Šef trgovačke mreže koncerna iz Wolfsburga sasvim otvoreno o neočekivanim problemima s kojima je suočen Volkswagen Golf 8
Ako se želi znati kako stvarno stoje stvari u Volkswagenu, najbolje se obratiti predstavnicima maloprodajne mreže njemačke marke. Jasno, za razliku od kompanijskih rukovodilaca, trgovci su u stalnom kontaktu s kupcima, svakodnevno saslušaju njihova mišljenja, ali i uočavaju znakove neverbalne komunikacije, koji govore i više od riječi.
Dirk Weddigen von Knapp predsjednik je udruženja trgovaca za marke Volkswagen i Audi, koji je o ovom problemu progovorio za Business Insidera. Tema se ticala stanja u najvećem svjetskom proizvođaču automobila.
Trenutno su u Wolfsburgu otvoreni brojni projekti. Jedan od najznačajnijih pothvata se odnosi na novi Golf. Osma generacija kultnog modela krenula je u tržišnu kampanju tako da je izvršni direktor marke Volkswagen ostao posla. Naime Dr. Herbert Diess je smijenjen, a doveden Ralf Brandstätter.
Smijenjeni menadžer trpio je oštre kritike zbog proizvodnog pakla u kojem se kompanija našla s najpopularnijim modelom u ponudi, pri čemu je najviše muka inženjerima zadavao softver. Šef dilera tvrtke Volkswagen u Njemačkoj o tome je govorio otvoreno s predstavnicima sedme sile:
– Glavni je problem s novim modelom Volkswagen Golf 8 niska razina kvalitete. Početak proizvodnje bio je loš, a na to su se nadovezale brojne poteškoće u procesu proizvodnje. Tipičan kupac Golfa nije navikao na takav razvoj događaja. Ma, ni u primislima…
Nažalost, mi trgovci osjećamo posljedice i to prvenstveno po padu narudžbi. Postoji jasan otpor kupaca prema novom modelu, kakav do sada nismo doživjeli ranije. Nadam se kako će Volkswagen uspješno izići iz nevolja s modelom Golf 8, zaključio je von Knapp.
Ništa bolje nije ni s drugim modelima, dodaje von Knapp: Situacija s mogućnošću isporuka Tiguana je zaista poražavajuća.
Problemi s Tiguanom po svojoj prirodi potpuno su različiti od one koju uzrokuje Golf. Naime, njemački je SUV popularan, prodaja ide odlično, a pozamašni profiti se slivaju u blagajnu kompanije. Ali, pravi problem s kojim se trgovci suočavaju su rokovi isporuke za Tiguan i negodovanje kupaca zbog toga
Von Knapp kaže kako je Volkswagen Tiguan uglavnom rasprodat, jer je stari u odlasku, a novi tek predstavljen. To je naravno loše za posao, a meni je stvarno teško kupcima prodavati priču kako najpopularniji model kompanije ne mogu dobiti u ovom trenutku, već tek sljedeće godine.
Situacija s rokovima isporuke je deprimirajuća. Nažalost, ovdje je plansko odjeljenje Volkswagena totalno zatajilo. A u toj priči, najviše će patiti kupci, mi dileri i na koncu – financijski rezultat kompanije.
Ipak, nije sve tako crno. Što se tiče prosperiteta kompanije u cjelini, električni Volkswagen ID.3 kreće s prodajom krajem jeseni i to je automobil koji će uvesti Volkswagen u novu eru. Von Knapp je optimist:
– To je zbilja super automobil, njegov je dolazak bitan trenutak u povijesti marke. Volkswagen ID.3 spreman je za isporuke, posjeduje zavidnu autonomiju i vozi se odlično.
To će biti novi bestseler kompanije, a interesa je na pretek. Post-korona razdoblje ipak ulijeva nadu. Raspoloženje Nijemaca za nabavku novih automobila sve je bolje.
– Vraća se želja ljudima za novim automobilima. To možemo osjetiti. Kupci ponovno dolaze u salone, a automobili nastavljaju biri važan čimbenik u poslovanju i privatnom životu. Uz prodajne akcije koje smo već pokrenuli, čini se da dolaze bolji dani.
Nadamo se da je stvarno tako….