UZ FERRARI JOŠ JEDNA MARKA STIŽE...

BMW M Hybrid V8 kao LMDh prototip kreće u pripreme, s motorom iz DTM modela na doradi

Za nekoliko tjedana počinje intenzivno razdoblje testiranja za BMW M Hybrid V8, s kojim će se BMW M Motorsport boriti za ukupne pobjede 2023. u IMSA GTP klasi WeatherTech SportsCar Championshipa.

Projekt je već dosegao ključnu prekretnicu, uz uspješno pokretanje hibridnog pogonskog sustava nakon ugradnje u testno vozilo krajem lipnja. BMW M Hybrid V8 pokreće osmocilindrični turbo motor P66/3 s dodatnim električnim pogonom. Motor s unutarnjim izgaranjem temelji se na DTM jedinici korištenoj u izvedbi BMW M4 DTM 2017. i 2018. Tijekom dvije faze rekonstrukcije, prošao je sveobuhvatne prilagodbe kako bi zadovoljio stroge zahtjeve LMDh hibridnog pogonskog sustava.

Ulrich Schulz, voditelj dizajna pogona u BMW M Motorsportu, i njegova grupa pokrenuli su procjenu kako bi odredili koji bi trkaći motor bio najprikladniji za pretvorbu u hibridni pogonski sustav visokih performansi, čak i prije nego što je Upravni odbor BMW Grupe dao zeleno svjetlo za ulazak BMW M Motorsporta u kategoriju LMDh u lipnju 2021. Vremenska ograničenja i potreba za razmatranjem aspekata održivosti koji igraju sve kritičniju ulogu u moto utrkama, kao i automobilskoj industriji općenito, značili su da projektiranje iz nule novog motora i njegova izgradnja po visokoj cijeni nije bila opcija. Posljedično, pitanje je bilo utvrditi koji će dokazani trkaći motor najbolje zadovoljiti stroge zahtjeve i specifikacije propisa LMDh.

(foto: BMW)

Osmocilindrični motor P66/1 s normalnim usisom korišten u sezonama 2017. i 2018. u BMW-u M4 DTM bio je onaj koji je dobio priznanje. Kao potpuno nosiva komponenta u BMW M Hybrid V8, imao je prednost što se mogao koristiti u monokok šasiji bez dodatnog podokvira, a također je bio i onaj koji je najviše odgovarao regulatornim zahtjevima nakon pretvorbe u hibridni turbo motor.

(foto: BMW)

Dvije pogonske komponente u automobilu su prvi put spojene krajem lipnja. Prvo paljenje hibridnog sustava bilo je uspješno. Krajem srpnja slijede daljnja testiranja u Varano de Melegari (ITA). Odmah nakon toga počinje intenzivna testna faza.

BMW M3 DTM motor (foto: BMW)

Specifikacije za P66/3 – BMW M Hybrid V8

Postava V8
Obuajm 3,999 cc
Broj cilindara 8
Konstrukcija cilindara Blok cilindra i glava cilindra od lijevanog aluminija, obloga cilindra kao sloj željeza u LDS postupku
Kut cilindara 90 °
Provrt 93 mm
Hod 73.6 mm
Razmak cilindara 102 mm
Ventili po cilindrima 4
Najveći broj okreta max. 8,200 o/min
Najveća snaga (regulirana) oko 640 KS
Moment oko 650 Nm
Način ubrizgavanja Visokotlačno izravno ubrizgavanje pri 350 bara
Sistem podmazivanja Sustav suhog korita (pumpa sa 6-ćelija)

Foto: BMW

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo