Vremeplov

26. svibnja 1938., u Fallerslebenu, predstavljena Volkswagen Buba

70.000 posjetitelja, 600 uzvanika i 150 novinara svjedočilo trenutku koji će promijeniti automobilsku povijest

40 godina: Simca-Chrysler Horizon (1978. - 1987.), Golfa nadmašio samo

'Europski auto 1979. godine', amerikanizirana izvedenica Simce 1100, dobro je startao, a potom zabrljao, zbog konfuzije pri re-brendiranju u Simcu-Talbot, pa Talbot i loše limarije i

Prvi auto u povijesti nije bio njemački Benz Patent Motorwagen, nego f

Početkom veljače 1884. odvezao se cestom od Fontaine-le-Bourg do Caillyja, ali nakon što mu je potom eksplodirao motor odustalo se od proizvodnje

Zaboravljene marke: G. Adami & Ci (1901. - 1906.), Italija

Konstruktori uspješnih 'sportskih' automobila s početka 20. stoljeća, preskupih da bi se održali na tržištu

40 godina: Saab 99 Turbo (1978. - 1984.), jedan od pionira turbo-ere

Švedska 3-vratna kupe-limuzina s 2-litrenim benzincem, turbopunjačem Garrett nabijenim na 147 KS, postizala je, tada, izvrsne performanse (9,1 s, 196,7 km/h), uz potrošnju od 13 litara

Automobili s dva motora: Alfa Romeo 16C Bimotore (1935.)

S dva redna 8-cilindraša po 3165 ccm i 270 KS mogao, jednim mjenjačem i pogonom na stražnje kotače mogao je potegnuti 362 km/h, ali je bio nestabilan i užasno trošio gume

Porsche 986 (1996. - 2004.) - čuveni Boxster postaje dragocjeno blago

Još do nedavno bio je slabo zanimljiv potencijalnim kupcima, u međuvremenu je postao gotovo nevidljiv na tržištu rabljenih

Vremeplov: Hillman Hunter (1966. - 1979.)

Konzervativna limuzina naprosto se ne prestaje kotrljati i našim cestama

Vremeplov: Mazda 1500 (1966. – 1973.)

Trebala je biti Alfa Romeo, no umjesto toga donijela je slavu Japancima

50 godina: Citroën Méhari

Plastični 'buggy' na mehanici Diane 6 odnedavno ima električnog nasljednika

50 godina: BMW 2500 (1968. - 1977.), slavni 'New Six', serije E3

Prethodnik Serije 7 bio je luksuzno-sportska limuzina visoke klase, po 'fun-to drive' principu, s performansama (10,9 s, 195 km/h) respektabilnim i po današnjim mjerilima

70 godina: Land Rover, kultni britanski terenac

Nastao na šasiji i podvozju Jeep Willysa i s aluminijskom nadgradnjom imao je bolja svojstva od originala, desetljećima je zakon brojnih policija i vojski

Zaboravljene marke: Adler (1900. - 1939.), Njemačka

Pioniri aerodinamičnih istraživanja, hidrauličkih kočnica, prednjeg pogona, bili su uzor u kvaliteti i tehnologiji, ali nisu znali s financijama

Zaboravljene marke: Ader (1900. - 1907.), Francuska

Pioniri europskih V8 krenuli preambiciozno, natjecali se u utrkama i pokušali proizvoditi motocikle, a propali zbog skupe proizvodnje

Zaboravljene marke: Apollo (1910. - 1927.), Njemačka

Njemački Bugatti, sportski luksuz u krivo vrijeme, ubila ga kriza

Zaboravljene marke: Apollo (1962. - 1964.), SAD

Američki proizvođač GT auta koji naprosto nisu imali sreće i danas se malo tko sjeća njihovih jedinih modela 3500 GT i 5000 GT, ovisno o obujmu Buickovih V8

45 godina: Volkswagen Passat B1 (1973. - 1981.), milijunski uspjeh na

Prvi uspješan Volkswagen novoga doba naslijedio je zlosretni K70, stigavši godinu prije Golfa, s motorom uzdužno ukoso i prednjim pogonom 'Europskog auta 1972. godine'

50 godina: Opel GT (1968. - 1973.), 'Baby Corvette' i 'lažni sportaš'

Na platformu 'neuništivog' Kadetta nasađena je atraktivna karoserija, a u verziji GT 1900, s Rekordovim motorom od 90 KS, imao je korektni temperament (11,5 s, 185 km/h)

50 godina: Mercedes-Benz 300 SEL 6.3, kraljevska sportska ikona

Druga generacija S-klase (W 109), koja je 1965. zamijenila 'Repaša' (W 112), dobila je 'motorčinu' 6.3 V8 s 250 KS, iz 'predsjedničkog' modela 600, za tada impresivnih 6,5 s i 220 km/h te potrošnju od 15,5 litara

50 godina: Ford Capri I (1968. - 1974.), najpoznatiji ‘lažni sportaš’

Zanosni coupe, stilska umanjenica slavnog Mustanga, u osnovnoj verziji 1300 imao je samo 50 KS, a zbog njega je Opel 1970. napravio Mantu