TAMNA STRANA EKOLOGIJE

Električni pogon je čist? A zagađenja u proizvodnji struje, pogotovo litija i bakra? Uh…

Električni automobili koriste struju, za čiju se proizvodnju više ili manje zagađuje okoliš, golema zagađenja stvara proizvodnja bakra i litija, koji okoliš usto opterećuje i pri zbrinjavanju…

Kad je u pitanju ‘čistoća’ električnih automobila, jednako kao i ‘bezopasnost’ cjepiva protiv korone, službena ‘istina’ često je u funkciji krupnog kapitala  i geostrateških interesa svjetskih moćnika. ADAC je 2018. dokazao, da ukupno gledajući dizelski automobili okoliš manje zagađuju od električnih.

Mislite li da je struja kojom punite baterije proizvedena čisto (kao da takva uopće postoji)? A proizvodnja litija i bakra, strateških elemenata za proizvodnju električnih baterija su među, ekološki najproblematičnijih industrija uopće. Kako ne shvaćate da se u ‘priči’ o ekološki čistom pogonu radi o geostrateškim i financijskim interesima.

Prvo, udara se na interese Rusije i arapskih zemalja, jer kad se na tržištu pojavi pet posto više nafte od potražnje, cijena pada i za 20 posto, a uz 10-postotni višak cijena može pasti i 50 posto. A Dieselgate je, u SAD-u buknuo jer Njemačka nije htjela odustati od izgradnje plinskog Sjevernog toka, kojim ruski zemni plin zaobilazi Ukrajinu.

Drugo, riječ je o tehnologiji napuhane cijene – električni automobili se prodaju po dvostruko višoj cijeni od klasičnih, a troškovi proizvodnje su sada tek 30 do 50 posto viši. Ostalo je ekstra-profit i pokriće za poticaje (ne daju se oni tek tako, jer nema ‘besplatnog ručka’.

Zagađenja? Naravno, u Berlinu, Parizu, Londonu…, zagađenja će biti manja, jer oni mogu uvoziti energiju i proizvoditi ‘čistu’ struju, jer prljave komponente proizvode negdje drugdje. A bakar i litij – proizvodit će ih u nekoj dalekoj zemlji malog BDP-a i velike korupcije, koja ne vodi računa o zagađenju vlastite zemlje i zdravlju vlastitih građana. Koliko je bačvi sa sumnjivim, pa i radioaktivnim otpadom završilo na dnu oceana i napuštenim rudnicima siromašnih zemalja. Riječ je o poznatoj strategiji ‘premještanja zagađenja’ iz bogatijih u siromašnije dijelove svijeta.

Sve će vam biti jasnije kad pogledate zanimljiv video o pokretanju masovne i iznimno toksične proizvodnje litija u našem istočnom susjedstvu (dio zagađenja, izravno i neizravno, završit će u Hrvatskoj!), gdje se spominju i golemi ekološki problemi u proizvodnji bakra…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin