DOLAZI KRAJEM GODINE

Honda Jazz vozi na temeljima Formule 1, hibridna priča sve popularnija

Novi Jazz očekujemo krajem ove godine, a bit će pokretan naprednom hibridnom inovacijom, koju Honda koristi na trkaćim stazama.

Koristeći inženjersku ekspertizu svog moto tima, Honda crpi znanje iz svog programa hibridne pogonske jedinice iz Formule 1, za poboljšanje energetske učinkovitosti.

U Formuli 1, Honda koristi najnoviju hibridnu pogonsku jedinicu (RA620H), ona djeluje u pratnji visoko učinkovitog šesterocilindričnog motora od 1600 ccm, u kombinaciji sa sustavom za povrat energije. Napredni hibridni električni sustavi recikliraju energiju proizvedenu kočnicama i ispušnim plinovima kako bi stvorili dodatnu snagu za ubrzanje i smanjenje turbo rupe. Prošle sezone, Hondin hibridni sklop pomogao je partnerskim timovima, Aston Martin Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso (danas poznat kao Scuderia AlphaTauri), ostvariti ukupno tri pobjede i šest postolja.

Tijekom utrka inženjeri Honde Formule 1 neprestano ocjenjuju i mijenjaju omjer energije koju hibridni sustav prikuplja i raspoređuje kako bi postigli optimalne performanse. Stručnost koju su razvili u pokretanju hibridnih pogonskih jedinica uz optimalnu učinkovitost i ispisanu snagu nadahnjuje Hondinu seriju naprednih pogona e: HEV i pogledu osobnih automobila.

Najnoviji korisnik ove tehnologije je novi Jazz. Njegov e: HEV hibridni sustav reciklira energiju i koristi je za punjenje baterije i podršku motora, za snažne performanse, neometano prebacivanje između načina vožnje i maksimalnu učinkovitost.

Yasuaki Asaki, voditelj odjela za razvoj pogona objašnjava: “Tijekom vikenda Formule 1 timovi moraju vrlo pažljivo upravljati potrošnjom goriva u skladu sa sportskim propisima. U utrci možemo podijeliti ukupnu količinu goriva na broj krugova, ali bilo je situacija kada bi tim možda želio potrošiti više goriva kako bi dobio veće performanse, a u ostalim dijelovima utrke poželio uštedjeti gorivo za kasnije, na primjer iza sigurnosnog automobila. Dakle, stalno kalkuliramo. Međutim, u našim hibridima e: HEV primjenjujemo našu stručnost kako bismo osigurali da upravljačke jedinice isporučuju vozaču najbolji omjer snage i učinkovitosti, u bilo kojem potrebnom načinu vožnje.”

foto: Honda

Sustav e: HEV je novorazvijen za Jazz i dizajniran je da pruži optimalnu potrošnju goriva i ugodno vozačko iskustvo. Sastoji se od dva kompaktna, snažna elektromotora povezana s 1.5-litarskim DOHC i-VTEC benzinskim motorom, litij-ionskom baterijom i inovativnim mjenjačem s fiksnim prijenosom, putem inteligentne upravljačke jedinice.

Da bi pružio tako nagrađivano vozačko iskustvo i izuzetnu učinkovitost, napredni e: HEV hibridni set neprimjetno bira između tri međusobno izmjenjiva pogonska načina:
EV Drive: litij-ionska baterija izravno napaja električni pogonski motor
Hybrid Drive: motor daje snagu elektromotornom motoru, koji ga zauzvrat napaja električnim pogonskim motorom
Engine Drive: benzinski motor izravno je spojen na kotače putem kvačila, a pogonska snaga prenosi se izravno s motora na kotače

U većini situacija u gradskoj vožnji optimalna učinkovitost postiže se besprijekornim prijelazima između EV pogona i hibridnog pogona. Za vožnju na većim brzinama, naravno, koristi se benzinski motor koji dobiva ‘pojačanje’ kroz električni pogonski motor. U hibridnom pogonu višak snage benzinskog motora se također može preusmjeriti za punjenje baterije putem motora generatora. EV pogon je također uključen kada automobil usporava, skupljajući energiju regenerativnim kočenjem kako bi se napunio akumulator.

Umjesto da koristi konvencionalni prijenos, Jazz je opremljen novorazvijenim eCVT mjenjačem, automatikom s jednim omjerom fiksnog stupnja prijenosa kako bi stvorio izravnu vezu između pokretnih komponenti. Rezultat je gladak i uvjerljiv prijenos zakretnog momenta s linearnim osjećajem za vrijeme ubrzanja u svim modovima vožnje.

Nova Honda Jazz očekuje se u prodajnim salonima krajem godine…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj