LEGENDA IZ MARANELLA

Ferrari: sportski uspjesi, vjetar u leđa za uspješan tržišni nastup (2/3)

Prijelomni trenutak za Il Commendatorea i buduću tvrtku Ferrari bio je 17. lipnja 1923., kad je Enzo, tvornički vozač tima Alfa Romeo, ostvario prvu veliku pobjedu na stazi Circuito del Savio u Ravenni, vozeći 6-cilindarski 3.0 Alfa Romeo RL Targa Florio, startnog broja 28

Suvozač mu je bio Giulio Ramponi. Nakon pobjede upoznao grofa Enrica i groficu Paolinu, roditelje slavnog talijanskog zračnog asa iz I. svjetskog rata Francesca Baracce. Na svom ratnom dvokrilcu SPAD S.XIII, kojim je postigao 34 zračne pobjede prije nego je 19. lipnja 1918. poginuo nakon obaranja, Baracca je imao naslikan simbol crvenog propetog konjića na bijeloj podlozi.

Grofica je sugerirala mladom vozaču utrka da na automobil stavi taj znak pobjede, koji će mu donijeti sreću. Ferrari nije odmah prihvatio sugestiju, ali ideju je iskoristio 1929., kad više nije nastupao u utrkama te je osnovao vlastitu trkaću momčad Scuderia Ferrari, koja se bavila pripremom Alfa Romea za utrke. Na trkaćim automobilima Alfa Romeo ubrzo osvanuti znak propetog konjića (otada se, kao službeni simbol, piše velikim slovima – Cavallino Rampante, tal. Propeti konjić), premda stiliziran drukčije od Baraccinog.

Najveća je promjena ipak bila po pitanju boje: konjić je postao crn, a podloga žuta, u spomen na boje Ferrarijevog rodnog grada Modene. Najveći trkaći uspjesi milanske tvrtke uslijedili su upravo dok se Ferrari brinuo o njihovom trkaćem programu te prestao utrkivati. Nakon odlaska iz tvrtke Alfa Romeo po zaštićenom ugovoru nije smio koristiti vlastito ime pa je na GP Brescia 1940. debitirala njegova nova momčad Auto Avio Costruzioni, potom nastupa i na slavnoj utrci Mille Miglia.

Bizarnost u povijesti Ferrarija je što je prve velike sportske uspjehe postigao u motociklizmu, i to ne s talijanskim, nego britanskim motociklima Rudge i Norton, tada prvom ligom. od 1932. do 1934. nastupili su na 91 utrci, pobijedili 43 puta te osvojila 12 drugih i pet trećih mjesta. Zlatno doba Ferrarija na sportskom planu počinje utemeljenjem Formule 1. Ali, u prve dvije sezone trijumfira Alfa Romeo, 1950. pobjeđuje Giuseppe Farina, a 1951. Juan Manuel Fangio. Prvu pobjedu za tim Ferrari 1952. osvaja Alberto Ascari, što ponavlja i 153.

Scuderia Ferrari postaje najuspješnija momčad Formule 1, osvojila je 15 vozačkih titula (1952., 1953., 1956., 1958., 1961., 1964., 1975., 1977., 1979., 2000., 2001., 2002., 2003., 2004. i 2007.) te 16 momčadskih (1961., 1964., 1975., 1976., 1977., 1979., 1982., 1983., 1999., 2000., 2001., 2002., 2003., 2004. i 2007., 2008.). Većinu posljednjih osvaja Michal Schumacher. Enzo Ferrari koji 1950-ih postaje poznat pod nadimkom “Il Commendatore” (Komandant) paralelno razvija tržišne modele i Ferrari postaje najpoznatija marka sportskih automobila na svijetu.

Tajna tržišnog uspjeha modela Ferrari je što je Enzo Ferrari po istom konceptu razvijao trkaće i tržišne modele, a proizvodnja je rasla postupno. Prve je godine proizvedeno 3, druge pet, treće 21. Troznamenkasti broj proizvedenih automobila ostvaruje 1957. – 113.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo