28.5.2018. Autor: Željko Marušić

Zbog čega motor Meganea 1.4 16V iz 2005. loše radi na minimumu?

Budući da lošije pali potpuno zagrijan nego hladan, najprije treba provjeriti tlak goriva, jer je vjerojatno dotrajala električna pumpa goriva

Imam Renault Megane 1.4 iz 2005., kojeg sam kupio rabljenog, a do sada je prešao 195.000 km. Radi normalno i vuče dobro, ali odnedavno je počeo lošije paliti i to češće kad je topao, nego kad je hladan. Što bi mogao biti uzrok?

Marin V.

Kad motor lošije pali topao nego hladan, najprije treba provjeriti tlak goriva, jer je vjerojatno dotrajala pumpa goriva. Tlak kad se uključi kontakt treba biti 3,5 bara, a kad motor radi na minimumu (zbog podtlaka u usisnoj grani) - 3,2 bara. Električna pumpa goriva (smještena je pri dnu spremnika) se ne popravlja, nego mijenja. S obzirom na godine i kilometre,  preporučljivo je izmijeniti i preventivno. Istodobno, trebalo bi provjeriti brizgalljke te ih očistiti na ultrazvučnom uređaju, odnosno izmijeniti oštećene te provjeriti ispravnost lambda sonde. Provjerava se napon, odnosno njegovo osciliranje od 0,2 do 0,9 V i ako je neispravna, treba je izmijeniti.

Sljedeći u nizu mogućih uzroka su senzori temperature i tlaka usisnog zraka i zabrtvljenost usisnog kolektora (motor možda usisava 'falš' zrak, pa ne može normalno raditi). Budući da ste auto kupili rabljeni, moguće je da je prešao više, odnosno znatnije istrošen. Stoga vam savjetujemo i mjerenjem tlakove kompresije hladnog motora, koji trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 9 bara.  Ako je motor u dobrom stanju, trebaju biti10 bara i viši. Ako to nije slučaj, nužan je ozbiljniji zahvat na motoru - servis glave motora i ventila, izmjena klipnih prstenova, brušenje cilindara…




CHR



Vulkal gume