IDE IH...

Dacia u 2022. ostvaruje rekordne prodajne brojke

S 277.885 vozila registriranih do kraja lipnja 2022., prodaja marke Dacia na tržištu pogođenom opskrbnom krizom narasla je za 5,9 % u odnosu na prvu polovicu 2021.

Za takav rezultat zaslužan je uspjeh najprodavanijih modela Sandero (112.000 vozila, +1,8 % u odnosu na prvo polugodište 2021.) i Duster (99.000 vozila, +5,5 % u odnosu na prvo polugodište 2021.) te dvaju novih modela: Spring (20.000 vozila) i Jogger (21.700 vozila). Time je Dacia postala jedina europska marka koja je među 20 vodećih marki na tržištu osobnih vozila i LGV-ova doživjela rast.

U Europi je zauzela treće mjesto u prodaji vozila privatnim kupcima.

Sandero još od 2017. uživa status najprodavanijeg automobila na tržištu privatnih kupaca u Europi, dok Duster od 2018. učvršćuje svoju poziciju najprodavanijeg SUV-a za privatne kupce u Europi.
Za taj rezultat zaslužne su dvije aktivnosti u kojima se Dacia pokazala najuspješnijom na tržištu: osvajanje kupaca koji prelaze s modela drugog proizvođača i zadržavanje vjernosti kupaca (76 % novih kupaca Dacije prethodno je posjedovalo vozilo druge marke, a 64 % postojećih vlasnika Dacije pri kupnji novog vozila odlučilo se ostati vjerno Daciji).

Uspješnost novih modela potvrđuje i broj narudžbi koji premašuje broj registriranih vozila. Električni Dacia Spring i dalje predstavlja električnu mobilnost dostupnu svima! Tako je u prvoj polovini godine za taj model prosječno zaprimljeno više od 5000 narudžbi mjesečno. Novi Dacia Jogger, obiteljsko vozilo s 5 ili 7 sjedala, u prvih šest mjeseci ove godine bilježi više od 50.000 narudžbi.

Novi vizualni identitet cjelokupne palete vozila marke najavljen je 15. lipnja, narudžbe su započele 16. lipnja, a prvi modeli s novim identitetom stići će u prodajne salone tijekom posljednjeg tromjesečja ove godine.

RAST PRODAJE I TRŽIŠNOG UDJELA

Dacia je u 2022. prodala 277.885 primjeraka na tržištu koje je bilo teško pogođeno globalnom pandemijom i nestašicom elektroničkih komponenti te tako ostvarila rast od 5,9 % u odnosu na prošlu godinu. Unatoč zabilježenom padu tržišta od 14,6 %, marka je na područjima na kojima posluje povećala tržišni udjel za 0,8 postotnih bodova na 3,9 %.

Dacijin rast objašnjava se uspjehom njezine nove ponude. Dacia je u prvoj polovini 2022. učvrstila svoju poziciju treće najprodavanije marke za privatne kupce u Europi.

Štoviše, u prodaji osobnih automobila privatnim kupcima zauzima 2. mjesto u Francuskoj, 1. u Rumunjskoj, 3. u Italiji, 1. u Portugalu, te 3. u Poljskoj, Hrvatskoj, Češkoj Republici i u Mađarskoj, a malo joj nedostaje da zauzme i 3. mjesto u Španjolskoj i Belgiji, gdje trenutačno drži 4. mjesto. U usporedbi s prvom polovinom 2021., marka je napredovala za 4 mjesta na njemačkom tržištu (osvojivši 9. mjesto), gdje je ostvarila i drugi najveći rast na tržištu osobnih automobila za privatne kupce. Izvan Europe, Dacia zadržava vodstvo u Maroku.
Miks narudžbi Dacije Spring i dvogorivnih modela na benzinsko-plinsko pogon (ECO-G, do 10 % manje emisije CO2) čine gotovo polovicu svih narudžbi (48 % narudžbi Dacijinih modela izvan Maroka). Prodajni miks narastao je za 7 postotnih bodova u odnosu na prvu polovinu 2021.

Rast Dacijine prodaje unatoč naglom padu tržišta potvrđuje relevantnost njezina pozicioniranja kao marke koja nudi najbolji omjer uloženog i dobivenog.
Kao rezultat Dacijina poticanja na pametniju kupovinu automobila, električni i LPG ECO-G modeli činili su gotovo polovicu svih narudžbi u prvoj polovini 2022.

Xavier Martinet, viši potpredsjednik, Dacia, Marketing, Prodaja i operacije

SNAŽNA PONUDA TEMELJENA NA ČETIRI STUPA
• Spring: zauzimanje istaknutog položaja na tržištu električnih vozila za privatne kupce u Europi2
• Sandero: najprodavaniji osobni automobil privatnim kupcima u Europi od 2017.
• Duster: najprodavaniji SUV privatnim kupcima u Europi od 2018.
• Jogger: najpristupačniji obiteljski sedmerosjed na tržištu koji kupci uglavnom naručuju s najbogatijom opremom (64 %).

Foto: Dacia

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo