Tehnika

PSA 2022. uvodi laki-hibridni modul s 48-voltnom instalacijom

Elektromotor momenta 190 Nm u sklopu je s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva te će se kombinirati s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2 PureTech

Evo zašto su niski okretaji motora štetni poput visokih

Otežava se podmazivanje i hlađenje, nastaje rizik pucanja uljnog filma u ležajevima i pojačanog habanja, a vibracije i trešnje povećavaju dinamičko opterećenje

Dizelaši su 'out'? Ni slučajno, evo novog Volkswagenovog 2.0 TDI!

'Mekom' hibridnom izvedbom sa sustavom starter-generator i litij-ionskom baterijom, alu blokom i unapređenjem ekoloških sustava 0,4 l štedljiviji i nadmašuje norme Euro6d

Dobro je znati: Što je BAS (Brake Assist)?

Elektro-hidraulički sustav kočne potpore u kritičnoj situaciji uspostavlja najveću kočnu snagu neovisno o pritisku papučice i tako znatno skraćuje zaustavni put

Senzacija: Povratak sustava 'pumpa-brizgaljka' spašava dizelaše?

Premda ne pruža preciznost regulacije kao 'common-rail', omogućava 5 do 10 posto nižu potrošnju, dakle i emisiju CO2

Evo zašto su benzinski motori elastičniji od dizelskih

Ako se pri ‘punom gasu’ povećaju otpori vožnje (uspon, frontalni vjetar …), dizelaš, za razliku od benzinca, smanjenjem brzine u istom stupnju prijenosa može malo ili nimalo povećati okretni moment, pa brzina znatnije opada ili treba šaltati niže

Tehnika: Mercedes-Benz OM 654 pokazao tko je gazda među dizelašima

Sa 195 KS i 400 Nm iz 1950 ccm najsnažniji je dvolitreni dizelaš s jednim turbopunjačem

Dobro je znati: što je, u stvari, elastičnost motora?

Pojam elastičnosti motora često se koristi pogrešno, ne samo u običnoj komunikaciji, nego i u 'stručnim' tiskovinama...

Važno: Smije li se dvomaseni zamašnjak zamijeniti jednomasenim?

Baš i ne. Tim se 'uštedom' može napraviti višestruka šteta, jer se ne prigušuju vibracije te se uništavaju vitalni dijelovi motora

Tehnika: Car 2 Car Communication, auto sa šestim čulom

Napredna elektronika s transponderima omogućit će alarmiranje i dodatno preventivno kočenje automobile, ne samo radarski, koja bi se mogla sudariti

Bosch, Vodafone i Huawei omogućili međusobnu komunikaciju pametnih aut

Uspješna testiranja: tehnologija Cellular-V2X poboljšava sustave pomoći vozaču, koji sada ne samo da upozoravaju vozače, nego im i aktivno pružaju podršku te komunikacija između automobila čini vožnju opuštenijom, učinkovitijom i sigurnijom.

Električni pogon uređaja motora: remen i lanac gube bitku sa strujom

Pojednostavljuje mehaniku, omogućava precizniju i jednostavniju regulaciju te smanjuje gubitke i otpore, čime poboljšava performanse te smanjuje potrošnju goriva i štetne emisije

Tehnika: Stacionarno i dodatno grijanje, ubija hladni start, ulazite

Višestruke prednosti: sustavi neovisnog grijanja automobila ne samo da povećavaju udobnost i sigurnost već i znatno produžavaju vijek motora

Renault Scenic i Grand Scenic oplemenjeni turbobenzincima TCe 115, TCe

4-cilindraš obujma 1330 ccm, razvijen u suradnji s Mercedes-Benzom, modularna je izvedenica 3-cilindraša 1.0 iz Twinga, Smarta i Sandera, koristi tehnologiju Nissana GT-R i postaje uzor svima

Sustav isključivanja cilindara ZAS (ACT), dva rade, dva ne rade i šted

Tehnologija isključivanja cilindara, kojom se potrošnja benzinaca približava dizelašima, nakon uvođenja u Volkswagenov turbobenzinac 1.4 TSI, postaje adut u novom 1.5 TSI sa 150 KS

112 godina turbopunjača, Viagre svakog motora

Sklop turbine i kompresora povećava učinkovitost i smanjuje potrošnju, u usporedbi s jednako snažnim usisnim motorom. Poboljšao je performanse i unaprijedio konstrukciju motora, omogućivši da za istu snagu bude manji i lakši

Ovo trebate znati o ispušnom sustavu

Kompleksna tehnologija za čisti ispuh: rad motora bazira se na pretvorbi kemijske energije goriva u mehanički rad, a nusprodukti su ispušni plinovi i toplina

Dobro je znati: Što je i kako radi pogon 4x4 Haldex?

Temelj je mehanički aktivna viskozna spojka u funkciji središnjeg diferencijala, aktivirana pumpom koja se vrti razlikom brzina vrtnji prednjih i stražnjih kotača

Boschov sustav Perfectly Keyless pretvara vaš pametni telefon u ključ

Nema više izgubljenih ključeva, budućnost se krije u mobitelima!

Dobro je znati: Što je to Multilink?

Sinonim za neovisan višezglobni ovjes, koji osigurava najpovoljniju geometriju kotača u svim uvjetima te poboljšava stabilnost bez remećenja udobnosti