3.3.2018. Autor: Dino Milić Jakovlić

Vremeplov: Lotus Elite (1957. - 1963.)

Maleni revolucionar veličanstvenog oblika, ali s inherentnim problemima

Jedan od najnevjerojatnije hrabrih automobila ikada proizvedenih trebao je okrenuti svijet naglavačke, no to se nije dogodilo. S monokokom od stakloplastike (samo podokvir i nosač vrata i vjetrobrana bili su metalni, najavio je neko novo vrijeme, koje nikada nije došlo. Konstrukcijska metoda nije dopuštala izradu otvorene inačice, pa je rađen samo kao coupe. Peter Kirwan-Taylor nacrtao je prekrasan, vanvremenski oblik, a Frank Costin još doradio aerodinamiku.

Trkaći Coventry-Climaxov motor iz samo 1216 ccm izvlačio je 75-105 KS, auto je imao i danas respektabilni Cw od samo 0.29, a masa mu je jedva prelazila 500 kg. Nažalost, Lotus nije imao uvjete za kvalitetnu proizvodnju, pa je model ponuđen kupcima u kitu, uz enormne probleme i na planu imidža i kvalitete. Stvari su se malo popravile kada je Bristol preuzeo sklapanje, no proizvođač je i dalje gubio na svakom primjerku.

Zamijenjen je konvencionalnijim Elanom. Ime je reciklirano na 'ćoškastom' modelu iz 1974., koji je s imenjakom dijelio problematičnost izrade. Ograničena produkcija (1030-1047 primjeraka, ovisno o izvoru), ljepota, povijesni značaj, fini sportski uspjesi tijekom trajanja proizvodnje i podesnost za utrke oldtimera čine Elite skupom i traženom robom. Cijene restauriranih primjeraka u svim se glavnim valutama pišu sa šest znamenaka i nastavljaju rasti.





CHR



Vulkal gume