Vremeplov

ERA (1933. - 1954.), Velika Britanija

Prethodnici Lotusa, McLarena, Williamsa i ostalih trkaćih legendi s Otoka

Počeli su prije Forda i Oldsa

Duryea - prvi američki proizvođač benzinskih automobila (1895. - 1917.)

Automobili su im bili samo sporedni

Dürkopp - njemački proizvođač koječega, pa i automobila (1897. - 1929.)

Jaguar XKSS (1957., 2016. - danas)

Ultimativni britanski superautomobil 1950-ih odnedavno je ponovo u ponudi

Matra Rancho (1977. - 1984.)

Preteča mode SUV-ova, kvaziterenski šminker na mehaničkoj osnovi Simce 1100

Dossier: Kočnice (3): usporedba zaustavnog puta i snage dizelaša

Bubanj kočnice teško su zaustavni put pri 100 km/h mogle spustiti ispod 70 m

Dossier kočnica (2): uvođenje diskova jedan je od najvažnijih događaj

Napredak u tehnologiji kočenja veći je nego u drugim sustavima, jer je automobil teže zaustaviti nego ubrzati

Dossier kočnica (1): Od 1935 zaustavni put skraćen 63 posto

Opel Olympia je sa 24 KS postizala je 100 km/h, a s maksimalne se brzine bubanj kočnicama mogla zaustaviti u 84 m

Vremeplov: Alfa Romeo 155 (1992. - 1998.), sportski rođak Fiat Tipa i

Prelazak na 'konfekciju', s pogonom sprijeda i motorom poprečno, bio je šok i užas za Alfiste, premda je to bio solidan sportski model

Ford P6 12M/15M (1966. - 1970.)

Osrednji uspjeh za modernijeg tržišnog konkurenta VW Bube i Opel Kadetta

Zaboravljene marke: Reliant (1935. - 2002.)

Neobična britanska legenda, dobar za Delboya Trottera, ali i princezu Anne

Renault Dauphine (1956. - 1967.)

Bio je veliki prodajni hit u Europi, no u Americi je završio poput Yuga

Zaboravljene marke: Graham-Paige (1927. - 1940.), SAD

Omiljena Papina tvrtka, obilježena inovativnim dizajnom i nedostatkom novca

60 godina: Tatra 603 (1956. - 1975.)

Zaboravite Roswell, pravi automobilski NLO-i dolazili su iz istočne Češke

30 godina: Aleko (1986. - 2003.)

Uz Ladu Samaru najznačajniji pokušaj modernizacije sovjetske autoindustrije

110 godina: Lagonda (1906. - danas.)

Britanska aristokracija: mnogo više od sestrinske tvrtke Aston Martina

50 godina - Volvo 140 (1966. - 1974.)

Dugovječni favorit odvjetnika i liječnika pojam je za sigurnost u vožnji

40 godina - Audi 100 C2 (1976. - 1982.)

Od zamalo pa milijuna proizvedenih, danas ih je ostalo tek nekoliko tisuća

30 godina - Porsche 959 (1986. - 1993.)

Najsofisticiraniji superautomobil iz doba grupe B, omiljen i Billu Gatesu

20 godina - Lotus Elise (1996. - danas)

Najbolji vozački automobil za sve prave znalce koji ne traže moćnu konjicu