Citroën C4 (2020.), povratak u velikom stilu, na bazi novog Peugeota 308

Odbrojavanje je počelo: 3. generacija francuskog kompakta stiže 30. lipnja 2020., na ‘izbrušenoj’ tehnologiji modela Peugeot 208 i Opel Corsa, prethodnica za novi Peugeot 308, kao standardni Citroën C4 i električni Citroën ë-C4…

Prvi Citroën C4 predstavljen je 2004., kao nasljednik modela Xsara i tehnološki srodan s Peugeotom 307. Simpatičan i funkcionalan ‘francuski Golf‘ pamti se po neobičnom volanu s nepomičnim središnjim dijelom i zakretnim obručem. Osim kao 5-vratni hatchback, proizvodio se i kao neobičan 3-vratni polu-coupe.

Na kineskom je tržištu iz njega izvedena limuzina C-Quatre. Model druge generacije, predstavljen 2008.,  na zajedničkoj platformi PSA PF2, bio je srodan s Peugeotom 308 te premium modelom Citroën DS4 (kasnije DS4).

Novi francuski kompakt nastavlja tradiciju vrhunskog PSA-ovog dizajna novog doba, elegantna fluidna forma pružat će, za C-segment, najbolju aerodinamiku (0,26), a poseban će adut biti električna verzija ë-C4…

Proizvodnja je zaključena 2018. u Kini se još uvijek proizvodi limuzinski C-Quatre i nije dobio nasljednika te se govorilo kako se zauvijek povlači. Sada se najavljuje preokret, ‘na krilima’ moći novostvorene alijanse PSA-FCA, nastaje model koji po istom tehnološkom konceptu kao novi modeli Peugeot 308 i Opel Astra,

Stvara se na platformi CMP2 (Common Modular Platform) na istoj bazi na kojoj su već stvoreni Peugeot 208 i Opel Corsa, premda je novi C4 za pola klase veći auto. Tehnološki će dakle biti na poznatim PSA-temeljima, a stilski donosi novosti koje bi se mogle prenijeti i na druge modele iz game.

Uzdignut stražnji dio u coupe formi, podsjeća na BMW X4, kao da je u njemu imao prste Domagoj Đukec, sadašnji šef dizajna bavarskog koncerna, koji je nekada radio za Citroën. Bilo kako bilo – izvrsno…

 

 

 


Komentari

loading...