Autoportal.hr - najstručniji auto portal u regiji | Autorevija - najstručniji auto magazin u regiji

Switch to desktop

V2 SAGITTA IZ 1947. GODINE IMA REKORDNO NISKI KOEFICIJENT OTPORA ZRAKA KAROSERIJE

Izvedena iz VW Bube kao sportska verzija - danas u zračnom tunelu izmjeren čudesno niski Cw=0,217

Svjetska utrka za postizanje najnižeg koeficijenta otpora zraka karoserije trenutačno je u punom jeku. Mercedes CLA kočoperi se Cw vrijednošću od 0,22, dok svjetski prvak u niskoj potrošnji automobil VW XL1 s karoserijom u obliku cigare ima teško dosežan koeficijent otpora zraka od samo Cw= 0,189.

To su sve najmoderniji automobili, zadnja riječ tehnike današnje svjetske automobilske industrije, no vrijednosti koeficijenta otpora zraka karoserije koje postižu nisu ništa bolji od nekih automobila konstruiranih u dalekoj prošlosti, recimo u 1947. godini. Ove iznenađujuće rezultate pokazao je neobičan test.

Sada već daleke 1947. godine Kurt Volkhart predstavio je automobil ‘V2 Sagitta‘. Volkhart je početkom 1940-ih razvijao moderniju sportsku verzije legendarne VW Bube (VW Käfer) koja i nema baš povoljan koeficijent otpora zraka karoserije Cw=0,46. Volkhart je originalni oblik Bube totalno prepravio u puno aerodinamičniji oblik. Čak je eksperimentirao dodavanjem velike leđne peraje kako bi poboljšao opstrujavanje zraka oko karoserije i smanjio otpore.

Od velikih i opsežnih planova u teškim ratnim i poratnim godinama realiziran je samo jedan projekt pod imenom ‘V2 Sagitta‘ koji je imao laganu aluminijsku karoseriju pričvršćenu na cijevnu čeličnu šasiju. Vizualno automobil ‘V2 Sagitta‘ vrlo je sličan automobilu Porsche 356. Pokretao ga je u repu smješten Volkswagenov 1.1 boxer motor sa 24,5 KS.

I kada se mislilo kako je ‘V2 Sagitta‘ izgubljen zauvijek, pojavio se u javnosti na Concours d'Elegance. U siječnju 2013. konačno je provedeno tehničko ispitivanje V2 Sagitta‘ u zračnom tunelu i dobiveni su iznenađujući rezultati. Mogli bismo reći nevjerojatni rezultati. Vjerovali ili ne, ‘V2 Sagitta‘ ima koeficijent otpora zraka karoserije Cw=0,217, dok čeona površina ima 2,1 kvadratnih metara. To su rezultati tek neznatno slabiji od rekordnih Cw=0,189 i čeone površine od 1,5 kvadratnih metara automobila VW XL1.

Koliko je posao oko aerodinamike na ‘V2 Sagitta‘ odlično odrađen 1947. godine pokazuje dodatno testiranje u zračnom tunelu tijekom kojega su maknute bočne zaštite kotača (vidi prve dvije fotografije) koje današnji automobili nemaju, pa je onda izmjeren lošiji koeficijent otpora zraka karoserije Cw=0,252. S druge strane kada su današnji stručnjaci uklonili poluge brisača, izmjeren je povoljniji Cw=0,216. Odista zanimljivi rezultati starog automobila. Mnogi postavljaju pitanje koji bi koeficijent otpora zraka karoserije postigli stručnjaci iz 1947. da su imali na raspolaganju zračni tunel i kompjutore kojima raspolažu današnji stručnjaci za aerodinamiku.

(dvk)

Galerija slika

View the embedded image gallery online at:
http://autoportal.hr/index.php/novostic/6344#sigProIdb6827cb7fd
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

Web by KUHADA | Auto Portal © 2014 Sva prava pridržana

Vrh Desktop verzija

game_magazine_j30 Are you sure that you want to switch to desktop version?