18.6.2017. Autor: Željko Marušić

VW Polo 6. generacije: 10 bitnih činjenica o najvažnijem ovogodišnjem novitetu

Prostraniji od Golfa IV, a prvoklasnom izvedbom, bogatom opremom i hi-tech sustavima podiže standarde B-segmenta

1. Predstavljen je Volkswagenov adut niže klase šeste generacije. Prvi, Typ 86 (1975. - 1981.), bio je jeftinija i slabija verzija Audija 50 uvedenog 1974. Sljedeće generacije: druga, Typ 86C (1981. - 1994.), uz redizajn 1990., treća Typ 6N (1994. - 2001.), uz redizajn 1999., četvrta, Typ 9N (2001. - 2009.), uz redizajn 2005., peta Typ 6R/C (2009. - 2017.) uz redizajn 2014. Do sada je proizvedeno ukupno 14,2 milijuna primjeraka, u pogonima u Njemačkoj, Španjolskoj, Belgiji, Brazilu, Južnoj Africi, Kini. Nakon Ford Fieste najprodavaniji je auto B-segmenta.

2. Prvi dizelski model, 1.3 D, uveden je 1986. u Polo II. Izvedenica benzinca s 1272 ccm razvijala je 45 KS, dovoljno za ubrzanje do stotke za 21 sekundu i najveću brzinu od 140 km/h. U ukupnoj količini svih generacija je 23 posto dizelaša, a u posljednje dvije generacije 32 posto. Za usporedbu, posljednje dvije edicije Golfa imaju udio dizelaša veći od 60 posto. Zbog hajke na dizelske motore, u Wolfsburgu kalkuliraju s 20 do 25 posto udjela dizelaša.

3. Novi je Polo gabaritima 4053 x 1751 x 1446 mm pola klase veći od prethodnog. Produžen je 81, proširen 69 i snižen 7 mm. Napredak pokazuje i međuosni razmak od 2564 mm, povećan za čak 94 mm. Širina i međuosni razmak, izravni pokazatelji prostranosti kabine, veći su za 16 odnosno 49 mm nego u Golfu IV, koji se proizvodio od 1997. do 2003.!

4. Napravljen je na modularnoj platformi MQB te je tehnološki sličan sa Škodom Fabijom i praktički jednak kao nova Seat Ibiza. Korištenjem čelika visoke i ultra visoke čvrstoće, usprkos bitnom povećanju gabarita te smanjenju mase za 20 kg, čvrstoća strukture povećana je 35 posto te se očekuje ne samo pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost, nego i najbolji rezultat u klasi.

5. Obujam prtljažnika, povećan s 280 na 351 litar, u vrhu je klase i veći nego u Golfu VI (2008. - 2013.), koji ima 350 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se 1175 l, što Polo dovodi do praga C-segmenta.

6. Kokpit je sličan kao u Golfu s digitalnim zaslonom dijagonale 165 mm (203 mm uz doplatu), s kojim se lako i logično rukuje. U opremi, uz sve bitne gadgete, bi će i ono što je dosad bilo samo u višim klasama: autonomna vožnja, sustav nadziranja pješaka sa samostalnim hitnim kočenjem, LED dnevna svjetla, automatski tempomat, detekcija mrtvog kuta, pomoć pri parkiranju, aktivni info displej, bežično punjenje smartphonea, pametna povezivost i upravljanje

7. Benzinski motori: 3-cilindarski atmosferski 1.0 MPI sa 65 i 75 KS te isti turbo s direktnim ubrizgavanjem 1.0 TSI, s 95 i 116 KS i 4-cilindarski 1.5 TSI snage 150 KS, sa sustavom ACT (Active Cylinder Technology) za isključivanje dva cilindra u vožnji. Dizelski motori: 1.6 TDI s 80 i 95 KS. U paleti mjenjača su ručni 5 i 6-stupanjski te automatski DSG7.

8. Najsnažniji model GTI (na slici) pokreće se turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem 2.0 TSI snage 200 KS, koliko je iz istoimenog motora prethodne generacije razvijao Golfu GTi iz 2004., što mu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,5 s i najveću brzinu od 240 km/h. U opciji je s ručnim 6-stupanjskim i automatskim DSG7, s dvostrukom spojkom. Pogon je prednji. Krajem 2018. očekuje se i 'top-gun' model R, s 320 KS i pogonom 4x4.

9. Uvodi se 3-cilindarska verzija 1.0 TGI (Turbo Gas Injection), s 90 KS i napajanjem prirodnim plinom. Da ne bi bilo zabune, nije tu riječ o klasičnom sustavu napajanja tekućim naftnim plinom (LPG), dakle propan-butan, nego visoko komprimiranim zemnim plinom CNG (compressed natural gas), koji se uglavnom sastoji od metana. To je znatno zahtjevnija i skuplja, ali učinkovitija i globalno povoljnija tehnologija, jer zemni plin treba stlačiti u posebni spremnik, pri više od 200 bara. U Hrvatskoj trenutačno postoji samo jedna punionica za stlačeni zemni plin (Radnička cesta u Zagrebu), u Njemačkoj ih je stotine.

10. Prodaja u Njemačkoj počinje u srpnju, a osnovni benzinac 1.0 da 65 KS, sa svom bitnom opremom stajat će 12.975 eura. Kod nas se očekuje u listopadu, a zbog većih davanja ponuda će počinjati s oko 100.000 kn. Prve najave i odjeci obećavaju uspjeh. Konkurenti: Ford Fiesta, Renault Clio, Škoda Fabia, Opel Corsa, Toyota Yaris, Mazda 2, Hyundai i20, Kia Rio, Citroën C3, Peugeot 208, Seat Ibiza... Je li novi Polo najbolji? Da!





Cindrić



Vulkal gume