ISTRAŽIVANJE

BMW je među našim ljudima vrlo popularan, vlasnici ovih modela najviše su izgubili kupnjom

BMW je godinama među najpoželjnijim markama automobila, i to se vjerojatno neće tako brzo promijeniti. Čak i u državama kojima je standard slabiji…

BMW desetljećima vlada i njegova je pozicija na tržištu polovnih automobila i dalje jaka. No, zadržavaju li BMW automobili dobro svoju vrijednost i mogu li se modeli uspoređivati?

Istraživanje koje je provela tvrtka za povijest vozila carVertical otkrilo je BMW-ove modele kojima vrijednost pada najviše i onima kojima pada najmanje.

SUV-ovi su u proteklih 10 godina postali sve popularniji, a ni BMW automobili nisu iznimka. Serija X ima najbolju tržišnu vrijednost od svih BMW modela, čime je nadmašila dobro poznate modele kao što su Serija 3 ili serija 5.

Trogodišnji BMW X1 vrijedi 62,4 % svoje inicijalne vrijednosti, što znači da gubi gotovo 38 % svoje maloprodajne cijene. Nakon pet godina, njegova vrijednost pada na 48,8 %, a nakon 10 godina na 24,5 %. U svim dobnim skupinama automobila, BMW-ovi SUV-ovi zadržavaju najviše vrijednosti: X3 star tri godine ima vrijednost 49,8 %, X5 66,6 %, a X6 73,3 %. Ovo su izvrsne brojke u usporedbi s BMW-ovim automobilima koji ne spadaju u kategoriju SUV-ova.

Naravno, X modeli nisu besmrtni – tijekom dužih razdoblja, njihova vrijednost može značajno opasti. 10-godišnji X6 ima vrijednost samo 21,7 %, a brojke su slične i u ostalim serijama: X1 ima samo 24,5 %, X3 28,4 % i X5 20,3 %. Drugim riječima, iako je X6 jedan od najskupljih SUV-ova na tržištu, nakon 10 godina gubi većinu svoje vrijednosti.

Foto: BMW

Kupci novih BMW-ovih automobila žele sav luksuz i najnovije inovacije koje mogu dobiti. Međutim, to je manje važno na tržištu rabljenih automobila gdje kupci preferiraju automobile koji su jeftiniji za održavanje.

Serija 7 jedan je od najskupljih modela u BMW postavi. Međutim, čim izvezete automobil iz auto kuće, njegova vrijednost brzo pada. Serija 7 stara tri godine ima vrijednost 40,5 %, koja pada na 14,4 % nakon što ovaj model napuni 10 godina.

BMW-ova serija 7 napravljena je za posebnu publiku koja cijeni luksuz i status. Ali komplicirano i skupo održavanje čini ovaj BMW manje atraktivnim na tržištu polovnih automobila. Ljudi koji traže rabljeno vozilo obično žele potrošiti što manje novca na popravke. Stari BMW 7 nije učinkovit automobil u tom pogledu.

Nagli porast popularnosti SUV automobila oduzeo je značajan tržišni udio konvencionalnim automobilima, što je negativno utjecalo na njihovu vrijednost. BMW automobili Serije 3 i Serije 5 gube polovicu svoje vrijednosti u prve tri godine. Nakon 10 godina, serija 3 ima vrijednost 18 %, dok serija 5 ima 19,3 %, što je manje nego bilo koji drugi automobil iz serije X.

Iako neki ekskluzivni modeli kao što je Serija 6 ima veliku vrijednost nakon tri godine (90,9 %), ona nakon toga počinje brzo padati. Serija 6 stara pet godina zadržava tek 56,2 % svoje vrijednosti, što je značajan pad u samo dvije godine.

Nakon pet godina ističe tvorničko jamstvo, što povećava troškove održavanja Serije 6. Budući da se radi o luksuznom modelu, nitko ne želi riskirati visoke troškove održavanja i pad tržišne cijene.

To ne čudi, s obzirom da se mnoga vozila na tržištu rabljenih automobila prodaju sa skrivenim oštećenjima koja je skupo popraviti. Luksuzni automobili kao što je BMW Serije 6 glavni su kandidati za takve prevare jer prodavači imaju veliku korist od zaobilaženja istine. Kao rezultat toga, kupnja skupih kupea, čak i nakon pada vrijednosti nakon pet godina, savjetuje se tek nakon provjere povijesti automobila i detaljnog pregleda.

Isto se odnosi i na sportske BMW modele kao što su M2, M3 ili M5, koji tijekom godina zadržavaju visoku vrijednost. Neke starije generacije M automobila mogu biti čak i skuplje nego što su bile prije 10, 20 godina kada su napuštale tvorničku traku. Međutim, ovaj rast vrijednost nema puno veze sa svakodnevnim životom – ovakve automobile traže kolekcionari i entuzijasti.

 

Autor

Preporučeni sadržaj