FRANCUSKA TRADICIJA UDOBNOSTI

Citroën otkriva kako je postao sinonim za udobnost u više od 100 godina

U ovom razdoblju ograničenog kretanja kada svi ponovno otkrivaju interijer, Citroën se vraća programu Citroën Advanced Comfort. Upravo je on osmišljen za usmjeravanje koncepta vozila Citroën vozila prema jedinstvenom tipu udobnosti, koji je pravi potpis proizvođača…

Udobnost u vožnji bitan je pojam u vozilima Citroën. Čim vozač i putnici zakorače u Citroën vozila, odmah osjete udobnost, naglašenu mekim ovjesom i ugodnim sjedalima, što daje dojam čahure izolirane od ceste. Vozila u gami su prepoznata kao ogledni primjerak u svojim segmentima u pogledu udobnosti.

Citroën dosljedno nastoji uvesti inovacije koje izoliraju kabinu automobila od vanjskog svijeta. Vozač kojem je udobno je sigurniji vozač, a udobnost putnika jednako je važna. Citroën je od samih početaka postavio industrijske standarde za udobnost u vožnji, stvorio nove tehnologije i uveo nove značajke kako bi učinio kabinu još udobnijom, opuštajućom i profinjenom.

Na samim počecima masovne proizvodnje, automobilima je nedostajalo udobnosti. Dolaskom prvog pravog masovno proizvedenog automobila, Citroën Tip A, Citroën je napravio automobil koje nude više opreme, veću udobnost i novu luksuznu opremu kao što su tvorničke presvlake, jastuci, električna rasvjeta u kabini. Čak i tada se Citroën vozio s višom razinom udobnosti.

Sa Citroën Tip C iz 1922., André Citroën je težio da automobil bude još udobniji. Želio je da putnici lako uđu u svoje automobile, na udobna sjedala i da se ne penju na ravno sjedalo. Čak je mislio i na vozačice i njihove želje, puno prije drugih proizvođača automobila. Tip C dopadao se ženama zbog laganog upravljanja, dok je u automobil bilo lako za ući i izaći s tadašnjim haljinama. Oglašavanje marke Citroën obraćalo se i ženskim kupcima.

(foto: Citroën)

Citroënovi automobili nisu bili samo poznati po svojoj udobnosti. Ranih 20-tih, vozila marke Citroën koristila su se kao taxi vozila, ne samo u Parizu, već i u Londonu. Tip C, koji je proizveden u više od 80,000 primjeraka, naručio je čak i Papa Pio XI jer je Citroën bio prepoznat kao udobna marka.

Gama Citroën sastojala se od automobila visoke klase do malih obiteljskih automobila, a inovacije su se nalazile u svakom modelu. Tijekom 20-tih, Citroën je proizvodio B10, prvi automobil s potpunom čeličnom karoserijom koja je bolje izolirala kabinu od ceste i okoline.

André Citroën shvatio je da je davanje pažnju udobnosti ključno. Tvrtka je predstavila serije AC4 i AC6 tijekom 1926. godine, a svaki je nudio izdašnu opremu. Uslijedila je C6 limuzina iz 1929., koja je imala niz sustava za pomoć u vožnji.

 

C4 G i C6 G dobivaju gumene nosače motora i nazivu dodaju MFP (skraćeno od Moteur Floating Power). Citroën ponovno ostavlja europsku konkurenciju za sobom. Sva Citroën vozila sad su bez iznimke opremljena nosačima motora, sa znakom labuda koji predstavlja mirnoću.

U razdoblju “Luksuza i Stila”, ovi automobili utrli su put jednoj od najvećih najavljenih inovacija u pogledu udobnosti i sigurnosti. Citroën je predstavio 1934. automobil s toliko novih dizajnerskih rješenja, da je izazvao senzaciju: Traction Avant. Bio je to prvi serijski automobil s pogonom na prednje kotače i prvi serijski automobil s monokaknom šasijom.

No, ne treba zaboraviti niti kultni DS 19, koji je bio poput NLO vozila zbog svog futurističkog dizajna i linija.

(foto: Citroën)

Lansiran na Salonu automobila u Parizu 1955. godine, DS 19 je ponudio revolucionarnu aerodinamičnu karoseriju koja je smanjila potrošnju goriva i razinu buke poboljšavajući stabilnost. Stvarni tehnološki napredak imao je dotada neviđen sustav hidropneumatskog ovjesa koji je nudio udobnost u vožnji dostojnu lebdećeg tepiha upijajući neravnine na cesti.

Talijanski dizajner Flaminio Bertoni napravio je fantastičan posao izvana. Što se unutrašnjost tiče, imao je luksuzni interijer, a cijeli automobil bio je krcat s tehnološkim inovacijama kao što su hidraulički ovjes, servo upravljač i disk kočnice.

(foto: Flickr)

Proizveden između 1970. i 1975, SM je bio coupé s dvojim vratima i hidropneumatskim ovjesom, koji je stavljao naglasak na udobnost i stil. Ovaj hidropneumatski ovjes je bio prilagođen za GT izvedbu donoseći joj iznimnu udobnost. Ovaj Grand Turismo coupe iznenadio je tržište sa svojim aerodinamičnim linijama i naprednim tehnološkim inovacijama. S Maseratijevim motorom od 6 cilindara i hidropneumatskim ovjesom, SM kombinira udobnost, dizajn i performanse, a bio je i najbrži automobil s prednjim pogonom na svijetu.

(foto: Citroën)

Hidraulički sustav dosegnuo je vrhunac 1990-tih s ovjesom « Hydractive II » na XM-u koji mu je dao udobnost u vožnji  uz pomoć elektronskog sustava, a dodatno je prilagođen za Xantia Activa, koji je pozdravljen od strane vozača i automobilskih novinara jer je u potpunosti eliminirao naginjanje u zavojima. Tijekom 2000, ovjes Hydractive III+, dostupan na C5 i C6, dodatno su isklesali udobnost marke Citroën vodeći brigu o novim pravilima u pogledu udobnosti u vožnji.

(foto: Citroën)

Danas, nove tehnološke inovacije omogućavaju poboljšanje udobnosti u vožnji Citroënovih vozila. Dostupni na SUV C5 Aircross i C4 Cactus, ovjesi s progresivnim hidrauličkim graničnicima® nude jedinstvenu povezanost s cestom svojstvenu marki CITROËN za efekt lebdećeg tepiha.

(foto: Citroën)

Ekskluzivna tehnologija marke Citroën, ovaj ovjes pruža novu razinu udobnosti i zadržava maksimalnu agilnost. Bez napora upijajući nepravilnosti i izbočine na površini ceste, sustav također potpuno kontrolira oscilacije karoserije za visok stupanj stabilnosti i brzi odziv na komande upravljača. Za razliku od običnog sustava ovjesa koji koristi amortizer, oprugu i mehanički graničnik, Citroënovo rješenje dodaje dva hidraulična graničnika za glatko upravljanje kompresijom i povratom.

 

 

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo