PREMIJERA

Dacia Spring (2024.), nova generacija i veliki zaokret najpovoljnije elektrifikacije

Foto: Dacia

Dacia predstavlja novi potpuno električni Spring, s motorom od 65 KS, dosegom od 200 km i zaslonima od 7″ i 10″…

Prvi potpuno električni model marke Dacia dobiva nastavak. Spring je mobilnost s nultom emisijom učinio dostupnom širokoj bazi kupaca gdje god se prodaje. Prvi put lansiran 2021., bio je treći najprodavaniji električni automobil pojedincima 2022. i 2023. Ukupno je više od 140.000 Dacia Spring registrirano diljem svijeta od lansiranja.

Foto: Dacia

Spring je dobio mnoge nagrade. Njegova energetska učinkovitost i ugljični otisak posebno su hvaljeni 2022. kada je dobio maksimalnu ocjenu od 5 zvjezdica od neovisne europske organizacije Green NCAP.

Dacia Spring pronašla je svoju publiku kao savršeno rješenje za ljude koji traže jednostavnu, pristupačnu i učinkovitu mobilnost bez emisija. Podaci prikupljeni putem povezanih sustava u vozilu pokazuju da prosječno dnevno putovanje korisnika Springa prelazi 37 km pri brzini od 37 km/h. U 75% slučajeva automobili se pune kod kuće.

Foto: Dacia

Dacia Spring uvijek je pronalazila svoju publiku jer se neprestano razvijala od lansiranja, s novim identitetom marke 2022., zatim snažnijim motorom od 65 KS 2023. Ipak, uvijek je zadržala svoju temeljnu snagu: ostala najpristupačnija puna električni automobil na tržištu.

Danas, nova Dacia Spring prelazi još jednu prekretnicu, podižući one kvalitete koje su joj donijele uspjeh na višu razinu. Još privlačniji nego ikad s potpuno obnovljenim i robusnijim dizajnom, ali i dalje praktičan s iznimnim unutarnjim prostorom za pohranu za svoj segment; svestraniji nego ikad s motorom od 65 KS, ali još uvijek jednako učinkovit zahvaljujući pažljivo upravljanoj težini, dok ostaje najpristupačniji potpuno električni model na tržištu.

Pristupačniji motor od 65 KS. Sada dostupniji širem krugu jer se nalazi u novom paketu opreme srednje klase Expression, kao i opremi Extreme. Može se pohvaliti dinamičnim ubrzanjem, postižući 0-100 km/h za manje od 14 sekundi. Pristupačniji i savršeno prilagođen za gradsku upotrebu nego ikad, Spring je opremljen i poznatim motorom od 45 KS za Essential i Expression pakete (0-100 km/h za manje od 20 sekundi).

Više nego ikada, Dacia želi potaknuti vozače da pređu na vožnju potpuno električnih automobila. Dizajn automobila – uz učinkovitost, cijenu i praktičnost – jedan je od bitnih dijelova slagalice.

Novi Spring ima novi dizajn, prvi put viđen na novoj generaciji Dustera. David Durand, potpredsjednik marke Dacia opisao je novu genearciju: „Kako Spring prihvaća novi dizajnerski jezik marke, to je odlučan znak da će ostati ključni član obitelji Dacia. Dali smo mu ozbiljan i samouvjeren dizajn. Nadovezujući se na uspjeh prethodne generacije, Novi Spring samouvjereno ističe vlastiti identitet.”

Novi Dacia identitet očit je u dvije crne trake, jednoj sprijeda, drugoj straga, koje se spajaju u sjajnoj završnici, sa specifičnim mat prugama na stražnjoj strani. Dvije trake uokvirene su legendarnim svjetlosnim potpisom marke u obliku slova Y, koji je posebno upečatljiv s punim LED dnevnim svjetlima sprijeda i svjetlima straga.

Moderan dizajn na Springu podupiru naljepnice vrlo upadljivog stila koje krase prednje i stražnje odbojnike na opremi Extreme. Kotači od 15 inča, koji su sada standardni na verzijama s motorom od 65 KS i opremljeni visoko izrađenim poklopcima, doprinose robusnom dojmu.

Interijer? Armaturna ploča potpuno je iznova osmišljena kako bi uključila elemente iz novog jezika dizajna interijera, sa svojom simboličnom horizontalnom arhitekturom, ali i kako bi integrirala novu ponudu digitalnih zaslona. Spring sada ima prilagodljivu digitalnu nadzornu ploču sa 7-inčnim zaslonom na svim verzijama i velikim 10-inčnim središnjim multimedijskim zaslonom u skupljim modelima. Paleta boja i materijali korišteni za unutrašnjost su prerađeni kako bi ponudili čim bolju kvalitetu…

Foto: Dacia

Iznad svega, električni automobil je automobil, zbog čega Dacia nikada ne gubi iz vida njegovu najbitniju značajku: njegovu korisnost. ‘New Spring’ nudi najbolji volumen za pohranu u svojoj klasi. Sa 308 litara (+6% u usporedbi s prethodnim modelom) – 1.004 litre s preklopljenim stražnjim sjedalima – u njegov prtljažnik može stati mnogo više od konkurentskih vozila slične veličine i u rangu je s modelima B segmenta. Osim toga, dodatni prostor za skladištenje (dvostruki pretinac za rukavice, spremnici u vratima, itd.) s ukupnim volumenom od gotovo 33 litre također je veći od standarda u segmentu.

TEST: Dacia Spring Extreme 65, vrijedi se prisjetiti aktulnog i još uvijek dostupnog modela.

Osobito kompaktan (dug 3,70 m) i s jednim od najboljih krugova okretanja u segmentu (4,80 m od zida do zida), Spring je iznimno okretan, što ga čini posebno lakim za vožnju kroz gužve i na uskim parking mjestima.

S težinom od 984 kg u najvišoj razini opreme Extreme, to je jedini potpuno električni automobil u Europi koji ostaje ispod jedne tone. U usporedbi s modelima prethodne generacije s istom opremom, težina je porasla samo za 6 kg (ili +0,6%), unatoč brojnim novim sigurnosnim paketima (ADAS), koji su dodani radi ispunjavanja regulatornih zahtjeva, nadograđenoj opremi i standardnoj opremi.

Foto: Dacia

Spring se može pohvaliti izvrsnom potrošnjom energije, ispod 14,6 kWh/100 km, čime se održavaju tekući troškovi pod kontrolom.

Savršeno prilagođena baterija. Kompaktna baterija od 26,8 kWh precizno je kalibrirana kako bi zadovoljila potrebe i stil života. Uz domet od preko 220 km za sve verzije (u tijeku je certifikacija), njegove su performanse uvelike dovoljne za kupce koji u prosjeku putuju 37 km dnevno (prema podacima prikupljenim putem računala na vozilu). Nova Dacia Spring po prvi je put opremljena sustavom regenerativnog kočenja koji se aktivira odabirom ‘B-moda’ putem novih kontrola mjenjača.

Praktično i jednostavno punjenje. Nova Dacia Spring standardno je opremljena AC punjačem od 7 kW koji može napuniti bateriju od 20% do 100% na kućnoj utičnici za manje od 11 sati ili za samo 4 sata na zidnoj kutiji od 7 kW. Opcijski DC punjač od 30 kW dostupan je za brzo punjenje od 20% do 80% u 45 minuta.

Što kažete na roštilj uz vaš novi Spring? Praktičniji nego ikad prije, Nova Dacia Spring sada ima dvosmjerni V2L (od vozila do tereta) punjač tako da se može koristiti kao izvor energije za napajanje električnih uređaja. Poseban adapter koji se uključuje u konektor za punjenje automobila, smješten ispod rešetke, djeluje kao tradicionalna 220V/16A utičnica. Super stvar.

Novi Spring stiže na ljeto, a prve narudžbe i prijave za kupnju možete pokrenuti već tijekom početka proljeća…

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj