Tehnika

'Hi-tech' 3-cilindraši, dvosjekli mač za kupce, evo i zašto

Kad se nagazi gas, vuku k'o veliki, ali i troše k'o veliki, održavanje je skuplje, ništa se ne može napraviti izvan servisa, a rizici papreno skupih kvarova neusporedivo su veći...

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (4)

Laserska svjetla imaju najveći doseg, pa tako halogeni snop 'dobaci' do najviše 125 metara, LED do 300 metara, a laser do 700 metara

Volkswagen svima u automobilu omogućio mijenjanje glazbe

Media Control App dostupna kao dio Discover Navigation (Pro) sustava

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (3)

Prvi automobil sa svim LED svijetlima bio je Audi R8 2006., a danas već ima jako puno modela na kojima nećete naći niti jednu žarulju...

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (2)

Ksenonska svjetla daju 2,5 puta veći intenzitet svjetlosti od halogenih - 3000 lumena u odnosu na 1000 do 1500, koliko isijavaju halogenke tipa H4 ili H7

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (1)

Farovi su napredovali brže od mehanike, a počelo je običnom žaruljom

Mercedesova svjetla sa rezolucijom većom od HD video projektora

Mogu savršeno osvijetliti prometnicu baš tamo gdje je potrebno, a pri tome još i projicirati odgovarajuće znakove

Dobro je znati: Ručni mjenjač, kako funkcionira i čemu služi

Izmjene stupnjeva prijenosa, polužnim mehanizmom koji pokreće vilice sa sinkronim prstenovima, nužne su zbog nepovoljne momentne karakteristike motora

Automobili ubojice bez vozača

Etičke dvojbe samovozećih vozila

Bilo pa prošlo: Pumpe-Düse Einheit (Unit Injector), sklop pumpe i briz

Pouzdan i učinkovit sustav ubrizgavanja, kojemu su presudili masivna i skupa izvedba te problemi s ispunjenjem eko normi

Kad se kod automobila 6-voltna instalacija prebacila na 12V?

Većina marki na 12V prešla je 1950-ih, a 6V je najduže ostalo u Citroënu 2CV Spačeku, do 1966., i Volkswagen Bubi, do 1967.

Dobro je znati: Kompatibilnost u sudaru, sigurnosni adut najboljih mal

Smart ForTwo je 'mali tenk', koji koristi deformacijsku zonu drugog auta i pruža pasivnu sigurnost poput velikog

Električni kompresor u Audiju SQ7 pokazao se najboljim rješenjem za ub

Tvrtka iz Ingolstadta lani je predstavila prvi serijski auto koji uz turbokompresor ima i električni kompresor, koji osigurava trenutni odziv na gas. Iskustva su izvrsna...

Tako je počelo: Slavni krilni Mercedes-Benz 300 SL Gullwing iz 1954. j

Prvi 4-taktni automobilski benzinac s direktnim ubrizgavanjem izravni je sljednik zrakoplovnog motora Messerschmitta Bf-109

Dobro je znati: Što je akumulator, odnosno električna baterija?

Najveći kapacitet imaju litij-ionske baterije, ali su najskuplje i najosjetljivije

ZF i Porsche napravili automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, 8 stup

Rafalno šaltanje uz programirano podmazivanje, koje smanjuje otpore za 28 posto, i injekciju električne snage do 100 kW

Tako je počelo: Prvi automobil s direktnoubrizgavajućim benzincem bio

Prednosti direktnog ubrizgavanja najprije su se dokazali u dvotaktnom ciklusu, u vrijeme prije ekoloških standarda

Tako je počelo: Prvi zrakoplov s direktnoubrizgavajućim benzincem bio

Obrnuto postavljeni V12 Jumo 210 G omogućio je ugradnju topa među blokovima koji je pucao kroz os propelera

Tako je počelo: Prvi benzinac s direktnim ubrizgavanjem u cestovno je

Švedski kamionski Hasselman pokretao se motorom koji nije bio klasični benzinac nego višegorivni motor, koji je mogao koristiti i benzin i dizel

Tako je počelo: Prvi benzinac s direktnim ubrizgavanjem ugrađen je 190

Pionirski benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem istodobno je bio prvi V8 motor na svijetu