Od 179.990 do 212.990 stajat je Honda Jazz 5. generacije, koja se pokreće filigranskim hibridnim pogonom sa sinergijom filigranskog benzinca od 97 KS i elektromotora snage 80 kW, koji osigurava solidne performanse (175 km/h, 9,4 s) uz potrošnju od svega 4,5 litara…
Skup, skuplji, Honda Jazz! To smo već zaključili kad smo testirali model prethodne generacije, koji je u osnovnoj verziji koštao kao i osnovni, benzinski Volkswagen Golf . Za takvo tržišno pozicioniranje zbilja treba ‘imati muda’!
Dobro se podsjeti, prvi je Honda Jazz, koji se na nekim tržištima prodavao kao City, simpatični i nevjerojatno prostrani automobil dugačak 3380, širok 1570 i visok 1470 mm, pokretan 4-cilindrašem 1.2 s 45 i 56 KS, predstavljen 1983. Proizvodio se do 1986.
Nasljednika nove generacije, dobio je 2001, ‘dva broja većeg’ (3845 x 1675 x 1525), s 1246 ccm / 78 KS i 1339 ccm / 83 KS. Njegovu je izvedbu evoluirao model treće generacije iz 2008. Blago povećanim gabaritima (3900 x 1695 x 1525) nastavio je ugled razmjerno velike prostranosti i vrhunske funkcionalnosti, u verzijama 1.2 i-VTEC s 90 KS, 1.4 i-VTEC s 99 KS i hibridnoj 1.3i DSi-VTEC IMA.
Još uvijek aktualni model četvrte generacije, na tržištu je od 2013. kao, naglasili smo to više puta, kao najbolji i najskuplji model B-segmenta (niže klase). U gabaritima 3995 x 1694 x 1525 mm ponudio je vrhunsku prostranost i funkcionalnost. U pogonskoj su paleti benzinci 1.2 i-VTEC sa 102 KS i 1.5 i-VTEC sa 130 KS.
Novi je model nastavio u blago napuhanim gabaritima i skladno zaobljenoj formi, koja je koeficijent otpora zraka smanjila na, za nižu klasu i 4-metarski automobil, senzacionalnih 0,26. To je hi-tech model niže klase. Mali-veliki automobil nudi bežičnu vezu s pametnim telefonima putem platformi Apple CarPlay i Android Auto.
Model pete generacije, po očekivanju bit će izvrstan, naravno bolji od prethodnika, koji je već bio Babaroga među modelima niže klase. Dizajnerski je evolucija, ne revolucija. Iz isti osnovni izgled i koncepciju postao je skladniji i dinamičniji, trendovski. Rastegnut je s 3955 na 4044, a zadržao širinu od 1695, a visinu je smanjio s 1525 na 1515 mm.
Izvrstan komfor (za B-segment), uz prtljažnik od 298 do 1203 litre unaprijeđen je već proslavljenim ‘magičnim sjedalima’ (Magic Seat), koja se preklapaju jednim potezom.
Funkcionalnost je povećana naprednim infotainmentom, obje verzije su s CVT prijenosnikom snage, a premda je povećan udio visokočvrstog čelika, masa od 1070 do 1325 kg pokazuje da je riječ o vrlo solidnom primjerku, od kojeg se opravdano očekuje najbolji rezultat ne Euro-NCAP testu.
Najavljene su dvije verzije (Jazz ni dosad nije imao dizelaše), osnovni benzinac 1.3 i-VTEC s 98 KS, koji usprkos izvrsne izvedbe, zbog emisije CO2 114 g/km (potrošnja 4,9 litara) neće stići na naše tržište.
Verzija e:HEV s filigranskim benzincem 1.5, koji radi po Atkinsonovom ciklusu, koji razvija 97 KS i AC elektromotora od 80 kW (109 KS) i prosječno ispuhuje 102 g/km i troši 4,5 litara. Prve testne vožnje potvrdile su prvoklasnu izvedbu, ali cijena. Ajme majko…
Osnovni model stoji 179.990 kn, a najskuplji 212.990 kn. Uh. Nova će mala Honda na našim cestama biti zastupljena poput Rolls-Roycea…