DACIA SPRING ELECTRIC

Dacia Spring Electric (2021.) prvi je potpuno električni automobil iz Rumunjske, trendseter jedinstvenog izgleda

-

Dacia je predstavila svoj prvi mali gradski automobil, Spring Electric. Upravo on ruši konvencije „standardnog” električnog automobila. Visok razmak od tla, lukovi blatobrana i krovni nosači daju mu pustolovan izgled savršen za probijanje kroz gradsku džunglu…

Renault je rumunjskim brendom Dacia napravio velik posao, što potvrđuje blizu sedam milijuna proizvedenih primjeraka u 15 godina. Sada u prvi plan dolazi električni model Dacia Spring Electric, simpatična izvedenica i umanjenica Stepway modela, prvi rumunjski auto na struju i prvi koji bi električni pogon mogao približiti širokim masama.

Njegov upečatljiv dizajn preuzima vizualne elemente SUV-ova, kao što su širi lukovi blatobrana, krovni nosači, istaknuta zaštita podvozja sprijeda i straga te povišeni razmak od tla (150 mm neopterećen). Snažna ramena i zakrivljen poklopac motora daju mu robustan izgled, a siguran stav nagoviješta prostranu unutrašnjost. No, unatoč velikim očekivanjima, Spring Electric pravi je gradski automobil skromnih dimenzija: samo je 3,73 m dug, 1,62 m širok (bez retrovizora) i 1,51 m visok.

Tu su i serijska LED dnevna svjetla sprijeda te LED svjetla straga. Upravo ta svjetla dodatno pridonose dojmu modela Spring Electric, a zanimljiv je i uzorak na stražnjim svjetlima (polegnuto slovo Y).

Unutrašnjost novog modela napravljena je u klasičnoj Dacia maniri, premda poneke površine možemo vidjeti i u Renaultovim modelima kao što su Clio i Captur. U kompaktnim vanjskim dimenzijama petovratnog gradskog automobila Spring Electric ponudio je četiri prava sjedala za odrasle putnike. Zahvaljujući raskošnoj količini prostora za glavu i u području koljena od 100 mm, na stražnjim sjedalima s lakoćom će se smjestiti i viši putnici. Osjećaj prostora povećava općeniti osjećaj udobnosti unutrašnjosti. Tu je i serijski 3.5 inčni display ispred vozača.

Putnicima na prednjim sjedalima dostupna je 23,1 litra prostora za odlaganje u velikom pretincu za rukavice, u vratima i pretincu u središnjoj konzoli. Putnicima u stražnjem dijelu vozila dostupni su džepovi na poleđini prednjih sjedala. Što se infotainment sustava tiče, tu je Media Nav koji uključuje 7-inčni dodirni zaslon, satelitsku navigaciju, digitalni radio, Bluetooth i USB utičnicu te je kompatibilan sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto.

Potpuno električni motor snage 33 kW (44 KS) i 125 Nm dostupnih odmah uparen je s baterijom kapaciteta 26,8 kWh napredne tehnologije. Ta tehnologija rezultat je desetogodišnjeg iskustva Grupe Renault u području električnih vozila. Pouzdan, robustan i siguran motor krase brojne odlike: uglađena ubrzanja, nečujan rad i izostanak vibracija. Do 100 km/h ubrzava za 14 sekundi, što je OK budući da je riječ o elektromotoru sa 44 KS. Najviša brzina iznosi 125 km/h što u praksi znači da će se moći povremeno voziti i na autocesti, premda, ruku na srce, ovaj model i nije zamišljen za to. Njegov je najoptimalniji scenarij upravo gradski promet.

Spring Electric ima niže uporabne troškove od ekvivalentnog vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem jer su struja i održavanje mnogo jeftiniji. Doseg prema WLTP-u iznosi 225 kilometara, a uz pomoć funkcije ECO, on se može povećati za gotovo 10 %, čime se snaga ograničava na 23 kW (umjesto 33 kW), a najveća brzina na 100 km/h. 

Tu je, naravno, i neizostavna sigurnosna oprema: limitator brzine, ABS, ESP, električnu raspodjelu sile kočenja, šest zračnih jastuka, sustav poziva u slučaju nužde (gumb SOS), automatsko uključivanje svjetala i sustav automatskog kočenja u nuždi. Taj sustav, aktivan od 7 do 170 km/h preko prednjeg radara računa udaljenost od vozila ispred vas (stacionarnog ili u pokretu). Ako otkrije opasnost od sudara, vizualnim i zvučnim signalom upozorava vozača prije nego što pojača pritisak na kočnice ako vozač prikoči nedovoljnom snagom ili samostalno aktivira kočnice ako vozač uopće ne pritisne kočnicu.

Nema sumnje, Dacia je s modelom Spring Electric pokrenula pravu malu revoluciju, a sada samo treba pričekati cijene za domaće tržište…

Autor