Daimler Trucks predstavlja tehnološku strategiju elektrifikacije svojih vozila uz novi GenH2 Truck

Gorive ćelije teretnih vozila Mercedes-Benz GenH2 Truck s dosegom i do 1.000 kilometara, pa i više za fleksibilne i zahtjevne međunarodne vožnje…

Proizvođač teretnih vozila Daimler Trucks predstavio je tehnološku strategiju za elektrifikaciju svojih vozila od onih namijenjenih gradskoj dostavi pa sve do onih namijenjenih međunarodnom transportu –  samim time pokazao je da čvrsto vjeruje u ciljeve Pariškog sporazuma o klimatskim promjenama. U fokusu ovog predstavljanja nalazi se tehnologija vodikovih gorivih ćelija za teretna vozila za segment međunarodnog transporta.

Predvodnik pogona na gorive ćelije je Mercedes-Benz GenH2 Truck koji danas slavi svoju svjetsku premijeru kao konceptno vozilo. Svojim vozilom GenH2 Truck Daimler Trucks po prvi je puta pokazao koje to konkretne tehnologije proizvođač svim snagama unapređuje i primjenjuje kako bi teška teretna vozila s gorivim ćelijama mogla prometovati na fleksibilnim i zahtjevnim rutama međunarodnog prometa s dosegom i do 1.000 kilometara, pa i više, i to s jednim spremnikom goriva. Daimler Trucks za kupce planira početak testiranja vozila GenH2 Truck 2023. godine, a početak serijske proizvodnje u drugoj polovici desetljeća.

Snaga vozila pritom bi, zahvaljujući korištenju tekućeg, a ne plinovitog vodika, zbog značajno veće gustoće trebala biti jednaka onoj ekvivalentnog konvencionalnog dizelskog teretnog vozila.

Daimler Trucks je također po prvi puta omogućio uvid u svoje gospodarsko vozilo pogonjeno uz pomoć čiste električne baterije: radi se o vozilu Mercedes-Benz eActros LongHaul. Iz Daimlera kažu da navedeno vozilo može energetski učinkovito odraditi redovne vožnje na rutama koje je moguće unaprijed planirati. Daimler Truck serijsku proizvodnju vozila eActros LongHaul planira uspostaviti 2024. godine. Njegov doseg s jednim punjenjem baterije bit će oko 500 kilometara. Doseg serijskog eActrosa bit će veći za oko 200 kilometara od dosega prototipa.

Takozvani ePowertrain, kao nova svjetski raširena platforma bit će tehnološka osnova svih srednje teških i teških CO2 neutralnih i potpuno električnih serijskih teretnih vozila Daimler Trucksa – bilo da se radi o vozilima s električnom baterijom ili o vozilima s vodikovim gorivim ćelijama. Odlikovat će se velikom snagom, učinkovitošću te duljim životnim vijekom. Pomoću njega Daimler Trucks planira na svim odgovarajućim vozilima i tržištima postići efekt sinergije i skaliranja. Doseg iznosi oko 500 kilometara.

Daimler Truck prednost daje tekućem vodiku (LH2), budući da, što se energije tiče, vodik u ovom agregatnom stanju, za razliku od plinovitog, u odnosu na volumen pokazuje znatno veću energetsku gustoću. Stoga gospodarsko vozilo s gorivim ćelijama, koje za gorivo koristi tekući vodik, ima znatno manje, a zbog nižeg tlaka i znatno lakše, spremnike goriva. Rezultat toga je veći volumen tovarnog prostora i veća korisna nosivost samog gospodarskog vozila. U isto vrijeme, spremnik je moguće napuniti većom količinom ugljika, što osjetno povećava doseg vozila.

Zato je serijski GenH2 Truck prikladan za višednevne međunarodne transporte koji se teško mogu planirati i kod kojih je prisutan velik dnevni protok energije. Daimler Truck trenutno sav napor ulaže u razvoj potrebnih tehnologija za sustav spremnika goriva kako bi tekući vodik učinio korisnim i za mobilnu upotrebu kao izvor energije za serijska gospodarska vozila s gorivim ćelijama. U stacionarnoj upotrebi, primjerice u industriji ili na benzinskim crpkama s tekućim vodikom, skladištenje kriogeničkog tekućeg vodika na temperaturi od -253 stupnjeva Celzijevih već je ustaljena praksa. To vrijedi i za transport tekućeg vodika u svojstvu tereta.

Mit Wasserstoff zum CO2-neutralen Transport
On our way to a hydrogen future

Teretno vozilo za međunarodni transport Mercedes-Benz eActros Long Haul bit će svrstan u istu klasu vozila kao i GenH2 Truck. Iako eActros LongHaul ima manji doseg s jednim punjenjem, ističe se visokom energetskom učinkovitošću: električni baterijski pogoni najučinkovitiji su od svih alternativnih pogona. To prijevozničkim tvrtkama u scenarijima vožnje predviđenim za eActros LongHaul zbog nižih energetskih troškova donosi značajne prednosti.

Kao što iz prakse prijevoznika proizlazi, velik dio međunarodnog transporta, što se same rute tiče, ne zahtijeva veće dosege od oko 500 km, a njih eActros LongHaul može omogućiti jednim punjenjem. Osim toga, vozačima teretnih vozila zakonskim su propisima ograničeni veći dosezi. Tako su, primjerice, vozači teretnih vozila unutar EU nakon najviše 4,5 sata upravljanja vozilom dužni napraviti stanku u trajanju od najmanje 45 minuta. Za to vrijeme, zahvaljujući visokomoderniziranoj tehnologiji punjenja može se napuniti velik dio energije potrebne za nastavak vožnje.

Komentari