Najvažniji model iz Maranella, Ferrari 250 GTO predstavljen je 1962. Tajna njegovog uspjeha je što se u praktički istoj izvedbi prodavao na tržištu. Ferrari je definitivno odletio u orbitu…
Premda ga se moglo voziti i na cesti, Ferrari GTO je ponajprije bio namijenjen utrkivanju, za koje je i homologiran, mada je napravljeno samo za to po propisima nedovoljnih 39 primjeraka. Zanimljiva je dizajnerska priča ovog modela. Osnovnu je formu skrojio Giotto Bizzarrini uz pomoć testova u zračnom tunelu, no nakon odlaska iz Ferrarija razvoj je zapravo dovršio mladi Mauro Forghieri, ali mu je asistirao slavni Sergio Scaglietti.
Ultrasportski coupe, dužine 4400 mm, širine mm 1674 i visine 1194 mm, razmjerno kratkog međuosnog razmaka (2398 mm) te mase 950 kg, pokretao se motorom V12 obujma 2953 ccm, s jednim bregastim vratilom u svakoj glavi (2 x SOHC) i dva ventila po cilindru (24 V) razvijao je 300 KS pri 7500/min. Do stotke je ubrzavao za 6,5 sekundi i mogao potegnuti 254 km/h.
Ferrari 250 GTO bio automobil zaslužan za ni manje ni više nego 15 ukupnih i klasnih pobjeda između 1962. i 1965. između ostalih pobjeda, odnio je i pobjedu u klasi na Targa Florio iz 1963., za volanom su bili Maurizio Grana i Gianni Bulgari, i još jedna prva pobjeda u klasi 1964. godine koju su vozili Luigi Taramazzo i Corrado Ferlaino.
Trenutno drži svjetski rekord u najskupljem automobilu ikad prodanom na aukciji. Ferrari 250 GTO iz 1962. uspio je dohvatiti nevjerojatnih 48.405.000 dolara na aukciji RM Sotheby’s 2018. tijekom Monterey Car Weeka u Kaliforniji, oborivši ranijeg rekordera – Ferrari 250 iz 1963. godine. GTO Berlinetta.
Taj je model potvrdio utjecaj imao dizajner Sergio Scaglietti koji je kreirao najuspješnije Ferrarije uopće, Testa Rossa, California, GTO…, još za života doživio da u Maranellu proizvedu model nazvan po njemu, Ferrari 612 Scaglietti (2004. – 2010.) Enzo Ferrari je tvrtkom aktivno upravlja do 1971., kad Ferrari prvi put proizvodi četveroznamenkasti broj primjeraka – 1246, a potom iz sjene do smrti 14. kolovoza 1988. Ferrari je napredovao do 1990., kad je proizveo 4293 primjerka, a potom nastupa desetljeće stagnacije – 1993. je proizvedeno svega 2345, a 2000. – 4070. Otada je rast kontinuiran i gotovo linearan . 2010. je proizvedeno 6461., a 2019. – 10.131.
Najveće iskušenje Ferrari je preživio 2005. kad je premijer Silvio Berlusconi, vidjevši da Fiat propada, sasvim ozbiljno savjetovao da se cijeli Fiat učini malo luksuznijim i atraktivnijim te rebrendira u – Fiat. To bi, tumačio je Berlusconi, bio jak vjetar u leđa za Fiat. Zamislite – Ferrari Punto! Srećom, razum je prevladao i Ferrari sada posluje bolje nego ikada. Talijani su shvatili da im je to posljednji automobilski adut, obiteljsko ne srebro, nego zlato. Unaprijedili su tehnologiju, kvalitetu izvedbe digli do neba.
Ferrari nudi dvije temeljne koncepcije, s motorom postavljenim središnje straga i središnje sprijeda, coupe i Spider, a pametno koristi hibridnu tehnologiju. Sve je upakiralo u izvrstan dizajn i vrhunski imidž. Takva formula mora uspjeti, jer će na svjetskom tržištu uvijek biti 10.000 kupaca koji ne pitaju za cijenu i znaju što je Ferrari.
Sportska ikona, trkaći automobil s dušom i srcem, s tisuću emocija prilagođenih za cestu, u kojeg je utkano gotovo cijelo stoljeće iskustva, izbrušenog na trkaćim stazama. Dovoljno je kazati Ferrari, ne treba dodati ni koji, ni kakav. A vlasnika, iz pristojnosti ne treba pitati za cijenu.