Svi dobro znamo kako električni modeli dobar dio energije dobivaju s kočenjem…
Bubnjevi na automobilu, nešto što danas nije poželjno vidjeti u 2022. na modelima. Na neki način, uvijek su simbolizirali slabije opremljene i tehnološki zaostale modele. No, ako je vjerovati natpisima, njihovo vrijeme bi opet moglo doći. Kako piše Revija HAK, nova tehnologija elektroničke kontrole kočnica (a ne hidraulične), mali motor upravlja silom kočenja, a bubanj kočnice idealne su za električne modele u kojima se mnogo manje koriste kočnice.
Sve popularniji i sve više nametnuti ‘strujići’ u velikoj mjeri usporavaju se regeneracijom energije kočenja. Energiju kontrolira generator i time se baterija puni. Zbog toga se klasične kočnice se sve manje koriste. Uz pravi stil vožnje, čak i do 95 posto usporavanja vašeg automobila apsorbira sustav regenerativnog kočenja. To je dobro za vaš akumulator, ali dobru računicu kvari trošenje diskova. Kada automobil ostane na kiši nekoliko dana, na kočionim diskovima često se može vidjeti mali sloj hrđe. On obično nestane nakon što zakočite nekoliko puta, osim kod električnih automobila. Ovaj sloj hrđe nastavlja se nakupljati iu ekstremnim slučajevima može čak dovesti do kvara kočionog sustava. Bubanj kočnice nemaju taj problem jer imaju zatvoreni sustav koji nije toliko osjetljiv na vanjske utjecaje. Stoga, samim time postaje jako zanimljiv svojom koncepcijom…
Proizvođači su na potezu.
Naslovna fotografija: Arhiva/Hrvoje Grguljaš