ANALIZA NESREĆE KOD KARLOVCA

Kad lokalni vozač zna gdje je kamera i gdje nema policije, dvostruka puna linija i ograničenje brzine ne znače ništa!

Slika je ilustracija

Koliko (ne) vrijede edukacije i upozorenja svih vrsta na važnost poštivanja prometnih propisa, a koliki je utjecaj izvjesnosti kažnjavanja za opasne prometne prekršaje pokazala je jučerašnja tragična prometna nesreća na D-1 u Tušiloviću kod Karlovca.

Ta je dionica dobro poznata kao jedno od najopasnijih mjesta, na hrvatskim cestama, najpoznatija “crna točka” koja je izvedbom i signalizacijom te postavljenom radarskom kamerom, nakon niza rekonstrukcija i dorada, u prometno-tehničkom smislu dovedena do optimalne izvedbe u konkretnim uvjetima.

U talijanskoj prometnoj terminologiji dvostruka puna linija tretira se “poput zida” (come un muro) te je pretjecanje preko dvije pune linije, uz prolazak kroz crveno svjetlo i vožnju u suprotno smjeru apsolutno najteži prometni prekršaj. Pogotovo što dinamika nakon sudara, oštećenja vozila i posljedice (dvije poginule osobe) ukazuju da se limuzina srednje klase Chevrolet Evanda, pri nepropisnom pretjecanju, na mjestu gdje je ograničenje 50, u Mercedes-Benz CLA Shooting Brake zabila brzinom od oko 90 km/h.

Krajnje neodgovorni 28-godišnji vozač Chevroleta, lokalac opasno je zlorabio dobro poznavanje prometne situacije, jer je dobro znao gdje je postavljena radarska kamera (blizu škole) te da na drugim mjestima može nekažnjeno kršiti strogu zabranu pretjecanja i ograničenja brzine od 50 km/h. Vjerojatno mu je bilo dobro poznato svih sedam lokacija na državnoj cesti D-1, od Plitvica do Zagreba, na kojima su postavljene radarske kamere te vremena i lokacije gdje može očekivati policiju. Dakle, pred kamerom usporiti, a potom – gas, i ne obazirati se na pune linije, ograničenje brzine, uvjete na cesti.

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama napravio je niz teških prometnih prekršaja, čl.65 i čl. 72 (pretjecanje) te čl. 53 (prekoračenje brzine) i čl. 51 (neprilagodbu brzine uvjetima na prometnici). Istraga će pokazali je li pritom nepropisno koristio mobitel, vozio pod utjecajem nedopuštenih sredstava (alkohol, lijekovi…) Dvije su važne pouke ove tragične nesreće u kojoj je pored vozača Chevroleta poginuo i njegov otac, a u Mercedes-Benzu su ozlijeđeni bračni par i dijete (14).

  1. Povećanje izvjesnosti kažnjavanja za opasne prometne prekršaje, a to se odnosi na poboljšanje nadzora te pravednije i učinkovitije pravosuđe, apsolutni je prioritet. Više bi vrijedila joj jedna radarska kamera (uz postojeću u blizini škole), te češće prisustvo policije, od tisuća savjeta i apela za sigurnu vožnju.
  2. Za vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po sustavu Euro NCAP, što po novim, strožim mjerilima znači da ima i sustave za praćenje vožnje u traci i autonomnog kočenja, treba ukinuti trošarinu, a za nesigurna vozila treba uvesti progresivni malus na osiguranje od autoodgovornosti.

Da je krajnje neodgovorni vozač korejske limuzine srednje klase Chevrolet Evanda,  uvedene 2000. kao Daewoo Magnus (od 2003. do 2005. se proizvodila kao rebrendirana Chevrolet Evanda) vozio noviji automobil s pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u te sustavima za upozorenje napuštanja trake i autonomno kočenje, nesreća se vjerojatno ne bi dogodila, a ako bi se i dogodila, sasvim izvjesno, ne bi imala tragičan ishod.

Koliko vrijede sigurnosne karakteristike automobila, pokazuje i to što su u karavanu Mercedes-Benz CLA Shooting-Brake (2015.- 2019.), premda su uz nižu brzinu bio ugroženiji nego u nasuprotnom bržeg, sve tri osobe, premda teško ozlijeđene, preživjele nesreću.

Foto: Screenshot YouTube

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo