AUTOSALONI POSTAJU PROŠLOST

Automobili će se prodavati putem internetskih platformi, tko se ubrzo ne prilagodi, propast će

Foto: Geneva International Motor Show

Kad je budućnost prodaje automobila, od velikih automobilskih salona, do lokalnih prodavaonica automobila u pitanju, sve će se svoditi na tri bitna čimbenika: Internet, Internet, Internet!

Slučajno ili ne, Toyota je 2020. pretekla Volkswagen i nakon četiri godine ponovo postala automobilski proizvođač s najvećom prodajom dakle i proizvodnjom, jer je pravilo tvrtke da proizvodnja za skladište ne smije biti veća od jedan posto ukupne proizvodnje. Dakle sve što se proizvedene se u 99% posto i proda. Japanski koncern je u 2020. proizveo 9,5 milijuna automobila, samo 11,3 posto manje nego tijekom 2019.

Razlog za to je u dugoročnoj i već tradicionalnoj usmjerenosti na kvalitetu i pouzdanost, a u kriznim vremenima to postaje ljudima najvažnije. Za japansku tvrtku sretna je okolnost što su prvi intenzivno krenuli u program hibridnih vozila, koje vizionarski i pionirski guraju od 1997. Japanci su očito prvi optimalno posložili sve adute za korona-krizu i vrijeme poslije nje. Ništa više neće biti isto, kad su prezentacije i prodaja automobila, posebice.

Umrli su svi veliki automobilski saloni, od ženevskog, koji je nosio aureolu “Automobilskog Wimbledona”, frankfurtskog i pariškog, do detroitskog, losangeleškog i tokijskog. Shvatilo se da je to samo preskupi glamur i šušur, koji u novom svijetu nema velikog utjecaja. Nestale su i papreno skupe prezentacije novog modela, gdje su golemi poslovni interes izgubile mondenske destinacije. Samo u Barceloni i okolnim turističkim resortima bilo je dvadesetak velikih premijera novih modela automobila godišnje.

Za svaku prezentaciju po stotine novinara i ostalog personala, djelatnike proizvođača. Milijarde su se trošile na to. Sljedeći na udaru su lokalni saloni automobila, na čije su uređenje mnogi poduzetnici utukli milijune kuna. A personal, režije…, sve to treba platiti i na kraju fakturirati kupcima automobila. Sve to postaje besmisleno i neisplativo, kad kupcima bolju informacijsku priču mogu ponuditi internetske prezentacije i platforme.

Zašto, po prosječnom automobilu bespotrebno potrošiti pet tisuća eura, koje se potom ulijevaju u konačnu cijenu, kad se, za najviše pet posto tog iznosa, za pripremu kvalitetnog internetskog sadržaja, kupcima mogu ponuditi cjelovite informacije. Potom taj novac mogu reinvestirati u podizanje kvalitete, razvoj, garancijske pakete. Korona, u autoindustriji donosi revolucionarnu i korisnu pozitivnu promjenu…

Dakle, kad je budućnost prodaje automobila, od velikih automobilskih salona, do lokalnih prodavaonica automobila u pitanju, sve će se svoditi na tri bitna čimbenika: Internet, Internet, Internet! U tome je Toyota, ponovno, vizionarski napravila iskorak i kapitalizirala svoje dugoročne i strateške odluke. Google je olakšao pretragu po automobilskim brendovima, a nedavno izvješće, na temelju istraživanja u 158. zemalja pokazuje da je u 2020. došlo je do dramatičnih promjena.

Google je objavio analizu tražilice, za automobilske brendove za 158 zemalja. Toyota je bila najtraženija marka automobila u 2020. Zauzimala najviše mjesta u pretraživanjima u 55 zemalja (34,8 posto) Tim se vratila na prvo mjesto, na kojem je bila 2018.
BMW je doživio težak internetski udarac, jer je 2019. bio prvi internetski izbor za automobilski brend u 118 zemalja (74,6 posto), što je u 2020. palo na 34 zemlje (21,5 posto).

Zbog toga ne treba dvojiti da će japanski brend kapitalizirati te strateške prednosti i u ovoj godini. Oni koji su zakasnili, koji se čim prije ne preorijentiraju na nove platforme, platit će veliku cijenu – stagnirat će i propasti. Prodaja automobila u automobilskim salonima, kakvu još poznajemo je prošlost, a tranzicija će kroz sljedećih pet do deset godina ići postupno.

Već sada je barem trećina njih višak, a mnogi su, nažalost opterećeni dugoročnim kreditima za preskupo i neracionalno uređenje, prevelikim prodajnim personalom, čije velike izravne i posredne troškove sve manje će proizvođači, a posredno kupci, moći i željeti plaćati.

Istraživanja koje je naručio Volvo otkrilo je da čak 80 posto kupaca automobila švedskog proizvođača mnoge stvari kupuje ‘online’. U tom će smjeru krenuti i sam Volvo. Šefovi tvrtke najavili su da će polako uvoditi internetsku prodaju svojih automobila. Također, više će početi ulagati u internetsko oglašavanje. Pitanje je, naravno, što će se dogoditi s 2000 prodajnih salona, od kojih je više od tisuću u Europi.

Slične najave stižu iz Daimlera (proizvođača Mercedes-Benza), BMW-a (BMW, Mini Rolls-Roce), Volkswagena (VW, Škoda, Audi, Seat, Bentley…) Kineski Geely, koji je vlasnik švedskog brenda Volvo, utemeljio je novi brend Lynk (premium izvedenica Volva), prvi u povijesti autoindustrije koji je zamišljen da se isključivo prodaje putem internetskih platformi.

Autosaloni, od vrha do dna – nula bodova. Naravno da će profitirati kupci i to će postati trend. Zbog toga je korona-kriza dobrodošla, kao dobrodošla tektonska promjena koja će omogućiti resetiranje cjelokupnog sustava proizvodnje i prodaje automobila, uz goleme i višestruko korisne racionalizacije i uštede, koje će doprinijeti poboljšanju razvoja i konkurentnosti. Sve se poklopilo, ili je bilo izrežirano, s transformacijom toplinskih pogonskih sustava (benzinskih i dizelskih), u električne…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin