Goodyear: Gume su ključan čimbenik u razvoju zelenog prijevoza

Težnja za održivim razvojem posljednjih je godina prisutna u sve više gospodarskih grana, što uključuje i prijevozništvo. Tu nastupa Goodyear…

Održivi model poslovanja u logistici znači postizanje ravnoteže između sve veće potražnje i smanjenja utjecaja na okoliš. To je gospodarska grana koja je pod velikim vremenskim pritiskom jer su važni svaka minuta i svaka kuna, stoga su među ključnim čimbenicima optimiranje neprekidnoga vremena vožnje, broja prijeđenih kilometara te iskoristivosti goriva, a ujedno i smanjivanje emisije, što dodatno potiče i zakonodavstvo. Pri ostvarivanju tih ciljeva prijevoznička poduzeća podupire i jedan od vodećih proizvođača guma Goodyear. 

Goodyearova strategija uključuje neposrednu suradnju s proizvođačima vozila na jednoj i s prijevoznicima na drugoj strani kako bi se u najvećoj mogućoj mjeri mogle uvažavati izmijenjene poslovne potrebe i poduprijeti napori za održivi prijevoz. U tu svrhu razvoj sljedećih generacija Goodyearovih proizvoda diktiraju nove tehnologije, inteligentni dizajni i inovativni materijali, a osim toga u tvrtki se ne uvažavaju samo sadašnji propisi nego se misli i na buduće potrebe industrije.

U Goodyearu ističu da je za prijevoznička poduzeća ključna upotreba guma s malim otporom kotrljanja (LRR) jer tako neposredno utječu na smanjenje emisije kamiona i autobusa te također na iskoristivost goriva i ukupne troškove vlasništva (TCO) za vozne parkove. Kod njih, naime, udio troškova guma iznosi prosječno tri posto ukupnih troškova vlasništva, a stvarni utjecaj guma na ukupne troškove može dosegnuti čak 40 posto. Vozni park sa sto kamiona opremljenih gumama s malim otporom kotrljanja, kakva je Goodyearova guma FUELMAX GEN-2, zahvaljujući uštedi na gorivu može smanjiti ukupne troškove vlasništva za približno 40.000 eura na godinu, a istodobno zadržava velik potencijal prijeđenih kilometara.

Budući da na otpor kotrljanja utječe mnogo čimbenika, razvoj takvih guma iznimno je složen postupak u kojem Goodyear do sada već ima bogato iskustvo, a novosti još uvijek ubrzano dolaze te otvaraju vrata novim rješenjima i upotrebi obnovljivih materijala kao što su soja, maslačak ili čak pepeo rižine pljeve koja ostaje nakon žetve.

‘Prijevoznička poduzeća sve se više posvećuju održivom razvoju. Na to ne utječu samo propisi nego i ona sama žele pridonijeti održivim ciljevima svojih velikih klijenata, a to vrijedi i za nas u Goodyearu’, izjavio je Dalibor Šakić, voditelj prodaje za kamionske pneumatike Hrvatska u Goodyearu, koji dodaje da ta nastojanja podupiru cjelovitim paketima novih proizvoda, tehnologija i rješenja. ‘U tom smislu vidimo mnogo mogućnosti za rast, osobito na područjima na kojima je suživot s prirodom preduvjet za veću uspješnost.’

 

 

 

 

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin