POTRES U PREMIUM SEGMENTU

BMW Serija 5 (G30): redizajnom izbrusio adute, od 184 do 530 KS, hi-tech simfonija…

Kad BMW predstavlja Seriju 5, novu ili redizajniranu kao danas, to je uvijek praznik za ljubitelje bavarskih modela…

Takvom događaju svjedočili smo u listopadu 2016., kad je predstavljen model sedme generacije, (prodaja je startala u siječnju 2017.), u limuzinskoj (G30) i karavanskoj verziji (G31). Na pragu četvrte godine došlo je vrijeme za redizajn.

Da se čelnicima konkurenata iz Ingolstadta (Audi) i Stuttgarta (Mercedes-Benz) ‘tresu gaće’, pokazao je nedavni usporedni test uglednog Autozeitung.de, gdje je adut iz Münchena, izvedbom prije redizajna, odnio pobjedu.

A sada je stigao ‘izbrušen’ model, koji se prepoznaje novim, atraktivnim LED svjetlima. Poboljšan je sitno, ali bitno, hi-tech gadgetima i 48-voltnim blago-hibridnim sustavom. Odlikaš premium više-srednje klase (E-segmenta) postaje još bolji, ubojitiji.

BMW-ovi stručnjaci promišljeno su izbrusili sve što se inače radi u sklopu redizajna. Sjedala unaprijeđenog profila i dezena, novi gadgeti i informacijski sustav, naprednije sučelje s novim dodirnim ekranom, Live Cockpit Professional, sa sustavom ID7 koji uključuje govornu komunikaciju, navigacija s posebnim sustavom BMW Maps…

 

 

 

 

 

 

 

 

U ponudi motora je 4-cilindarski turbobenzinac 2.0, u modelima 520i (184 KS) i 530i (252 KS) te 6-cilindarski 3.0 u 540i (333 KS). Na vrhu benzinske ponude je bi-turbobenzinski 4.4 V8 u Top Gun modlu M550i (530 KS). Naravno, dizelska ponuda ostaje – 4-cilindarski turbodizelaš 2.0 u najpopularnijem 520d (190 KS) te 6-cilindarski 3.0 u 530d (286 KS) i 540d (340d).

Jaki aduti, posebice za američko tržište, su plug-in-hibridi, s autonomijom samo na struju od 62 km – 530e, sa sustavnom snagom od 292 KS, na temelju turbobenzinca 2.0 i elektromotora te 545e sa sustavnih 394 KS iz 3.0 i elektromotora.

 

 

 

 

 

 

 

Serijski za sve motore je 48-voltna blago-hibridna potpora preko remenskog sustava Start-Stop te automatski 8-stupanjski mjenjač Steptronic. Za snažnije verzije predviđen je integralni pogon BMW xDrive. Sportski paket opreme M Sport Edition dostupan je za sve motorizacije (i osnovne).

Zahtjevniji će moći naručiti M Sportpaket, s 20-colnim alu naplacima i sportskim podvozjem. Cijene? Ostaju nepromijenjene te u Njemačkoj startaju od 49.100 eura.

 

 

 

 

 

 

 

 

DOBRO JE ZNATI

Prvi model Serije 5 (E12) bio je 520 sa 109 KS iz 1972., u jeku naftne krize, a 1974. stiže 518 s 90 KS. Snažnije su inačice bile 6-cilindarske, 525 do 533i i ‘top-gun’ M535i s 210 KS. Druga E28 stigla je 1981., sličnom, unaprijeđenom tehnikom, a povijesna uvođenjem 6-cilindarskog turbodizelaša 524td sa 116 KS, koji je intercoolerom u 524tds pojačan na 143 KS.

Treća E34 iz 1988. zanimljiva je jer uvodi moćne benzince V8 i pogon 4×4 te, uz serijski ABS i četiri zračna jastuka te dotad najbolja kontrola proklizavanja ASC+T, a posebno jer 1991. dobiva karavansku inačicu Touring. Četvrta Serija 5 E39 1996. dobiva dvostruko podešavanje faze ventila (double VANOS), prvi ‘common-rail’ 530d sa 184 KS.

 

 

 

 

 

 

 

Potom 2004. stiže za neke sporna, za neke dosad najbolja peta serija E60, koju j dizajnirao kontroverzni Chris Bangle. Šesta F10 iz 2010., uz najnapredniju tehnologiju, vratila se klasičnom, gospodskom stilu.

Ali, mnogi ne znaju da je službeno prvi model bio 1500 (New Class) iz 1962., s 80 KS, potom 1800 s 90 KS te 2000 sa 100 KS i 2000 ti sa 120 KS i ovalnim svjetlima. Kod nas je najpopularniji bio 1800 s 90 KS.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo