ZA BOLJU UČINKOVITOST I PERFORMANSE

Bosch najavio još učinkovitiji CVT mjenjač za električne automobile

Novi mjenjač donio bi na koncu veći domet, brže ubrzanje i veće krajnje brzine, te optimalnu udobnost…

Posao s elektromobilnošću cvjeta. Određene primjene, međutim, i dalje predstavljaju ogromne izazove za električni pogonski sklop: pri vuči prikolica, rješavanju strmih uspona s velikim opterećenjem na vozilu ili vožnji dužim dionicama autoceste velikom brzinom, razina baterije brzo pada. Gotovo svi električni automobili imaju samo jedan stupanj prijenosa, ali u takvim situacijama višestupanjski mjenjač može raditi učinkovitije.

Da bi to pokazao, Bosch je u ispitno vozilo, Volkswagen Golf GTE ugradio kontinuirano promjenjivi automatski mjenjač (CVT) s potisnim remenom. Nazvan CVT4EV, ovaj prijenos povećava učinkovitost do 4 posto. Ovisno o dizajnu, to može pružiti veći okretni moment u vučnom načinu, bolje ubrzanje ili veću maksimalnu brzinu.

“CVT4EV proširuje repertoar električnih automobila”, kaže Gert-Jan van Spijk, koji je u Boschu zadužen za CVT inženjering. A budući da mjenjač kontinuirano podešava omjer bez gubitka vuče, ne gubi se jednostavnost vožnje tipična za e-vozila. Bosch doprinosi svojoj stručnosti u sustavu i nekoliko komponenata cjelovitim CVT rješenjima koje nude specijalizirani proizvođači mjenjača.

Promjenjivi omjer prijenosa CVT4EV pruža najbolji mogući omjer učinkovitosti i performansi. U tu svrhu sustav može slobodno kontrolirati brzinu i okretni moment elektromotora. Pri malim brzinama, manji prijenosni omjer poboljšava karakteristike ubrzanja i upravljanja pri usponima, dok veći omjer povećava učinkovitost pri većim brzinama, kao i povećanje najveće brzine. Uz to, pruža povećani okretni moment prilikom vuče i vožnje izvan ceste, ali uz manju potrošnju energije. Posebno pri konstantnim brzinama, CVT4EV smanjuje energetske potrebe vozila.

Zbog smanjenog okretnog momenta i brzine elektromotora, jeftiniji i kompaktniji motor može pružiti iste ili čak bolje performanse. Alternativno, isti motor može postići veći domet. Kao rezultat toga, proizvođači električnih vozila mogu pronaći optimalnu ravnotežu između kapaciteta i dometa baterije.

Koncept CVT4EV u pripremi je od strane Bosch Transmission Technology B.V., nizozemske podružnice Boscha. Tvrtka je sa sjedištem u Tilburgu lider u razvoju i masovnoj proizvodnji CVT remenja. Potpuna rješenja CVT4EV dostupna su putem specijaliziranih dobavljača mjenjača. A prvu serijsku primjenu očekuju već tijekom 2023.

Foto: Bosch

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin