NAKON ČIPOVA

Južna Koreja u blokadi, za sve je kriva nestašica AdBluea, ostatak svijeta ugrožen?

Zadnjih dana sve više se priča kako je Južna Koreja pred svojevrsnim kaosom, a razlog je urea ili kod nas poznatiji dodatak pod imenom AdBlue…

Ekologija bi nam mogla izazvati nove probleme. Za one koji ne znaju, AdBlue je 32,5% vodena otopina uree proizvedena iz tehnički čiste (obrađene) uree CO(NH2)2 i demineralizirane vode.

A upravo taj dodatak je na neko vrijeme stopirao Južnu Koreju, koji s nestrpljenjem čekaju tanker iz Kine.

Kako prenose tamošnji mediji, Kina je najavila isporuku 18.700 tona krute uree koja je prethodno ugovorena s korejskim tvrtkama, priopćilo je u srijedu Ministarstvo vanjskih poslova.

No, ne ide sve glatko. Samo je 300 tona uree ocarinjeno i moći će napustiti kinesku luku sljedećeg tjedna, prema dužnosniku ministarstva. Oko 6.800 tona još je na pregledu, dok za preostalih 11.600 tona još nisu dovršene prijave.

Urea je zadržana na carini u Kini nakon što je ta zemlja prošlog mjeseca objavila mandatne inspekcije nekih gnojiva i srodnih materijala, uključujući ureu, kako bi se riješila kriza električne energije u zemlji potaknuta nestašicom opskrbe ugljenom.

Urea, glavni sastojak tekućine koja se koristi u dizelskim vozilima i tvornicama za smanjenje emisija, obično se proizvodi pomoću ugljena.

Otkako je Kina učinkovito ograničila izvoz uree, Koreja se bori s velikom nestašicom, a mnogi strahuju da bi mala opskrba mogla eskalirati u veliku transportnu i logističku krizu. Koreja uvozi svu svoju ureu iz inozemstva, a Kina uzima gotovo 97 posto tog kolača.

18.700 tona uree iz Kine može se pomiješati s vodom za proizvodnju približno 56.100 tona otopine uree. S obzirom da domaća autoindustrija u prosjeku potroši 24.000 do 27.000 tona mjesečno, ta bi količina trebala zadovoljiti domaću potražnju za otprilike dva do tri mjeseca.

Foto: YouTube (screenshot)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo