbu, vozača se stalno informira o aktualnoj situaciji u prometu.  

Za znatno više sigurnosti u noći brinu inovativni sustavi rasvjete. Prednji reflektori su opremljeni halogenom tehnikom ili  Bi-Xenon svjetlima s AFS-funkcijom i LED-dnevnim svjetlom. Dugim svjetlom se po želji može upravljati elektronički – preko sustava pomoći pri upravljanju dugim svjetlom (Light Assist) ili preko proširene funkcije Smart Light Assist (maskirano stalno dugo svjetlo). U stražnjem dijelu je novi Superb serijski opremljen markantnim LED-svjetlima, a uz to su tu i reflektirajuće stražnje lampe  desno i lijevo u stražnjem braniku.

Za maksimalnu stabilnost u vožnji i u najzahtjevnijim područjima skrbi u novom Superbu kompletno novo razvijeni postroj s McPherson-prednjom osovinom i stražnjom osovinom s više spona.


ŠKODA AUTO 

>     jedan je od najstarijih svjetskih proizvođača automobila. Od 1895. godine u češkoj središnjici u Mladoj Boleslavi prvo su se proizvodili bicikli, a ubrzo nakon toga i motori i automobili;  

>     trenutno raspolaže sa sedam gama modela: Citigo, Fabia, Roomster/Praktik, Rapid, Octavia te Yeti i Superb; 

>     u 2014. godini je kupcima u cijelom svijetu po prvi put isporučeno više od jednog milijuna vozila u jednoj godini; 

>     od 1991, godine pripada Volkswagen koncernu, jednom od najuspješnijih svjetskih automobilskih koncerna. ŠKODA unutar koncerna pored automobila samostalno proizvodi i razvija i automobilske komponente kao što su motori i mjenjači; 

>     ima tri proizvodne lokacije u Češkoj; proizvodi u Kini, Rusiji, Slovačkoj i Indiji prvenstveno preko partnera iz koncerna te u Ukrajini i Kazahstanu s lokalnim partnerima; 

>     zapošljava više od 25.800 djelatnika u cijelom svijetu i aktivan je na više od 100 tržišta. 










Cindrić


Vulkal gume