Sve o automobilima

Citroën, Peugeot i Nissan kao rabljeni najbolje kotiraju!

Foto: Autoportal.hr

Svaki vozač koji kupuje rabljeni automobil nada se da on neće imati skrivenih nedostataka ili lažiranje na brojaču kilometara. Međutim, pronaći vozilo s čistom poviješću može biti priličan izazov. Zapravo, rizik je još veći pri kupnji automobila određenih marki – osobito ako tražite pristupačan model premium klase…

PROMO

Tvrtka za podatke o automobilima carVertical provela je istraživanje kako bi otkrila koje marke automobila u Hrvatskoj obično imaju čistu povijest, a koje imaju zapise koji umanjuju njihovu vrijednost.

Automobilom s čistom poviješću u istraživanju tvrtke smatra se model koji nikada nije bio oštećen, nije mu lažirana kilometraža, nije korišten kao taksi vozilo, nije korišten za usluge dijeljenja vožnje ili usluge dijeljenja automobila i nije bio otpisan.


Među svim markama vozila provjerenih u Hrvatskoj putem carVerticala ističe se Citroën – 72% automobila ovog proizvođača imalo je čistu povijest, a slijede ga Peugeot (69,7%) i Nissan (61,5%). Citroën, Peugeot i Nissan proizvode vozila koja općenito manje privlače pažnju onih koji žele nepošteno zaraditi. Osim toga, ove marke obično nemaju snažne motore koji bi inače privukli vozače sklone riziku, što bi dovelo do povijesti oštećenja.

„Nepošteni prodavači pokušavaju prikriti povijesne zapise vozila kako bi umjetno povećali svoj profit. Ova je praksa osobito česta kod prodaje automobila koji su u prošlosti bili teško oštećeni, što ih čini manje atraktivnim na tržištu rabljenih automobila. Automobil s čistom poviješću mnogo je lakše prodati za dobru cijenu“, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila i voditelj komunikacija u tvrtki carVertical.

Pronalaženje premium automobila bez nedostataka može biti teško!

Pronalaženje automobila s čistom poviješću zahtijeva vrijeme i trud, a neke su marke posebno rizične. Među svim vozilima koje je carVertical provjerio u Hrvatskoj, BMW modeli imali su najgore rezultate – samo 15,7% imalo je čistu povijest. Sljedeći na listi su Ford (42%) i Audi (42,2%).

U većini zemalja uključenih u istraživanje, znatno je manja vjerojatnost da će premium automobili imati čistu povijest, što znači da bi ljubitelji tih marki trebali biti posebno oprezni pri kupnji rabljenog modela.

Domaći trgovci, kao na primjer Baotić autocentar rabljena vozila veliku pozornost posvećuju provjerama vozila i njihovoj povijesti.

Lovac na rabljene | Baotić autocentar - Rabljena vozila 27.3.2025.

„Mnogi ljudi sanjaju o kupnji automobila premium klase, ali ne procjenjuju uvijek u potpunosti rizike koji dolaze s kupnjom takvog vozila. Budući da su ova vozila skuplja, veća je vjerojatnost da će nepošteni prodavači krivotvoriti njihovu kilometražu ili sakriti nedostatke. S druge strane, jednostavno im se ne isplati riskirati skrivanjem povijesti vozila proračunske klase jer od prodaje takvih modela nema velike zarade“, kaže Buzelis.

U nastojanju da kupe automobil premium klase po što nižoj cijeni, kupci često zanemaruju njegovu povijest ili propuštaju provjeriti kakva je oštećenja pretrpio u prošlosti. Kasnije, kada razni nedostaci počnu izlaziti na vidjelo, vlasnici se mogu suočiti s neugodnim iznenađenjima, a značajni popravci mogu dovesti do nepredvidivih troškova vlasništva.

Kako bi osigurali da će automobil pouzdano služiti godinama bez izazivanja neočekivanih problema, kupci bi trebali provjeriti izvješće o povijesti vozila, proći probnu vožnju i na kraju proći inspekciju u ovlaštenom servisnom centru. U suprotnom, radost kupnje novog automobila može brzo nestati zbog stalnih mehaničkih ili električnih kvarova.
Metodologija

U istraživanju koje je provela tvrtka carVertical analizirana su izvješća o povijesti vozila koja su kupili klijenti tvrtke od siječnja do prosinca 2024. godine. Automobili s čistim izvješćima o povijesti prebrojani su prema marki, to je pretvoreno u postotke i u skladu s tim su rangirani.

Automobil s čistim izvješćem o povijesti mora imati najmanje pet zapisa o kilometraži tijekom godina, bez praznina duljih od tri godine.

Vozilo s čistim izvješćem o povijesti nikada nije:
– imalo lažiranu kilometražu
– sudjelovalo u prometnoj nesreći
– bilo ukradeno
– bilo korišteno kao taksi vozilo, vozilo za usluge dijeljenja vožnje ili za usluge dijeljenja automobila
– imalo financijska ograničenja
– imalo oznaku otpad, otpis, poplava, požar ili lemon u dokumentu „Title“
– bilo izloženo prirodnim katastrofama

Exit mobile version