Dacia Spring Electric (2021.) prvi je potpuno električni automobil iz Rumunjske, trendseter jedinstvenog izgleda

Dacia je predstavila svoj prvi mali gradski automobil, Spring Electric. Upravo on ruši konvencije „standardnog” električnog automobila. Visok razmak od tla, lukovi blatobrana i krovni nosači daju mu pustolovan izgled savršen za probijanje kroz gradsku džunglu…

Renault je rumunjskim brendom Dacia napravio velik posao, što potvrđuje blizu sedam milijuna proizvedenih primjeraka u 15 godina. Sada u prvi plan dolazi električni model Dacia Spring Electric, simpatična izvedenica i umanjenica Stepway modela, prvi rumunjski auto na struju i prvi koji bi električni pogon mogao približiti širokim masama.

Njegov upečatljiv dizajn preuzima vizualne elemente SUV-ova, kao što su širi lukovi blatobrana, krovni nosači, istaknuta zaštita podvozja sprijeda i straga te povišeni razmak od tla (150 mm neopterećen). Snažna ramena i zakrivljen poklopac motora daju mu robustan izgled, a siguran stav nagoviješta prostranu unutrašnjost. No, unatoč velikim očekivanjima, Spring Electric pravi je gradski automobil skromnih dimenzija: samo je 3,73 m dug, 1,62 m širok (bez retrovizora) i 1,51 m visok.

Tu su i serijska LED dnevna svjetla sprijeda te LED svjetla straga. Upravo ta svjetla dodatno pridonose dojmu modela Spring Electric, a zanimljiv je i uzorak na stražnjim svjetlima (polegnuto slovo Y).

Unutrašnjost novog modela napravljena je u klasičnoj Dacia maniri, premda poneke površine možemo vidjeti i u Renaultovim modelima kao što su Clio i Captur. U kompaktnim vanjskim dimenzijama petovratnog gradskog automobila Spring Electric ponudio je četiri prava sjedala za odrasle putnike. Zahvaljujući raskošnoj količini prostora za glavu i u području koljena od 100 mm, na stražnjim sjedalima s lakoćom će se smjestiti i viši putnici. Osjećaj prostora povećava općeniti osjećaj udobnosti unutrašnjosti. Tu je i serijski 3.5 inčni display ispred vozača.

Putnicima na prednjim sjedalima dostupna je 23,1 litra prostora za odlaganje u velikom pretincu za rukavice, u vratima i pretincu u središnjoj konzoli. Putnicima u stražnjem dijelu vozila dostupni su džepovi na poleđini prednjih sjedala. Što se infotainment sustava tiče, tu je Media Nav koji uključuje 7-inčni dodirni zaslon, satelitsku navigaciju, digitalni radio, Bluetooth i USB utičnicu te je kompatibilan sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto.

Potpuno električni motor snage 33 kW (44 KS) i 125 Nm dostupnih odmah uparen je s baterijom kapaciteta 26,8 kWh napredne tehnologije. Ta tehnologija rezultat je desetogodišnjeg iskustva Grupe Renault u području električnih vozila. Pouzdan, robustan i siguran motor krase brojne odlike: uglađena ubrzanja, nečujan rad i izostanak vibracija. Do 100 km/h ubrzava za 14 sekundi, što je OK budući da je riječ o elektromotoru sa 44 KS. Najviša brzina iznosi 125 km/h što u praksi znači da će se moći povremeno voziti i na autocesti, premda, ruku na srce, ovaj model i nije zamišljen za to. Njegov je najoptimalniji scenarij upravo gradski promet.

Spring Electric ima niže uporabne troškove od ekvivalentnog vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem jer su struja i održavanje mnogo jeftiniji. Doseg prema WLTP-u iznosi 225 kilometara, a uz pomoć funkcije ECO, on se može povećati za gotovo 10 %, čime se snaga ograničava na 23 kW (umjesto 33 kW), a najveća brzina na 100 km/h. 

Tu je, naravno, i neizostavna sigurnosna oprema: limitator brzine, ABS, ESP, električnu raspodjelu sile kočenja, šest zračnih jastuka, sustav poziva u slučaju nužde (gumb SOS), automatsko uključivanje svjetala i sustav automatskog kočenja u nuždi. Taj sustav, aktivan od 7 do 170 km/h preko prednjeg radara računa udaljenost od vozila ispred vas (stacionarnog ili u pokretu). Ako otkrije opasnost od sudara, vizualnim i zvučnim signalom upozorava vozača prije nego što pojača pritisak na kočnice ako vozač prikoči nedovoljnom snagom ili samostalno aktivira kočnice ako vozač uopće ne pritisne kočnicu.

Nema sumnje, Dacia je s modelom Spring Electric pokrenula pravu malu revoluciju, a sada samo treba pričekati cijene za domaće tržište…


Komentari

loading...